Advocate rijdt duizenden kilometers te paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoli

Advocate rijdt duizenden kilometers te paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-14 13:10

http://www.bokt.nl / http://www.horsetalk.co.nz

Een Australische vrouw, die meer dan 5000 km reed op de Bicentennial National Trail is vernoemd tot Australian Geographic Society’s Young Adventurer of the Year.

Belinda Ritchie ontving de award afgelopen week tijdens een ceremonie in Syndey. Andere winnaars waren Bindi Irwin (Young Conservationist of the Year), soldaten Heath Jamieson en Seamus Donaghue, bekend door hun race tegen de Engelse prins Harry naar de zuidpool, ontvingen de Spirit Adventure Award en Dick Smith werd geëerd met een Lifetime Achievement Award.

De 31-jarige advocate uit Sydney is weer aan het werk na de bijzondere rit. De Bicentennial National Trail, oorspronkelijk bekend als de National Horse Trail, is één van de langste routes op de wereld. De route beslaat 5330 km van Cooktown in Queensland, door New South Wales en de ACT, naar Healesville dat vlakbij Melbourne ligt. De route gaat over ruig terrein, door nationale parken, privé terrein en door wildernis. Het volgt oude veeroutes, paardensporen, rivieren en speciale vuurpaden. Oorspronkelijk was het alleen bedoeld voor ruiters maar is nu ook geschikt voor fietsers en wandelaars.

Ritchie leende drie paarden, Clincher, Trump en Ruben voor de elf en een halve maand durende reis. Na het winnen van een studiebeurs tijdens haar reis besloot Ritchie de paarden te kopen na haar reis.

“Ik zat tussen de vijf en acht uur per dag in het zadel met een zelfde snelheid waarbij je vier tot vijf kilometer per uur zou lopen.”, vertelt Ritchie. “Vaak kwam ik mensen tegen onderweg die woonden langs de route. Ze stopten dan voor een praatje en vaak werd ik uitgenodigd voor een douche en een maaltijd. Ik heb een aantal keer in een comfortabel bed geslapen maar meestal sliep ik ’s nachts in een tent.”

Ailill

Re: Advocate rijdt duizenden kilometers te paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 13:14

Weer een punt voor op mijn bucket list :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 13:51

Wauw, wat een doorzettingsvermogen moet je daarvoor hebben... Erg knap.

Jolene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 14:25

Gaaaaf zeg! Dat gaat op m'n bucketlijstje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 17:02

Leuk zo vakantie!
Zo iets zal ik ook wel een keer graag willen doen.