Lyon: Adelinde Cornelissen wint Kür

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dinopino

Lyon: Adelinde Cornelissen wint Kür

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-14 18:58

www.knhs.nl
Ingezonden door Jpitty

Afbeelding

Adelinde Cornelissen en Jerich Parzival N.O.P. (v. Jazz) hebben de tweede Reem Acra FEI World Cup kwalificatiewedstrijd van het seizoen die in het Franse Lyon werd verreden gewonnen. Zij lieten de Duitse combinatie Fabienne Lűtkemeier met D'Agostino nipt achter zich, terwijl ook Ulla Salzgeber met Herzruf's Erbe dicht in de buurt beleef. Danniëlle Heijkoop eindigde met Kingsley Siro N.O.P. als vierde, terwijl Hans Peter Minderhoud en Glock's Flirt negende werden.

Bondscoach Wim Ernes was van mening dat Jerich Parzival N.O.P. in de Kűr beter liep dan in de Grand Prix. "Parzival stond in de Kűr nog beter afgestemd aan de hulpen en liep nog beter door zijn lijf. In de tweede pirouette naar links verloor Parzival even zijn balans en dat koste punten. Jammer was dat Adelinde op een bepaald moment even voor de muziek aan reed, maar dat kwam omdat ze even feller reed. De appuyementen waren zowel in draf als in galop heel mooi scherp gereden", aldus Ernes, die ook van mening was dat de draf van Parzival uiterst expressief was en dat de door Adelinde en Parzival getoonde Kűr door een zeer hoge moeilijkheidsgraad werden gekenmerkt.

Daniëlle Heijkoop die met Kingsley Siro N.O.P. als vierde eindigde stelde haar paard met een hele mooie stille aanleuning voor. "Hun hoogtepunten waren zonder meer de schitterend uitgevoerde piaffe onderdelen. Zowel de changementen om de pas als om de twee werden sterk uitgevoerd. Jammer was dat Daniëlle in de ingebouwde reservelijn nogmaals de changementen reed en daarin een foutje kreeg, wat haar resultaat drukte", vertelde Ernes.

Ook over Hans Peter Minderhoud en Glock's Flirt had de bondscoach lovende zaken te melden. "Flirt ging met heel veel schwung in zijn lichaam door de baan en de draf appoyementen werden zeer fraai uitgevoerd. Daarbij toonde het paard gedurende de gehele Kűr heel veel impuls en uitstraling. Jammer was dat in de piaffe net te weinig balans werd getoond".

assileM

Re: Lyon: Adelinde Cornelissen wint Kür

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 20:03

Netjes!

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 20:06

Heel knap, zeker als je dit verhaal van haar facebook er bij leest: Good morning! Update About Lyon CDIW... On Tuesday we left for Lyon. A bit unsure, because on Monday I fell of a young horse and had my knee checked in hospital: dislocated joint of calfbone and a small fracture! 4-6 weeks of rest the doctor said!
Early Tuesday morning I tried riding Zephyr at home... I could sit on, but that was about it... Determined it would get better and still had 2 days left before competition, we left for Lyon anyway...
Wednesday vet check, Ronald ( my brother) had to run this time... I would definately not pass the vet check- still being lame myself... Wednesday evening at 21.00hrs we could train in the main arena, so I took some painkillers and rode both Jerich Parzival and Zizitop, who I took along for training... My knee was not too bad...
Thursday morning 10.28hrs Jerich Parzival NOP- Grand Prix. He won , but I rode a bit on the safe side.. Parzival was also a bit careful in the arena.... So, Friday morning 6.30 I showed him the main arena again and he got more confident that it was all ok. Last night 21.45hrs we rode the freestyle... Already much more at ease and a lot sharper( me also! ;)) Jerich Parzival NOP won!! Since he is soooo frightened of prizegivings, I took Zizitop as a stand-in... For him it was the first time in such a big arena and his first prizegiving ever! he learned a lot!!! Zizi was a bit awake in the beginning, but started to like it after a while and was really good!!! He actually did three laps of honour! Couldn't get enough of it! ;)) great experience for him!
Now, we are on our way back home... 10 hours to go

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 10:58

Ik wou net zeggen, staat niets in over dr knie blessure? Knap gereden!

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 13:48

Wat ziet Parzival er TOP uit, Adelinde/Parzival grandioos gepresteerd! +:)+

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 19:54

purkie schreef:

Kuch...

Afbeelding

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 19:55

zitten altijd ongelukkige momenten tussen. waar kan je hem zien ?

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 20:09

Ik geloof niet in haar blessure. Heb hier in mijn naaste omgeving ook mensen gezien met die blessure. En kan je zeggen die konden echt niet op hun paard zitten. Laat staan lopen.

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 20:19

En dat waren ook mensen die aan de top meedraaiden?

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 22:17

Wat heeft dat er mee te maken. Als ze echt zo'n blessure heeft, kan ze niet eens lopen op dat been.

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 22:23

s0173957 schreef:

ik ben ook niet altijd fan van de houding van Parzival, vaak veel spanning. Maar dit zijn zo te zien foto's van één lijn uitgestrekte draf, dat zegt niets over de hele kür... en als ik een fotocamera 100 foto's laat maken in een seconde krijgt de ruiter ook niet de tijd om te corrigeren. erg jammer dus die reactie!

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 22:50

waarom zou ze er over liegen?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 22:57

Blessures en ziektes moet en kan je niet met elkaar vergelijken.
Top van Adelinde !

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 23:08

FriesWytske schreef:
Wat heeft dat er mee te maken. Als ze echt zo'n blessure heeft, kan ze niet eens lopen op dat been.

Hoe weet je dat nou weer? Dat is heel erg persoonsgebonden. En ligt er natuurlijk ook net aan waar het breukje zit en dergelijke. Bovendien heeft iedereen ook een verschillende pijngrens en adelinde lijkt me nou niet bepaald een pieperd. Waarom zou ze hier over liegen? Daar is echt geen reden toe.

Top van Adelinde! Ze laten toch maar weer zien dat ze et nog niet verleerd zijn!

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 00:06

En wat het er mee te maken heeft, een topsporter zal over het algemeen een stuk verder doorgaan als 'normale' personen, daarom kunnen ze ook de top halen.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 20:56

_xManadisx_ schreef:
FriesWytske schreef:

Hoe weet je dat nou weer? Dat is heel erg persoonsgebonden. En ligt er natuurlijk ook net aan waar het breukje zit en dergelijke. Bovendien heeft iedereen ook een verschillende pijngrens en adelinde lijkt me nou niet bepaald een pieperd. Waarom zou ze hier over liegen? Daar is echt geen reden toe.

Top van Adelinde! Ze laten toch maar weer zien dat ze et nog niet verleerd zijn!

Ik heb deze blessures in directe omgeving meegemaakt. Dus ja, ik weet wat het is. En kan zeggen dat die echt niet op hun paard konden komen. Laat staan normaal lopen, zonder krukken.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 21:22

Er zijn wielrenners die fietsen door met botbreuken, dat doet de gemiddelde Nederlander of Belg ook niet :D

Hayley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 12:35

FriesWytske schreef:
Ik heb deze blessures in directe omgeving meegemaakt. Dus ja, ik weet wat het is. En kan zeggen dat die echt niet op hun paard konden komen. Laat staan normaal lopen, zonder krukken.

Best knap dat je zo vanachter je PC de diagnosticus kan uithangen en kan mededelen dat ze haar blessure uit haar duim heeft gezogen. Welke achtergrond heb jij als ik vragen mag dat je dan zo kan inschatten? En, kan je me dan ook meteen uitleggen waarom ze daarover zou liegen?

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 12:47

ALS je echt wil kan alles, flinke berg goede pijnstilling Erin en je kan gewoon door. Dat is hoe mensen aan de top belanden, die gaan net een stapje verder dan alle anderen.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 12:48

waarom kunnen mensen hier niet een keer blij zijn voor iemand? er wordt altijd gezeurd, of het er nu over gaat dat de houding niet helemaal goed was, of een blessuren van de ruiter. ik vind het knap wat ze daar neer zet en wat ze bereikt.

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 12:52

Ja precies, maarja, hoge bomen vangen een hoop (hele jaloerse) wind :j ik vind t ook een beetje kinderachtig hoor, ze hebben een prachtige prestatie neergezet, maar bokt heeft altijd wel wat Te zeiken :')

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 20:54

nu ben ik er nog niet achter waar het terug te kijken is haha

assileM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 22:48

Adelinde is mijn stagebegeleidster. Ze heeft wel degelijk een blessure aan haar knie...
Jammer dat er meteen zo negatief over gesproken wordt. Het is en blijft een mens, net als wij.. En deze knappe prestatie doet niemand haar snel na.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 22:50

s0173957 schreef:
purkie schreef:

Kuch...

[ Afbeelding ]

Mijn idee... :\ Ze behaalt natuurlijk wel de resultaten, dus er zal vast wel iets goed zitten.