http://www.mensport.nl
IJsbrand Chardon maakte deze week bekend dat hij in 2016 het wereldkampioenschap voor vierspannen in Breda nog rijdt en dan geleidelijk aan de leidsels van zijn vierspan aan zijn zoon Bram Chardon overdraagt. Momenteel staan er zo'n elf vierspanpaarden ter beschikking van de Chardons wat betekent dat Bram al eerder met de paarden aan de slag gaat. Bram Chardon sluit niet uit dat één van zijn zusters het vierspan Welshjes op wedstrijden gaat uitbrengen.
Beiden houden wél een slag om de arm. IJsbrand Chardon: 'Bram is nog jong. We hebben onze kinderen in hun toekomstplannen altijd vrijgelaten en op dit moment kan je niet voorspellen hoe balletjes gaan rollen. Bram vertrekt op 5 november naar Australië waar hij op uitnodiging enkele wedstrijden met een geleend span zal rijden en clinics of workshops zal geven. Misschien gaat Bram dát wel heel erg leuk vinden. Hij heeft ook een neus voor goede paarden: Bravour, in januari 2014 nog vrijwel onbeleerd aangeschaft, excelleerde fantastisch in mijn WK- en NK vierspan. Bram vond Bravour in het noorden van Friesland bij een man die af en toe wat in warmbloedpaarden handelde. Het was zijn eerste aankoop.'
Over zijn pony's is Bram Chardon, tweevoudig wereldkampioen ponyvierspan, heel stellig: 'Die gaan nooit weg. Er is een kans dat één van mijn zusters ze gaat uitbrengen. Ik zou dat geweldig vinden. Stel, dat het zo ver komt dan wil ik heel graag groomen.'