Paard mishandeld bij Marknesse

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Paard mishandeld bij Marknesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-14 20:39

http://www.ad.nl / http://www.bokt.nl
Ingezonden door Bokker Avelienvd

Een merrie is mishandeld in een weiland bij Marknesse in de Noordoostpolder. Iemand stak tussen zondagavond en maandagochtend een scherp voorwerp in haar flank. Een dierenarts kon het paard ter plekke behandelen. Dat meldde de politie vandaag. Volgens andere bronnen is de merrie drachtig. In de stal was ook een veulen aanwezig maar die is niet verwond.

Het komt de laatste tijd vaker voor dat er merries worden mishandeld. In heel Nederland zijn er tientallen meldingen. In alle gevallen werd met een scherp voorwerp in de buik of in de schaamstreek gestoken. Eén drachtige merrie stierf daardoor. Het gaat om gevallen 'van Noord-Holland tot Limburg, maar ook in Oost-Brabant, Zuid-Gelderland en Utrecht', aldus de politie. Die sluit niet uit dat de mishandeling in Marknesse verband houdt met de andere gevallen. De politie weet niet of er één dader of een groep verantwoordelijk is, of dat onbekenden elkaar 'inspireren'.

IngridM

Re: Paard mishandeld bij Marknesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 20:53

Tjonge jonge wanneer houdt het eens op.......

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 20:55

oef dat is niet zo heel erg ver hier vandaan.

Houd het dan nooit op?

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 21:31

Op facebook staat dat het nog helemaal niet zeker is dat dit paard mishandeld is.

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 21:34

Pff dat is mijn dorp, kunnen ze niet gewoon stoppen?
Dit is gewoon ziek!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 21:50

http://www.politie.nl/nieuws/2014/oktob ... ndeld.html

Dit schrijft de eigenaresse op Facebook

, ik ben de eigenaresse van het paard. Toen we het zagen hebben we eerst de hele stal nagekeken nadat het paard gehecht was. Er zijn 3 scheersporen aangebracht en vervolgens is het paard opengesneden. Knap paard die dat kan. Politie en Forensisch Onderzoek hebben ook de hele stal doorzocht en niets kunnen vinden. Nog steeds denk ik net als jij, het kan toch niet zo zijn, maar ik vrees dat toch helaas iemand van buitenaf deze ontzettend laffe daad heeft gedaan.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 22:36

yvonnedv schreef:
http://www.politie.nl/nieuws/2014/oktob ... ndeld.html

Dit schrijft de eigenaresse op Facebook

, ik ben de eigenaresse van het paard. Toen we het zagen hebben we eerst de hele stal nagekeken nadat het paard gehecht was. Er zijn 3 scheersporen aangebracht en vervolgens is het paard opengesneden. Knap paard die dat kan. Politie en Forensisch Onderzoek hebben ook de hele stal doorzocht en niets kunnen vinden. Nog steeds denk ik net als jij, het kan toch niet zo zijn, maar ik vrees dat toch helaas iemand van buitenaf deze ontzettend laffe daad heeft gedaan.

Jeetje wat er voor jou en je paard natuurlijk!! Hoop dat de dader snel gepakt word, hoop dat je paard nog een trap heeft uitgedeeld gezien de flank wel een hele gevoelige plek is!! Moet meestal al oppassen met een scheerapparaat bij de flank laat staan als je hem als een laffe hond met een scherp voorwerp bewerkt!!

Hoop echt echt zo hard dat de dader zsm gepakt word en opgesloten word!! Al ben ik bang dat er hier in Nederland niet veel straf op staat!!

Hoop dat het snel goed komt met je paard TS :(:)

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 07:58

Komt heeel dichtbij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 08:56

Wat ik heb begrepen is dit in de stal gebeurt? Dus zelfs daar zijn ze niet meer veilig. Pff, als het zou kunnen zou ik haar in mijn huiskamer zetten tot die gek gepakt is.

nimbletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 09:52

Dit paard is van een vriendin van mij en het is inderdaad op stal gebeurd. Gezien het paard geschoren is op de snijplek en er omheen kan het paard dit niet zelf hebben gedaan.
Het is echt vreselijk!

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 10:36

Pffff... :( idd, wanneer houdt t op?! Moeten we daar wel op wachten? Kunnen we niet een actie opzetten oid?

Zo lastig allemaal natuurlijk. Gok dat die vreselijks debiel(en) vast wel meelezen en hier van genieten. Kan hier zo boos om worden!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 10:43

Dit blijft doorgaan,zolang hij niet gepakt word.Ik weet bijna zeker dat hij mee leest op Bokt.
Ik weet niet of het idd. zo is,maar de mishandelingen gebeuren vaak op donderdag en vrijdag? of zit ik er naast?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 10:58

Deze was van zondag op maandag.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 10:59

Oke maar alle andere 80 paarden? er zit dus geen patroon in de dagen.

geetje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 11:03

dat scheren heb ik niet eerder gehoord bij de bekende mishandelingen
vind het ook vreemd eerlijk gezegd
waarom eerst scheren en dan snijden? heeft geen enkele nut lijkt me
of is er iemand aan het oefenen ? het klinkt zo onlogisch
neemt niet weg dat het bizar is dat iemand dit doet natuurlijk en wens de eigenaar dan ook veel sterkte toe in deze onzekerheid en angst

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 11:09

Het komt nu voor mij ook steeds dichterbij. Is maar 15 a 20 km van mijn paarden af, brrrr.
Sta met dat betreft echt doodsangsten uit, heb namelijk haast alleen maar merries staan die allemaal allemansvriendjes zijn en voor een vreemde niet weglopen.

Veel sterkte toegewenst en ik hoop nog steeds dat die griezel een keer het verkeerde paard treft en dat we ipv een verminkt paard vinden een verminkte dader. Dat is dan gelijk de dag, dat van mij part een feestdag mag worden.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 11:19

Dat eerst scheren vind ik ook heel erg vreemd.Om met een mes te steken hoef je niet persé eerst te scheren.Miss. probeerde hij het paard te verminken met een scheeraparaat? en toen zag dat je daar niet diep mee kan snijden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 11:27

Ik zal wel heel paranoide klinken maar ik heb een raar gevoel bij dat landelijke meldpunt. Voorheen waren er nog geen aanmeldingen in de Noordoostpolder, inmiddels zijn er een stuk of 5 de ie zich aangemeld hebben en prompt wordtver een paard mishandeld. Je moet om lid te worden namelijk je adres en alles opgevem. Ik hoop echt dat ik er naast zit en dat deze mensen echt goede bedoelingen hebben maar ik doe er niet aan mee.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 12:01

Orchidee14 schreef:
Ik zal wel heel paranoide klinken maar ik heb een raar gevoel bij dat landelijke meldpunt. Voorheen waren er nog geen aanmeldingen in de Noordoostpolder, inmiddels zijn er een stuk of 5 de ie zich aangemeld hebben en prompt wordtver een paard mishandeld. Je moet om lid te worden namelijk je adres en alles opgevem. Ik hoop echt dat ik er naast zit en dat deze mensen echt goede bedoelingen hebben maar ik doe er niet aan mee.

Hoe bedoel je dat Orchidee ? Is die informatie dan ook openbaar ?

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 12:07

Ik vind dat scheren ook heel vreemd.
Klinkt wat als een op hol geslagen diergeneeskunde student?
Maar klinkt ook als iemand die meer ervaring met paarden heeft ofzo.... Niet zomaar een gek die ergens iets insteekt. Maakt het dat beter? Nee alleen maar erger eigenlijk .. :/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 12:46

Nee, volgens mij is die informatie niet openbaar maar wie zegt dat deze persoon(en) niet achter dit meldpunt zitten? Dan krijgen ze de adressen op een presenteerblaadje aangereikt (in ieder geval van degene die de paarden aan huis hebben) en ze worden er nog voor betaald ook. Ik weet het, het is erg ver gezocht maar ik vertrouw niemand meer.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 16:11

Orchidee14 schreef:
Nee, volgens mij is die informatie niet openbaar maar wie zegt dat deze persoon(en) niet achter dit meldpunt zitten? Dan krijgen ze de adressen op een presenteerblaadje aangereikt (in ieder geval van degene die de paarden aan huis hebben) en ze worden er nog voor betaald ook. Ik weet het, het is erg ver gezocht maar ik vertrouw niemand meer.

Nou ik vind dat helemaal niet ver gezocht hoor,tegenwoordig zijn er ook mensen van een meldpunt of wat voor beroep dan ook, niet te vertrouwen en doen rare dingen die je nooit zou verwachten. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 16:19

Tja ik weet niet wat het is maar ik heb gewoon geen goed gevoel bij dat meldpunt.

Bloesem2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 21:05

gohya schreef:
Dit blijft doorgaan,zolang hij niet gepakt word.Ik weet bijna zeker dat hij mee leest op Bokt.
Ik weet niet of het idd. zo is,maar de mishandelingen gebeuren vaak op donderdag en vrijdag? of zit ik er naast?

Om die reden vindt ik erg dom dat er elke keer zoveel aandacht aan wordt besteed op bokt. Want al die aandacht daar kickt hij waarschijnlijk ook op.
Het zal beter zijn als men wijzer zou zijn en hier op internet voorlopig geen aandacht meer aan geeft om te kijken of het dan wel stopt.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 21:35

Dan moet alle media daar mee stoppen,anders heeft het totaal geen zin.