Brandweer redt bekneld paard in trailer bij Zoetermeer

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jill93
Berichten: 85
Geregistreerd: 31-05-10

Re: Brandweer redt bekneld paard in trailer bij Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 16:57

cp112: En daarom hebben veel trailers tegenwoordig het systeem dat wanneer je de ring aan de buitenkant van de trailer losdraait, de voorstang los valt. Ideaal


waar zit die ring aan de buitenkant dan? zal eens kijken of die bij ons ook zit wel zo handig om te weten.

Sparky10

Berichten: 2674
Geregistreerd: 29-11-05
Woonplaats: Swifterbant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 17:10

oef je moet er niet aan denken joh, gelukkig geen verwondingen of angst zo te zien :)

erg maar ik wist dat niet van die knoppen joh handig!

cp112

Berichten: 14749
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 18:14

Jill93 schreef:
cp112: En daarom hebben veel trailers tegenwoordig het systeem dat wanneer je de ring aan de buitenkant van de trailer losdraait, de voorstang los valt. Ideaal


waar zit die ring aan de buitenkant dan? zal eens kijken of die bij ons ook zit wel zo handig om te weten.



Die grote ring waar je je paard aan de buitenkant aan vast kan zetten.

bliver
Berichten: 3043
Geregistreerd: 23-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 18:16

Jill93 schreef:
cp112: En daarom hebben veel trailers tegenwoordig het systeem dat wanneer je de ring aan de buitenkant van de trailer losdraait, de voorstang los valt. Ideaal


waar zit die ring aan de buitenkant dan? zal eens kijken of die bij ons ook zit wel zo handig om te weten.


Precies waar je voorstang zit maar dan aan de buitenkant :D

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 18:22

cp112 schreef:
Jill93 schreef:
cp112: En daarom hebben veel trailers tegenwoordig het systeem dat wanneer je de ring aan de buitenkant van de trailer losdraait, de voorstang los valt. Ideaal


waar zit die ring aan de buitenkant dan? zal eens kijken of die bij ons ook zit wel zo handig om te weten.



Die grote ring waar je je paard aan de buitenkant aan vast kan zetten.


Dat is denk ik bij iedere trailer anders,bij mijn trailer is het een kleine ring.
Moet eerlijk zeggen dat ik er nooit bij stilgestaan had waar het ding voor diende tot ik op bokt las dat het was om de stang los te draaien.En idd :D Hij deed het ook nog.
Mij trailer is van 1989 trouwens,nu is het wel een duurder merk.Maar het is dus niet alleen bijmoderne trailers.

J0anieke

Berichten: 4955
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 19:27

Ik heb zoiets ook een keer meegemaakt. Waarschijnlijk zijn de ringen van de trailer te hoog, als de ringen laag genoeg zitten en het paard kan niet met t hoofd ver omhoog kan die ook nooit over de stang klimmen... Onrustig weer of niet bij mij scheen t zonnetje, maar was t puur een gespannen merrie..

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: Brandweer redt bekneld paard in trailer bij Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 16:05

Ik hoop dat het paard geen angst heeft gekregen na zijn avontuur!

Bij trailers met een losse stang kan je ook de buis op zijn kop hangen. Dan kan je de splitpennen er uit trekken en valt de buis naar beneden. Dat deden wij altijd.

Ik doe overigens altijd een slag om de buis met het halstertouw zodat mijn paard niet makkelijk omhoog kan. Ik heb aardig wat paarden over de buis zien hangen of half uit het raampje/dak/klep zien hangen.
Daarbij ook altijd beenbescherming om bij transport.. Je weet maar nooit wat er gebeurd! Stuurfoutje of onoplettende mede weggebruikers...

bliver
Berichten: 3043
Geregistreerd: 23-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 16:44

No_No schreef:
Ik hoop dat het paard geen angst heeft gekregen na zijn avontuur!

Bij trailers met een losse stang kan je ook de buis op zijn kop hangen. Dan kan je de splitpennen er uit trekken en valt de buis naar beneden. Dat deden wij altijd.

Ik doe overigens altijd een slag om de buis met het halstertouw zodat mijn paard niet makkelijk omhoog kan. Ik heb aardig wat paarden over de buis zien hangen of half uit het raampje/dak/klep zien hangen.
Daarbij ook altijd beenbescherming om bij transport.. Je weet maar nooit wat er gebeurd! Stuurfoutje of onoplettende mede weggebruikers...



Dat is nog best een goeie tip! Gewoon je stang andersom

Jill93
Berichten: 85
Geregistreerd: 31-05-10

Re: Brandweer redt bekneld paard in trailer bij Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 17:57

bedankt, ga zo eerst kijken of het werk :)