Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
chamion schreef:Vind het een goede stap voorwaarts
GreaseMonkey schreef:Ik weet zelf niet zo goed wat ik ervan moet vinden... Enerzijds snap ik de voordelen die er aan zitten voor wat betreft de biologische moeder (om het zo maar even te noemen) maar ben eigenlijk niet zo gecharmeerd van dit soort 'geknutsel'...
dots83 schreef:met de koeien doen we dit al jaren
Johanna59 schreef:Mijn mening? Ik vind het gewoon ziek.

Sizzle schreef:Citaat:“Met het kopen van vijf interessante embryo’s, die gemiddeld € 15.000 kosten, betaal je in totaal € 75.000. De kans dat er één of twee Grand Prix paarden tussen deze embryo’s zitten is zeer reëel.”
Zouden ze dat zelf ook echt geloven
Sizzle schreef:Citaat:“Met het kopen van vijf interessante embryo’s, die gemiddeld € 15.000 kosten, betaal je in totaal € 75.000. De kans dat er één of twee Grand Prix paarden tussen deze embryo’s zitten is zeer reëel.”
Zouden ze dat zelf ook echt geloven
juliomariner schreef:De meeste embryo's komen bij Joris de Brabander vandaan. De heeft een aantal heel goede stammen waar heel veel GP paarden van komen echter hij was ook een van de eerste die aan ET deed en je kunt dus niet zien hoeveel van de veulens het niet gered hebben als sportpaaed en kunt dus het percentage niet controleren als je dat wilt. daarbij moet je teksten in reclame altijd met een schep zout nemen
Lami schreef:Goed eraan vind ik dat een merries die zelf presteert op hoog nivo al voor nakomelingen kan zorgen. Wat ze zelf niet hebben kunnen ze ook niet vererven en GPxGP verhoogd iig de kans op een getalenteerde nakomeling. Bij familie verder weg ((half)zus van, dochter van de zus van) zonder eigen prestatie alsook jonge merries wordt het m.i. al minder met die kans. Ga daarin wel mee met juliomariner. Over het algemeen wordt er wel heel veel geld betaald wat ik soms ook niet begrijp. Zal de reclame wel zijn.

Sizzle schreef:Besita, Snap je nou echt niet wat ik wil zeggen ?
Vele malen groter is heel wat anders dan beweren dat je 30-40% kans hebt dat 1 embryo een GP paard wordt.
Zelfs een naieve penny snapt toch wel dat er veel meer bij komt kijken (dracht, opfok, inrijden, juiste instelling, gezond) dan een paar goede genen![]()
Maar als er daadwerkelijk cijfers zijn dat van gemiddeld iedere 3e ET van deze embryo's een succesvol GP paard op de wereld gekomen is, dan neem ik mijn woorden terug.