Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
8nnemiek schreef:Het lijkt alsof hij met zijn volle gewicht een enorme ruk aan de teugels geeft terwijl hij de sporen in zijn zij steekt, om te straffenLastig te zien natuurlijk.. maar als dat echt zo is, en dan ook nog durven zeggen dat hij respect heeft voor zijn paarden..
![]()
Jammer dat het filmpje zo klein is.

8nnemiek schreef:Het lijkt alsof hij met zijn volle gewicht een enorme ruk aan de teugels geeft terwijl hij de sporen in zijn zij steekt, om te straffenLastig te zien natuurlijk.. maar als dat echt zo is, en dan ook nog durven zeggen dat hij respect heeft voor zijn paarden..
![]()
Jammer dat het filmpje zo klein is.

Jennyj01 schreef:Het is misschien een ongelukkig moment maar ik vind een waarschuwing wel op z'n plek. Dergelijke grove correctie moet je ,in de sport, niet willen. Het feit dat zo veel mensen dit normaal vinden zegt al genoeg. Het wordt tijd dat de FEI en knhs zich eens duidelijk durven uitspreken over dit soort zaken. Het wordt altijd van tafel geveegd over de rug van het paard.
En misschien had de steward ergens anders moeten gaan staan of aan de kant moeten springen. Die ziet niet voor het eerst van zijn leven een parcours en snapt dat ze er niet allemaal over heen springen. De ruiter moet niet ook nog eens om de steward hoeven denken. Die moet gewoon zorgen dat hij niet in de weg loopt.
Jennyj01 schreef:Het is misschien een ongelukkig moment maar ik vind een waarschuwing wel op z'n plek. Dergelijke grove correctie moet je ,in de sport, niet willen. Het feit dat zo veel mensen dit normaal vinden zegt al genoeg. Het wordt tijd dat de FEI en knhs zich eens duidelijk durven uitspreken over dit soort zaken. Het wordt altijd van tafel geveegd over de rug van het paard.
En misschien had de steward ergens anders moeten gaan staan of aan de kant moeten springen. Die ziet niet voor het eerst van zijn leven een parcours en snapt dat ze er niet allemaal over heen springen. De ruiter moet niet ook nog eens om de steward hoeven denken. Die moet gewoon zorgen dat hij niet in de weg loopt.
) of iemand overhoop rijden, dan zou die keuze ook bij mij snel gemaakt zijn ja. Ayasha schreef:Jennyj01 schreef:Het is misschien een ongelukkig moment maar ik vind een waarschuwing wel op z'n plek. Dergelijke grove correctie moet je ,in de sport, niet willen. Het feit dat zo veel mensen dit normaal vinden zegt al genoeg. Het wordt tijd dat de FEI en knhs zich eens duidelijk durven uitspreken over dit soort zaken. Het wordt altijd van tafel geveegd over de rug van het paard.
In een ideale wereld lopen de paardjes vrij op de prairie met alleen leeuwen en wolven om zich druk om te maken..
In de echte wereld moeten ze denken aan sprongen, oefeningen en mensen en maken mensen wel eens inschattingsfouten (ook stwards die al genoeg parcoursen gezien hebben) en komt het wel eens voor dat een ruiter ook nog naar andere dingen moet kijken dan naar zijn parcours. En indien de keuze is: hem iets bruter stil trekken dan gewenst is (zo extreem is het niet eens, ik zie ruiters om minder reden veel harder trekken.) of iemand overhoop rijden, dan zou die keuze ook bij mij snel gemaakt zijn ja.