Britse vrouw vindt zoutzuur in drinkwater pony

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Britse vrouw vindt zoutzuur in drinkwater pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-14 10:34

http://www.bokt.nl / http://www.dailymail.co.uk/

Afbeelding

Een Britse vrouw uit Cornish heeft brandwonden in haar gezicht opgelopen toen water in een emmer per ongeluk eruit spatte. Het water in de emmer was bedoeld als drinkwater voor haar pony. De emmer stond in het weiland, maar de vierjarige Lolly wilde er niet van drinken. De pony begon tegen de emmer te schoppen. De vrouw vertrouwde het niet en wilde de emmer onderzoeken.

De 46-jarige Mandi Knight heeft foto's van zichzelf op Facebook gezet om mensen te waarschuwen wat enkele spetters zoutzuur met iemand kan doen. Knight heeft de politie ingeschakeld. "Mijn gezicht is slechts geraakt door enkele spetters. Mijn pony was dood geweest als ze dit had gedronken."

Tegenover de lokale pers had Knight al aangegeven dat ze het water in de emmer niet erg helder vond. Toen ze het optilde om te onderzoeken spetterden er enkele druppels uit de emmer. "Ik vergiste mij in het gewicht van de emmer."

"Toen ik het in mijn gezicht kreeg begon het direct te branden. Volgens de dokter is het een chemische brandwond. Het was erg pijnlijk. Later hebben we het water over het gras uitgegooid en het gras brandde direct weg."

Slechts een week geleden werd er bij Knight ingebroken. De inbreker heeft zich toegang verschaft tot de zadelkamer en heeft enkele spullen meegenomen. De politie vermoedt dat beide incidenten door dezelfde persoon zijn gepleegd.

Na een omgevingsonderzoek is er een lege zwarte jerrycan gevonden, waarin mogelijk de brandbare stof in vervoerd is.

Enkele foto's (let op kan schokkend zijn)

Chocopasta

Re: Britse vrouw vindt zoutzuur in drinkwater pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 10:36

ZIEK!!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 10:37

je hebt er toch wel hele rare mensen tussen zitten hoor.... :(

Izabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 10:37

Walgelijk dit :n

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 10:38

Oh bah zeg! Walgelijk dat mensen tot dit in staat zijn.
Laatst bijgewerkt door Nayomie op 25-10-14 10:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 10:40

Wat een zieke mensen zijn er toch op de wereld :n

Lindeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 10:41

Gadverdamme... Dit is heel ziek...

In de tweede alinea staat trouwens een fout: de laatste zin, daar staat:
Mijn pony HAD dood geweest

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 10:43

De brandwond is niet veroorzaakt door zoutzuur, maar door natriumhydroxide (zoals duidelijk in het artikel staat vermeld)

Maakt het natuurlijk niet minder erg!

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 10:43

Walgelijk.....

manege0303

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 10:45

Wat vreselijk dit! Hoe ziek kun je zijn. Aeem maar om een zadel of weet niet hoeveel spullen? Die pony had dood kunnen zijn. Dat is pas echt een pony hater. Als snap ik niet waarpm hij dan tuig steelt

aishcream

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 10:49

Wat lopen er zieke mensen op de wereld rond zeg, walgelijk gewoon...!

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 10:53

Gatver wat een gruwelijke mensen zijn er toch op de wereld, gelukkig wist deze pony heel goed dat het niet pluis was!

Sssj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 12:36

Sommige mensen snap ik echt niet... Wie bedenkt dat nou?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 14:05

Wie zoiets op z'n geweten heeft... _-:(
Zelf zoutzuur laten drinken... een litertje ofzo...

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 15:38

manege0303 schreef:
Als snap ik niet waarpm hij dan tuig steelt

Soort zoekt soort. :+

Sjonge, wat komen er toch rare dingen voorbij, zeg. Waarom zou je onschuldige dieren zo behandelen..?

Manou_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 15:41

Jeetje, wat heftig! :(

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 15:45

Sommige mensen zijn echt niet goed bij hun kersenpit hoor!!! Welke mafketel doet zoiets...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 15:50

Ieks, bijtende soda dus? (natriumhydroxide)
Ook niet fijn :oo

Ziek gewoon! Wat als paardje wel dronk..

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 15:56

Maartenn schreef:
De brandwond is niet veroorzaakt door zoutzuur, maar door natriumhydroxide (zoals duidelijk in het artikel staat vermeld)

Maakt het natuurlijk niet minder erg!

Oftewel caustic soda. Is vreselijk spul. (Eigenlijk is zoutzuur minder gevaarlijk daarmee vergeleken, caustic soda is al corrossief bij een oplossing van 2% in water, zoutzuur wordt eigenlijk pas zo gevaarlijk bij een veel hoger percentage in oplossing, meer dan 30%.)

Is hoe dan ook idioot dat iemand zo een paard probeert te vergiftigen.
Het probleem is dat je in zowat iedere winkel die rotzooi kunt kopen als gootsteenontstopper.

Ssooffzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 15:57

Echt ontzettend erg dit

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 17:23

Stelletje debielen...........

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 20:17

Zoolgangster schreef:
caustic soda is al corrossief bij een oplossing van 2% in water

Mwah, wij gebruiken op het laboratorium 5M NaOH (dat is caustic soda, sodium hydroxide, of, Nederlandse naam, loog), dat is gelijk aan ongeveer 12.5% in water. Ik heb heus liever niet een druppel van dattem op m'n huid, maar zulke brandwonden als deze dame heeft opgelopen, krijg je er toch niet zomaar van. Dan moet je een flinke concentratie hebben, en het laten "inwerken."

Misschien had ze sneller kunnen spoelen, maar als iets zo op je huid brandt, is spoelen iets instinctiefs. Ik betwijfel of zelfs pure gootsteenontstopper zo snel zulke brandwonden zal veroorzaken, dat je geen kraan gevonden hebt nog. Het begint snel genoeg te jeuken namelijk.

Met andere woorden, imo heeft iemand heel veel moeite gedaan om deze dame en/of haar pony heel erg te pesten. Very uncool... Chemische brandwonden genezen nauwelijks, en heel langzaam. Deze dame is waarschijnlijk voor de rest van haar leven verminkt.

[edit] Ik lees net het originele artikel. Ik denk dat iemand NaOH tabletten in het water gegooid heeft, dat verklaart het schuimen, de witte zut op de bodem... Very nasty, en niet iets wat je in de supermarkt kopen kan. Verklaart ook de extreem hoge concentratie, een verzadigde oplossing NaOH gaat over de 50%...

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 22:00

Vreselijk!!! Hoe kon iemand dat nou doen???? Onbegrijpelijk.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 00:17

Hester schreef:
Zoolgangster schreef:
caustic soda is al corrossief bij een oplossing van 2% in water

Mwah, wij gebruiken op het laboratorium 5M NaOH (dat is caustic soda, sodium hydroxide, of, Nederlandse naam, loog), dat is gelijk aan ongeveer 12.5% in water. Ik heb heus liever niet een druppel van dattem op m'n huid, maar zulke brandwonden als deze dame heeft opgelopen, krijg je er toch niet zomaar van. Dan moet je een flinke concentratie hebben, en het laten "inwerken."

Misschien had ze sneller kunnen spoelen, maar als iets zo op je huid brandt, is spoelen iets instinctiefs. Ik betwijfel of zelfs pure gootsteenontstopper zo snel zulke brandwonden zal veroorzaken, dat je geen kraan gevonden hebt nog. Het begint snel genoeg te jeuken namelijk.

Met andere woorden, imo heeft iemand heel veel moeite gedaan om deze dame en/of haar pony heel erg te pesten. Very uncool... Chemische brandwonden genezen nauwelijks, en heel langzaam. Deze dame is waarschijnlijk voor de rest van haar leven verminkt.

[edit] Ik lees net het originele artikel. Ik denk dat iemand NaOH tabletten in het water gegooid heeft, dat verklaart het schuimen, de witte zut op de bodem... Very nasty, en niet iets wat je in de supermarkt kopen kan. Verklaart ook de extreem hoge concentratie, een verzadigde oplossing NaOH gaat over de 50%...

Je verwacht inderdaad niet dat je van gewoon huis-tuin en keukenspul meteen al zó erg eruit gaat zien van alleen een paar spettertjes...

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 12:54

Ik hoop maar dat ze de dader vinden want dit is echt geen gewoon gedrag meer. Ik hoop voor de dame dat ze toch nog enigszins goed kan herstellen al dan niet met platische chirurgie.