Helen Langehanenberg over afscheid van Damon Hill

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dinopino

Helen Langehanenberg over afscheid van Damon Hill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-14 18:14

st-georg/bokt.nl

Nu het officieel bevestigd is dat Helen Langehanenberg Damon Hill niet meer zal rijden, treedt haar advocaat met een statement van de amazone naar buiten:

"Het bericht over de beslissing van de familie Becks' om Damon Hill niet meer aan mij aan te bieden, heeft mij zeer geraakt. Tot het laatst hebben de verantwoordelijken bij het DOKR (Duits Olympisch comité voor ruiterij) tezamen met mij geprobeerd om tot overeenstemming te komen met de eigenaren van Damon Hill, zodat ik de hengst nog tot de Olympische Spelen van 2016 zou kunnen rijden. Ik wil hierbij dan ook het DOKR bedanken voor hun moeite.

Met Damon Hill heb ik tot nu toe de grootste hoogtepunten in mijn ruitercarriere gehaald. "Dami" was niet alleen ongelooflijk getalenteerd, maar ook zeer willig om prestaties te leveren en natuurlijk ook tegelijkertijd mijn beste vriend. Als atleet wil ik nu echter in de toekomst kijken. Ik beschik nog over enkele veelbelovende talenten en succesvolle opvolgers en verheug me er dan ook op om deze verder op te leiden. Ik heb er het volste vertrouwen in dat ik met een van hen weer aan de top zal komen."

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 18:15

wat een fijne en sympathieke amazone is Helen Langehanenberg toch :j :j :j :j

bliver

Re: Helen Langehanenberg over afscheid van Damon Hill

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 18:24

wat een politiek correcte mensen zijn dat allemaal. Je hoort nog steeds nergens wat er echt aan de hand is en wat ik en met mij velen graag willen weten :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 19:40

bliver schreef:
wat een politiek correcte mensen zijn dat allemaal. Je hoort nog steeds nergens wat er echt aan de hand is en wat ik en met mij velen graag willen weten :D

En daar schiet niets mee op, het is gewoon zo ontzettend zonde. Als zij hem in topconditie had kunnen houden tot Rio dan was ze zeker medaillekandidaat.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 20:14

blijft jammer hoor, zit nu hun kur tijdens de WEG te kijken. Ik denk dat Damon Hill niemand is zonder Helen. Het was een prachtig koppel..

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 20:44

bigone schreef:
bliver schreef:

En daar schiet niets mee op, het is gewoon zo ontzettend zonde. Als zij hem in topconditie had kunnen houden tot Rio dan was ze zeker medaillekandidaat.

mee eens daarom is het ook zo raar dat de eigenaar haar niet als ruiter houd. Enige reden zou zijn dat hij verkocht gaat worden maar ook dan is het toch voor het paard beter als zij hem voorlopig blijft rijden dus iets klopt er niet

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 20:51

Voor Helen reed Ingrid Klimke hem. Ook een erg goede amazone (Persoonlijk ook een van mijn favorieten). Ik geloof dat hij toen naar Helen is gegaan, omdat Ingrid vond dat hij een te druk schema had wat betreft dekken. Zal het nu hetzelfde zijn?

Echt heel jammer dit :( Dit was echt mijn favoriete stel van iedereen die er rondreed (ook beter dan Totilas - Edward). En eigenlijk had ik gehoopt dat ze Charlotte en Valegro nog een keer de baas konden zijn...

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 23:03

heidy_wilco schreef:
Voor Helen reed Ingrid Klimke hem. Ook een erg goede amazone (Persoonlijk ook een van mijn favorieten). Ik geloof dat hij toen naar Helen is gegaan, omdat Ingrid vond dat hij een te druk schema had wat betreft dekken. Zal het nu hetzelfde zijn?

Echt heel jammer dit :( Dit was echt mijn favoriete stel van iedereen die er rondreed (ook beter dan Totilas - Edward). En eigenlijk had ik gehoopt dat ze Charlotte en Valegro nog een keer de baas konden zijn...

is DH niet naar Helen gegaan omdat Ingrid geblesseerd was? :o :)

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 23:08

Ketaki schreef:
heidy_wilco schreef:

is DH niet naar Helen gegaan omdat Ingrid geblesseerd was? :o :)

Hier een (Engels) nieuwsbericht: http://www.eurodressage.com/equestrian/2010/05/18/ingrid-klimke-and-damon-hill-nrw-no-longer-combination

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 23:25

Als Helen had willen pieken in Rio dan moet alles de komende twee jaar daar voor wijken. Je kunt een paard niet uitmelken door en volledig te laten dekken en volledig in training te hebben.
Ik denk dat we Damon Hill vanaf nu kunnen beschouwen als dekhengst ipv dat we hem ook nog vaak zullen zien in de ring. Hij is 14 en de eigenaren willen waarschijnlijk nog zo veel mogelijk geld eruit halen.

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 23:39

bliver schreef:

Ramptoerist! }>

Een spijtige beslissing van de eigenaren. Hopelijk vindt helen snel weer een weg en een paard voor de top.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 23:48

Ik zou wel begrijpen dat de eigenaren nu kiezen voor de dekdienst. Paard heeft handenvol geld gekost de afgelopen jaren, en gaat nu de kosten terug verdienen. Echter is dit van mij ook gewoon speculeren net als alle bovenstaande berichten waarbij de eigenaren negatief worden neergezet.

Beloki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 08:40

Het blijft jammer maar hopelijk zien we haar snel terug met een opvolger!

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 10:22

R12312 schreef:
Ik zou wel begrijpen dat de eigenaren nu kiezen voor de dekdienst. Paard heeft handenvol geld gekost de afgelopen jaren, en gaat nu de kosten terug verdienen. Echter is dit van mij ook gewoon speculeren net als alle bovenstaande berichten waarbij de eigenaren negatief worden neergezet.

Tuurlijk is dat logisch maar waarom word dan niet gewoon gezegd

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 11:17

..omdat het je niks aangaat.
Men schijnt tegenwoordig te denken dat de 'buitenwereld' maar alles moet weten en daar ook recht op heeft. Er bestaat ook nog zoiets als privézaken.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 12:07

Inderdaad Jannepauli, ik vind het juist heel erg goed dat er nog steeds mensen zijn die niet alles naar buiten gooien. Het gaat ons niets aan en Helen heeft wat dat betreft toch een duidelijk, maar niet beschuldigend antwoord gegeven.

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 12:10

Ik vind het zo een mooi paard om te zien, dus als we hem maar blijven zien dan is het goed voor mij :D

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 15:13

Snooki schreef:
Ik vind het zo een mooi paard om te zien, dus als we hem maar blijven zien dan is het goed voor mij :D

Dat is dus ook maar de vraag