Man zwaargewond door trap van paard in Tilburg

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Man zwaargewond door trap van paard in Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-14 20:07

http://www.omroepbrabant.nl

Afbeelding

Op een boerderij aan de Quirijnstokstraat in Tilburg is zaterdagmiddag een man door een paard getrapt. Het slachtoffer is met ernstige verwondingen aan zijn hoofd met spoed naar het ziekenhuis gebracht.
Twee ambulances en een traumahelikopter werden opgeroepen voor het slachtoffer. De trauma-arts is met de ambulance meegereden naar het ziekenhuis.

De ambulance is onder politiebegeleiding vertrokken. Hoe het voorval heeft kunnen gebeuren, is niet duidelijk.

DatBenIkNou

Re: Man zwaargewond door trap van paard in Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 20:22

Bah wat akelig...

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 20:25

Jemig. Dat moet wel heftig geweest zijn dan met de traumaheli erbij. Gelukkig zitten ze dicht bij een van de beste ziekenhuizen als het om hersenletsel gaat. Hoop dat meneer weer opknapt.

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 22:01

Wat naar hoop dat hij er snel weer boven op komt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 01:32

Toen we aankwamen op stal zagen we traumahelikopter en veel zwaailichten Q stables
is vlakbij onze stal.
Erg naar en hoop dat hij er bovenop komt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 09:16

Is het bij q stables? Hoop dat het meevalt!

CasarellJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 19:09

Q stables?? Wie is het dan?
Heb er vroeger veel paarden gereden in de buurt.. :=

Edit: heb het al gezien.. volgens mij heb ik daar vroeger (jaar of 24 geleden) een palomino hengst ingereden..
Hopelijk valt het toch allemaal mee.. :(:)
Laatst bijgewerkt door Casarell op 02-11-14 19:13, in het totaal 3 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 19:11

haike schreef:
Is het bij q stables? Hoop dat het meevalt!

Ja bij Q stables :j

Regenpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 19:11

Ik hoorde het vandaag op wedstrijd ja!... Heftig zeg.Iemand enig idee hoe het nu gaat?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 19:12

Oei dat is niet zo fijn. Hopelijk valt het mee.

Sterkte en van harte beterschap voor deze man.

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 10:39

Regenpier schreef:
Ik hoorde het vandaag op wedstrijd ja!... Heftig zeg.Iemand enig idee hoe het nu gaat?

Wil er eigenlijk niet teveel over zeggen omdat ik dat eigenlijk niet mijn plek vind maar even heel in het kort.

Meneer wordt in slaap gehouden, heeft een schedelbasisfractuur en er is een gaatje gemaakt om de druk op de hersenen te verlichten. Overigens is zijn situatie zeker nog kritiek.

Eigenaar van paard is heel erg ontdaan. Paard heeft geen geschiedenis van slaan heb ik begrepen. De eigenaar overweegt het paard weg te doen. Ook voor deze persoon natuurlijk een behoorlijk traumatische gebeurtenis

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 17:07

RM94 schreef:
Regenpier schreef:

Wil er eigenlijk niet teveel over zeggen omdat ik dat eigenlijk niet mijn plek vind maar even heel in het kort.

Meneer wordt in slaap gehouden, heeft een schedelbasisfractuur en er is een gaatje gemaakt om de druk op de hersenen te verlichten. Overigens is zijn situatie zeker nog kritiek.

Eigenaar van paard is heel erg ontdaan. Paard heeft geen geschiedenis van slaan heb ik begrepen. De eigenaar overweegt het paard weg te doen. Ook voor deze persoon natuurlijk een behoorlijk traumatische gebeurtenis

He bah wat verschrikkelijk!

Enig idee hoe het gebeurd is?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 21:25

Pffff het is niet niks zeg! Sterkte en hopelijk komt ie er goed vanaf.

Van harte beterschap en veel sterkte met deze man en eigenaar van het dier dat geschopt had, voor hem ook helemaal verschrikkelijk.

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 09:00

@blingh niemand weet wat er gebeurd is ene meisje zat benen te scheren en andere meisje liep voor haar paard. Ik heb mijn vriendin niet meer gesproken hoe het nu gaat

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 09:15

Dit is mogelijk gewoon een heel tragisch ongeluk......om daar je paard nou voor weg te doen is wel erg drastisch.
Zelfs het meest brave paard kan opeens iets onverwachts doen, het zijn en blijven dieren, met een natuurlijke defensie drang.
Als het paard bekend stond om het slaan zou je kunnen denken; Een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 09:18

RaafSmits schreef:
Dit is mogelijk gewoon een heel tragisch ongeluk......om daar je paard nou voor weg te doen is wel erg drastisch.
Zelfs het meest brave paard kan opeens iets onverwachts doen, het zijn en blijven dieren, met een natuurlijke defensie drang.
Als het paard bekend stond om het slaan zou je kunnen denken; Een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Ik kan me best voorstellen dat je na zoiets echt anders naar je eigen paard kijkt. Zeker als het zo heftig is. Mijn hond heeft nooit gebeten, maar als hij dat ineens doet (met of zonder reden), dan krab ik me ook wel achter mijn oren. Dus ik snap de twijfel wel.
Ik hoop dat de man weer herstelt van dit ongeluk, beterschap gewenst.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 11:14

Hoi Caesar,

In het geval van een hond vind ik dat tóch anders.
Die weegt geen paar honderd kilo en is zeker bij een goede opvoeding training en begeleiding veel beter in staat om commando's op te volgen.

Ik heb met politiepaarden/ honden gewerkt en ook al heb je een doorgewinterd bomproof paard waar je dagelijks mee traint en verzorgd, ook dán kan hij eens een voet verkeerd zetten..... of anders.
Helemaal als de dagelijkse routine heel éven anders is dan gebruikelijk.
Ik vertrouwde mijn paarden door en door, maar toch kreeg ik altijd de opmerking mee van mijn meerdere dat paarden vluchtdieren zijn en blijven.
En gaat dat even niet, dan rekenen ze daar op een andere manier mee af.....de enige manier die ze kennen.
En dan is het waar wat er al eeuwen gezegd wordt, het bijt van voren en trápt van achter.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 11:20

RaafSmits schreef:

Ik snap dit wel.. Als een paard ineens zo een klap uitdeelt.
Heb het zelf ooit mee gemaakt (niet mijn eigen paard), klein jongetje wilde paardje aaien, ik zeg ja kom maar. Paard was normaal poeslief. Maar op een of andere manier schrok het paard van het jongetje (lengte?) draait zich om en trapt gericht naar het jongetje. Hartstikke raak.

Hoewel ik ervan overtuigd ben dat het paard niet zomaar naar mij zou slaan was ik in deze ene klap het volledige vertrouwen in het paard kwijt en heb ik deze ook niet lang meer gereden.

Dusja, ik kan me de twijfel van de eigenaar zeker voorstellen. Zeker met zo een ernstige verwondingen !

Heel veel sterkte voor de persoon, zijn omgeving en ook de eigenaar van het paard !

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 11:31

RS; ik heb ook jarenlang met beveiligingshonden gewerkt en ook niet bang uitgevallen. Maar als mijn hond ineens zou bijten (zonder commando) uit een schrikreactie óf irritatie, dan zou ik toch anders naar hem kijken. Dat is een vertrouwenskwestie. Of ik hem dan meteen af zou laten maken, is een andere vraag. Maar je weet inderdaad dat een paard dit kan, maar daadwerkelijk doen is wel echt een verschil.
Met een paard hetzelfde. Ik durf alles bij mijn paard, maar stél dat hij iemand anders zo zou slaan, dan is er toch echt wel een breuk.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 12:09

Ligt dat niet heel erg aan de omstandigheden??
Ik blijf erbij dat een paard waar gewoon mee gewerkt wordt en dat niet bekend staat als "gevaarlijk "waarschijnlijk al genoeg signalen heeft uitgezonden van ongenoegen vóór de klap kwam.
En wat dat ongenoegen dan geweest is????

Ooit heb ik met een stalhulp gewerkt die eigenlijk totaal geen paarden gewend was, maar hij werkte al bij de politie en zijn afdeling werd opgedoekt.
Hij mocht dus komen proberen of dit baantje bij hem pasten.
Binnen de drie weken was hij een stuk vinger kwijt.......afgebeten met een appel.
De schuld van het paard?????
Wat ik vréselijk stoer van deze man vond was dat ondanks dat hij álles wat hij over zich heen heeft gekregen van zaken en letsel dat een paard kan aanbrengen nog steeds dienst doet als inmiddels all round groom.
En ook het paard waaraan hij een deel van zijn vinger aan is kwijtgeraakt tip top door hem verzorgd werd.

Ik kán me voorstellen dat de schrik er in zit bij de eigenaar van dit paard, dat is heel normaal, maar nogmaals als het niet als "gevaarlijk "bekend staat geef hem dan het voordeel van de twijfel.