Vernieuwde Paard & Koets overtreft alle verwachtingen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Vernieuwde Paard & Koets overtreft alle verwachtingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 11:01

https://www.knhs.nl / http://www.bokt.nl

Het vernieuwde Paard&Koets, dat afgelopen weekend plaats vond op het Nationaal Hippisch Centrum, overtrof alle verwachtingen. 11.000 Menliefhebbers vonden hun weg naar Ermelo en genoten zichtbaar van het vernieuwde evenement dat een jaar van de kalender verdween en zichtbaar in binnen en buitenland gemist werd. Het evenement werd begin dit jaar overgenomen door Academy Events, waarmee het voortbestaan van het 32 jaar oude evenement werd gewaarborgd.

Bezoekers roemden het veelzijdige programma en het gezellige promodorp boordevol mengerelateerde stands. Het programma werd ingevuld door diverse toonaangevende namen zoals drievoudig wereldkampioen Boyd Exell, die speciaal voor deze gelegenheid naar Ermelo afreisde. Ook Mieke van Tergouw, Gerard Leijten, Tjeerd Velstra, Glenn Geerts, Martin Hölle, Koos de Ronde en Bram Chardon waren van de partij.
De minimarathon voor de jeugd op zaterdag werd gewonnen door Maud Jasperse (enkelspan) en Daniëlle van der Tuijl (dubbelspan). Ook op zaterdag beleefde de Pavo Masterclass zijn apotheose, waarbij Derk Jan Mekkes met de winst naar huis ging.
Op zondag werd de ‘Stijd der Rassen’ verreden, waarbij de Welsh Pony’s van Melanie van de Bunt (Bokker MelanieB), op de hoogste trede eindigden.

Op Paard & Koets werden tevens diverse menners en coaches gehuldigd. Alle internationale medaillewinnaars en klasse 4 - kampioenen kregen een mooi boeket van de Belangenvereniging Mennen en Jan van den Broek mocht de eerste Mennifique-trofee, een wisseltrofee voor een persoon die veel voor de mensport betekent en betekend heeft, in ontvangst nemen.

Tussen de shows en demonstraties door bezochten de menners het gezellige promodorp, waar ze naast tal van artikelen voor de mensport ook zichtbaar genoten van ontmoetingen met andere menliefhebbers.

Ook werd op beide dagen het vernieuwde Menbewijs gelanceerd. De eerste exemplaren van het gloednieuwe boek ‘Haal je Menbewijs met plezier’ zijn op zaterdag uitgereikt aan topmenners Bram Chardon en Jacques Poppen. Op zondag namen Koos de Ronde en zijn kinderen de boeken in ontvangst.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 11:07

Het was idd zeer geslaagd! Echt weer een beurs voor de menner.
Ik hoop dat ze in de toekomst kunnen groeien, Het was op sommige plekken erg vol...met name bij de grote tribune waar ook nog een stand met boeken stond.

djuulsie

Re: Vernieuwde Paard & Koets overtreft alle verwachtingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 11:10

Idd, bij de pistes was er veel te weinig ruimte :j verder prima vermaakt +:)+

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 11:16

Bij de kleine piste misten mijn vriendin en ik ook zit gelegenheid.
Allebei rugpatient en dan is het wel fijn als je kan zitten. Ik had na de lange lijnen clinic graag blijven kijken naar de flexchair maar ik kon gewoon niet meer staan...vriendin ook.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 11:22

Hmmm echt iets gemist zo te lezen. Volgend jaar dan maar.

jst_lyske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 11:31

Was inderdaad zeer geslaagd, over de ruimte rondom de hoofdpiste ben ik het helemaal mee eens! Ik zat er gelukkig op tijd, maar er waren genoeg mensen die niets konden zien. Verder prima geregeld!

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 12:23

Ik vond het ook geslaagd dit jaar! 2 dagen mogen helpen en veel geleerd als niet menner :)

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 12:40

Ik vond het tegenvallen.. Klein en idd veel te weinig ruimte om de pistes heen. Hoofdpiste stond het 6-7 rijden dik en als je daar achter stond zag je dus niks meer.. := :n
In de kleine piste was het geluid slecht. En idd geen zit gelegenheid.. Rondje beurs,heb je met 20 min gehad helaas.
T is dat wij vrijkaarten gewonnen hadden,maar anders had ik het zonde van mn geld gevonden..

*edit* ik mistte het stro dorp met de stamboeken ook, heb daar veel mensen over gehoord. Dat is toch iets wat bij P&K hoort.
Laatst bijgewerkt door obelix op 03-11-14 12:42, in het totaal 1 keer bewerkt

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 12:41

Dat had ik ook idd Obelix, t was dat ik gratis kaartjes had :')

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 12:43

Ik heb me er goed vermaakt! Vooral bij de demonstraties!

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 12:44

ik heb nooit naar een vorige editie geweest maar ik vond het opzich wel gezellig, en het mocht voor mij gerust nog wat groter, de plaatsen op de tribune in de hoofdpiste waren op sommige momenten idd veel te beperkt.
Heb er rondgelopen van 10u tot 19u, voornamelijk veel clinics bekeken

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 12:49

Wij hebben ons prima vermaakt. Toch ook hier wel wat verbeterpuntjes.
De ruimte rondom de grote piste was te klein. Veel mensen die niets van de clinics konden zien, weinig ruimte om even te gaan zitten. Het strodorp mag best een stuk uitgebreider.

De clinics zelf vond ik erg leuk en ook leerzaam.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 13:55

Het was idd kleiner en krapper. Maar vond het wel leuk. Ik ga er van uit dat ze voor volgend jaar met de verbeter punten aan de gang gaan, voor een eerste keer op een nieuwe (en kwa ruimte beperkte) locatie vond ik het echt zeker niet verkeerd.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 13:58

Dat ben ik wel met je eens. Ook voor de organisatie was het natuurlijk afwachten of de mensen het evenement een tweede kansen wilden geven.

marygoround

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 14:01

Normaal ga ik altijd met mijn slechthorende en niet al te goed ter been zijnde tante. De Brabanthallen zijn voor ons om de hoek, dus P&K was de jaarlijkse thuiswedstrijd. Dit jaar vanwege de afstand en een hoop Engels in het programma (voor iemand die al slecht hoort en er geen ster in is, Engels moeten volgen over een luidspreker, dat gaat 'm niet worden) besloten het voorbij te laten gaan en eerst af te wachten wat voor reacties er zouden komen.
Nu ik lees dat er weinig zitplek en überhaupt weinig ruimte was ben ik blij dat we dat besloten hebben. Ik vond het vorig jaar erg jammer om niet te gaan en ook dit jaar keek ik er best naar uit, maar iets dat niet al te goed begaanbaar is, is niet aantrekkelijk voor ons helaas.

Wellicht volgend jaar in de herkansing!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 14:04

Idd, het is afwachten hoe veel mensen er komen. En het moet ook haalbaar zijn wat betreft de ruimte die er er is.

Ik heb de stamboeken niet gemist. Wel wat kraampjes om te snuffelen. Het was leuk, maar zeker ook dingen die anders kunnen. Dus ik zeg op naar volgend jaar!

Locatie was ik ook wel erg blij mee. Ben 2x eerder geweest waarvan de 2e keer was omdat ik er zelf mocht rijden, anders vond ik het gewoon te ver om (te veel) geld uit te geven ;) .

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 14:11

Ik was na 3 uur en twee rondjes toch wel klaar. Heb de longeer clinic gezien, die vond ik leuk.
Was weinig plek bij de hoofdpiste, vond ik erg jammer hierdoor niet veel gezien wat er gebeurde.
Vond de teugeldruk meter wel interessant om te zien, was toen nog niet zo gek druk.
Jammer dat er nergens een verhard stuk was om te parkeren. Men stuurde mij, met een motorfiets de bak/parkeerplaats in... Tja dat gaat natuurlijk niet.
Kreeg gelukkig van de parkeerwacht de aanwijzing om hem ergens anders te mogen zetten, in de modder.... 8)7
Euh, hallo een motor moet op een standaard en die zakt weg in de modder / het zand :o?
Kon ik nog op zoek naar een plank of een steen _-:(

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 15:55

Parkeren was idd ook een minpunt. Was al blij dat alles droog was want bij regen hadden zeker vastgestaan.

wph1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 16:30

Vond het erg klein.
Je was zo langs de kraampjes heen.
En je kon op de belangrijke paden moeilijk passeren.
Wij waren er met 5 personen en vond het eigenlijk te duur voor wat het was.......

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 16:30

Ik vond het enorm tegenvallen.
Echt jammer van het geld. Bezoeken kost toch zon 40 euro.. 26 euro aan entree, 5 euro voor parkeren in een blubberpoel en brandstof.

En dat voor een beursje met een handjevol standjes zonder koopjes, waar ik in 20 min door heen was.
En die piste was zo druk dat we maar weer naar huis zijn gegaan. Ga geen paar uur staan om te wachten op het enige leuke: de rassenstrijd.

Vond persoonlijk de clinics ook niet echt boeiend, op 2 na oid. heb maar 4 aanspanningen gezien eigenlijk :(
En van wat ik moest kopen ook maar een paar dingen gevonden.

Ik kan me herinneren een keer dat ik er vroeger met mijn moeder was geweest, in brabant, en dat was veel gaver....

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 16:43

Idd, weinig koopjes> heb je gelijk in. Ik had bij de wagenbouwers gehoopt op een mooie beursaanbieding, maar die hadden ze geen van allen (ja, de Lemerij, maar dan alleen met bonnetje). Dus erg jammer (maar daar kan P&K niks aan doen denk ik).

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 16:56

Ik weet dat er het KWPN er wel was met een kraam. Er waren dus wel stamboeken.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 17:00

Ben niet geweest, maar als er met P&K al parkeerproblemen zijn wens ik ze sterkte met HE..
Daar komt volgens mijn nog meer volk op af.
Vond in de Brabanthallen de kraampjes om in te snuffelen ook altijd wel leuk zijn hier blijkbaar ook niet, jammer.

Misschien dat ik volgend jaar ga, maar als ik het zo hoor, denk ik eigenlijk van niet.

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 17:25

Ook ik vond het tegen vallen vergeleken met andere jaren.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 17:33

Het is een geheel nieuwe locatie, wat ik totaal al niet met de brabanthallen te vergelijken vind.
Het is niet verkeerd zo voor de eerste keer, het heeft vooral tijd nodig maar ook geld om te groeien.
Er zijn + en - punten aan beide partijen (ermelo vs. brabanthallen) neemt niet weg dat ik het toch wel geslaagd vond zo voor de eerste keer.
Het is toch allemaal afwachten hoe het zal gaan verlopen en ja er zijn heus wel punten die verbeterd moeten worden maar he..... Rome is ook niet in 1 dag gebouwd...
Of het 100% de geschikte locatie voor dit soort evenementen is? misschien niet.
Ik ben wel blij dat het nu in Ermelo is, nu is het voor mij ook nog een leuke reistijd in plaats van de Brabanthallen want dat staat me altijd zo tegen die afstand.