Een Britse vrouw uit Cornish heeft brandwonden in haar gezicht opgelopen toen water in een emmer per ongeluk eruit spatte. Het water in de emmer was bedoeld als drinkwater voor haar pony. De emmer stond in het weiland, maar de vierjarige Lolly wilde er niet van drinken. De pony begon tegen de emmer te schoppen. De vrouw vertrouwde het niet en wilde de emmer onderzoeken.
De 46-jarige Mandi Knight heeft foto's van zichzelf op Facebook gezet om mensen te waarschuwen wat enkele spetters zoutzuur met iemand kan doen. Knight heeft de politie ingeschakeld. "Mijn gezicht is slechts geraakt door enkele spetters. Mijn pony was dood geweest als ze dit had gedronken."
Tegenover de lokale pers had Knight al aangegeven dat ze het water in de emmer niet erg helder vond. Toen ze het optilde om te onderzoeken spetterden er enkele druppels uit de emmer. "Ik vergiste mij in het gewicht van de emmer."
"Toen ik het in mijn gezicht kreeg begon het direct te branden. Volgens de dokter is het een chemische brandwond. Het was erg pijnlijk. Later hebben we het water over het gras uitgegooid en het gras brandde direct weg."
Slechts een week geleden werd er bij Knight ingebroken. De inbreker heeft zich toegang verschaft tot de zadelkamer en heeft enkele spullen meegenomen. De politie vermoedt dat beide incidenten door dezelfde persoon zijn gepleegd.
Na een omgevingsonderzoek is er een lege zwarte jerrycan gevonden, waarin mogelijk de brandbare stof in vervoerd is.
Enkele foto's (let op kan schokkend zijn)