Oude pony achtergelaten op ruiterpad in Groot-Brittannië

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Oude pony achtergelaten op ruiterpad in Groot-Brittannië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-14 20:25

http://www.bokt.nl / http://www.horsetalk.co.nz

Afbeelding
Foto: Horse and Hound/RSPCA

Een oude pony is gered nadat het achtergelaten was aan een hek bij een ruiterpad in Dorset, Groot-Brittannië.

Het voskleurige merrietje werd ontdekt door een ruiter op buitenrit. Ze is meegenomen door de RSPCA, die nog opzoek zijn naar informatie over de pony. De merrie lijkt in goede conditie, was onlangs nog beslagen en ook de staart leek pas nog geknipt. De pony had geen chip, maar officier Jo Blackburn zegt dat zij aan haar maanvormige aftekening op het hoofd gemakkelijk herkenbaar is. "Ze is vastgebonden aan een hek gevonden, maar er was geen voedsel voor haar achtergelaten. Ze heeft er waarschijnlijk een halve tot een hele dag gestaan, tot zij gevonden werd." aldus Blackburn. "Het is een hele lieve, oude pony en ze is erg vriendelijk. Het is een mysterie waarom zij is achtergelaten."

Op enkele schrammen na, die verzorgd zijn door de RSPCA, verkeerde de pony in goede gezondheid.

jaleesa89

Re: Oude pony achtergelaten op ruiterpad in Groot-Brittannië

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 20:27

Jeetje hoe kun je nou je pony, of überhaupt een dier, vastknopen en achter laten.
Ik snap dat nooit zo goed :n

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 20:30

Ah triest... Gelukkig dat de pony optijd gevonden is en nu verzorgd word.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 20:34

wie zegt dat de eigenaar dat heeft gedaan.
Misschien was de pony ontsnapt en heeft iemand met nul % verstand van paarden de pony vastgeknoopt zodat ze niet een weg of zo kon oplopen?
Ben wel blij dat ze gevonden is en de juiste verzorging nu krijgt.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 20:37

Dan is het wel raar dat je dan niet op zijn minst de politie belt ofzo...

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 20:45

Ja maar als zo iemand denkt van zet hem hier wel vast dan word de pony wel gevonden??? Je weet niet wat er in het hoofd van die persoon omgaat op dat moment vooral als ze geen verstand van paarden hebben.
Wij weten oh we bellen de politie of brengen het dier naar een boerderij waar we van weten dat ze daar paarden hebben en van daaruit ondernemen we actie maar iemand zonder ervaring kan natuurlijk heel anders denken.

Ik zeg niet dat het zo is natuurlijk maar kan me er ergens wel iets bij voorstellen.
Gelukkig is ze gevonden en heeft ze de juiste verzorging.

Het lijkt me namelijk ook een beetje vreemd om je pony aan een hek te knopen terwijl je vlak daar voor het beestje nog hebt laten bekappen (beslaan) en getrimd hebt (staart), ik bedoel waarom al dat werk en geld voor hs als je hem vervolgens aan een hek vastknoopt????

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 22:24

Een kat in het nauw maakt rare sprongen. ....

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 22:46

Het lijkt wel net als met honden in vakantietijd... Hoe het ook gebeurd is, het is fijn dat de pony op tijd gevonden is en dat het nu goed verzorgd wordt.

brighteyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 08:28

Misschien was ze gestolen uit het land.
Wij hebben het hier toen meegemaakt dat een paar meisjes met onze pony wilden gaan wandelen, en hem meegenomen hadden uit het land zonder te vragen. Wij werden opgebeld dat er kinderen met ons paard aan het wandelen waren, en of dat wel klopte, omdat ik nooit verzorgers heb was het verdacht.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 09:23

Gelukkig maar dat ze gevonden is. Als de eigenaar haar kwijt is, komt ze hopelijk bij hem terug :) En anders wacht er vast een ander nieuw baasje op voor een oude dag :)

xSBSx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 10:11

brighteyes schreef:
Wij hebben het hier toen meegemaakt dat een paar meisjes met onze pony wilden gaan wandelen, en hem meegenomen hadden uit het land zonder te vragen. Wij werden opgebeld dat er kinderen met ons paard aan het wandelen waren, en of dat wel klopte, omdat ik nooit verzorgers heb was het verdacht.

En hoe liep dat uiteindelijk af? Goh het zou maar gebeuren, wat raar!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 10:14

Het barst hier weer van de aannames dat de pony door de eigenaren achtergelaten zou zijn.

Zullen we met zijn allen gewoon de uitslagen van het verdere onderzoek afwachten voordat hier een topic ontstaat met -tig pagina's gespeculeer?

Ik vind het een erg schattig dier, hoop dat de rechtmatige eigenaar, of anders een nieuw baasje snel gevonden worden.

brighteyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 18:07

xSBSx schreef:
brighteyes schreef:

En hoe liep dat uiteindelijk af? Goh het zou maar gebeuren, wat raar!

:) was eigenlijk best grappig, want wij hebben met een groep opgetrommelde vriendinnen te paard de meisjes gezocht ( net als "the secret valley" populair die tijd).
Wij hadden toentertijd geen mobiel, dus communicatie was de tam tam :D , maar goed uiteindelijk gevonden door een boer en die heeft ze bij ons gebracht! Even flink toegesproken! Maar de verschrikte gezichtjes, omdat de boer een grote man was en hen al had aangesproken was eigenlijk al straf genoeg voor hun. Wij waren allang blij dat het paard niks mankeerde.
Ik hoop dat dit diertje ook snel weer thuis is waar hij hoort.