Britse motorrijder rijdt door na val van amazone

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoli

Britse motorrijder rijdt door na val van amazone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-14 18:25

http://www.bokt.nl / http://www.horseandhound.co.uk

De Britse politie is op zoek naar een motorrijder die met zijn rijgedrag een paard liet schrikken op een ruiterpad. De amazone van het paard viel dusdanig hard dat zij ernstige verwondingen opliep.

Het ongeluk gebeurde bij een oude spoorlijn vlakbij Coxhoe Green in Houghton. De vrouw, lokaal bekend als de 40 jarige Gail Mawhinney, is naar het ziekenhuis gebracht met ernstige interne verwondingen.
De politie is nu op zoek naar de motorrijder omdat deze doorreed na het ongeluk. “De politie wil de motorrijder graag spreken”, vertelt een woordvoerder van de politie.

De werkgever van de amazone, een plaatselijke boer, heeft zijn menig geuit tegenover de plaatselijke pers. “De volgende keer kan er wel een dode vallen”, aldus de werkgever. “We moeten anderen overtuigen om dit soort gedrag niet na te doen. Het is al erg genoeg dat er motorrijders zijn die expres met 80 tot 90 km/h langs mensen rijden, maar deze rijder nam het gas niet terug en ging er vandoor na het ongeluk.”

“Hij reed duidelijk waar hij niet mocht rijden en iemand moet duidelijk maken dat dit een probleem is”, vertelt de werkgever verder. “Het is niet zo dat we tegen motorrijders zijn, maar bij een volgende keer kan er een dode vallen.”

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 19:29

Nou die werkgever heeft toch ook gelijk. Moet er nu werkelijk gewacht worden tot er ruiters/amazones komen te overlijden door dit soort k.lootzakken, voordat aan dat soort praktijken wat wordt gedaan?al bedoelde hij het geloof ik niet op die manier :=

Wat moet een motor trouwens ook op het ruiterpad; die was dus bewust op zoek naar een paard om lekker expres te laten schrikken? Gevalletje voorbedachte rade dus........

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Britse motorrijder rijdt door na val van amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 19:36

Ahw, is die motorrijder zomaar van de amazone gevallen ;(.

Overigens wel echt een vreselijk ongeluk zeg... @xxCYNNxx, dit hoeft echt geen voorbedachte rade te zijn, hoor. Motorrijders zijn hier ook wel eens op ruiterpaden te vinden omdat ze daar lekker kunnen scheuren.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 19:43

ow ja zat helemaal aan een wegmotor te denken. Ja je hebt gelijk; kan ook nog iemand op een crossmotor geweest zijn om wat rond te scheuren.

Hopelijk komt die vrouw er weer helemaal bovenop.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 19:51

_San87_ schreef:

Overigens wel echt een vreselijk ongeluk zeg... @xxCYNNxx, dit hoeft echt geen voorbedachte rade te zijn, hoor. Motorrijders zijn hier ook wel eens op ruiterpaden te vinden omdat ze daar lekker kunnen scheuren.

Met een beetje nadenken zouden te moeten weten dat een ruiterpad niet echt geschikt is.
Dus voorbedachte rade hoeft het niet te zijn, maar wel heel erg dom.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 20:02

AnnemiekvM schreef:
_San87_ schreef:

Met een beetje nadenken zouden te moeten weten dat een ruiterpad niet echt geschikt is.
Dus voorbedachte rade hoeft het niet te zijn, maar wel heel erg dom.

Een beetje nadenken is voor veel mensen moeilijker dan je denkt.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 20:43

Hmm daar heb je waarschijnlijk wel gelijk in....

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 20:45

nvm

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 11:10

_San87_ schreef:
Een beetje nadenken is voor veel mensen moeilijker dan je denkt.

Inderdaad want er is in Engeland zélf erg veel onkunde over waar paarden en motorfietsen mogen rijden.

De uitspraken over met opzet o te laten schrikken met 80/90 langs iemand rijden geeft al aan dat er niet veel gezond verstand in díe bovenkamer is.
Het zou me derhalve niet verbazen als er gewoon een gezamelijk recht blijkt te zijn.

Wát een stemmingmakerij zeg.

xMarlissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 15:10

Met dit soort berichten ga je toch nadenken over de mountainbikers op de paden.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 11:28

xMarlissa schreef:
Met dit soort berichten ga je toch nadenken over de mountainbikers op de paden.

Waarom? waarover?

Stemmingmakerij 2 |o

xMarlissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 09:17

Als ik buiten rij schrikt meneer wel eens als die de hoek om komen sjeezen. Nou schrikken de moutainbikers zelf gelukkig van het paard en wordt er meestal rekening mee gehouden, maar je kan het slechter treffen. :\

bethje31

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 09:59

Hmmm motorrijders zijn eigenlijk altijd wel heel ok met paarden, altijd geduldig wachten tot je bent gepasseerd, mits ze je kunnen zien. Als ze je niet kunnen zien en ze trekken even lekker door dan ken ik niet veel paarden die er niet van schrikken.
Heb 1 keer gehad dat op een viaduct boven mij waar ik net onderdoor reed een groep van een stuk of 10 Harley's passeerde, mijn paard heeft er een maand over gedaan om dat viaduct weer te vertrouwen. Ik weet dat ze er niets aan kunnen doen en dat ze er mogen rijden maar dan vloek ik toch even stevig inwendig. Weet je dan is het mooie zonnige zondag en dan denk je lekker relaxed te genieten van het zonnetje met alle joggers, fietsers etc. en dan komt er zo'n groep voorbij die vaak wel echt heeel veel herrie maken, persoonlijk vind ik dat vrij irritant.
Een motorrijder op een ruiterpad of een zandpad, zou moeten weten dat daar andere gebruikers kunnen zijn, wandelaars, honden, paarden, en als je dan iemand zo laat schrikken en je doorrijdt dient je motorrijbewijs ingenomen te worden op zijn minst...is gewoon onwijs onverantwoordelijk en asociaal..

larrylurex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 12:13

Zondag nog z'n grapjas, even zo hard mogelijk optrekken bij het stoplicht.....
Terwijl je aan de weg staat te wachten om over te steken, LEVENSGEVAARLIJK!!
Lachu joh, gelukkig schrikt mijn paard er niet meer van maar dat is ook wel eens anders geweest.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 13:04

Huertecilla schreef:
Inderdaad want er is in Engeland zélf erg veel onkunde over waar paarden en motorfietsen mogen rijden.

Wat weet jij nu van ruiterpaden in Engeland. Ik zie niet zo in wat er nu zo'n stemming makerij aan is, als de journalist een knip voor zijn neus heeft hij wel even gecontroleerd of het waar was dat die motor daar niet mocht komen. En ook google vind binnen het eerste resultaat dat je op een bridlepath in Engeland mag rijden met je paard, je fiets of met de benenwagen, niet met je motorvoertuig.
Nu kan het natuurlijk om het enige ruiterpad gaan in Engeland dat word beheerd door een mentaal achtergestelde boswachter die denkt dat het verstandig is om crossmotoren, (die veel harder gaan wat gevaar op levert, veel herrie en spetters/stof maken wat overlast op levert en je paden kapot rijden wat overlast en gevaar op kan leveren) op hetzelfde pad te laten rijden als de rest van de recreanten.

Stel dat die motor daar mocht rijden, dan rij je toch alsnog niet door als iemand voor je neus zwaargewond raakt :? . Als was ze over der eigen voeten gestruikeld je laat iemand toch niet ergens liggen in een bos zonder te kijken of het gaat :roll: . Ik snap dat je het graag oneens bent met de massa ofzo maar dit wordt wel een beetje onzinnig :o?