Hanne Saelmans (16) uit Rotem (Dilsen-Stokkem), België ligt sinds gisteren in coma nadat ze van haar paard viel in manege Jonkershof in Opoeteren, Maaseik. Het dier struikelde waarna de tiener van het paard viel en onder het dier terechtkwam. Het slachtoffer heeft een zwaar hoofdletsel en ligt in kritieke toestand in het ziekenhuis.
Hanne Saelmans doet aan recreatief paardrijden in het Jonkershof. Ze zat op haar eigen paard toen het tijdens het galopperen plotseling misliep. Het paard struikelde waarna de jongedame vooraan over het paard werd gekatapulteerd. Ze viel op de grond. Het paard viel vervolgens bovenop haar.
Ooh bah wat naar. Heel veel beterschap en sterkte voor haar, en haar naasten voor wie dit ook echt een drama is. Duimen draaien voor goed herstel.
Dit type ongeluk is 1 van mijn grootste angsten bij het paardrijden. Meer nog dan van een bonkend of stijgetend paard vallen. (voor mij bv tijdens een pittige galop buiten) Echt het soort ongeluk waar je niets aan kunt doen.
Wat een rot ongeluk. Zo zie je weer dat het ook met de braafste paarden fout kan gaan en het niet altijd met 'je paard kennen' te maken heeft.
Ik wens alle betrokkenen veel sterkte.
spatter
Geplaatst: 09-10-14 10:17
Jakkes, naar ongeluk, sterkte voor Hanne en haar familie
gohya
Geplaatst: 09-10-14 11:12
S_imonee schreef:
Voor mij is dit ook mijn grootste angst. Ik moet er niet aan denken dat dit ons ooit overkomt..
Ook ik ben hier áltijd zo bang voor. Heel veel sterkte en Beterschap voor het meisje.
Ragdollcat
Geplaatst: 09-10-14 11:16
Mij is in 1997 precies zelfde overkomen, ik had enorm veel geluk, was bewusteloos en had eraan overgehouden: Hersenschudding, gekneusde nek, ribben en een grote blauw (zowat zwart) op de zijkant van mijn hoofd en achter op mijn been, overal spierpijn.
Ik had een cap op en die was doormidden gebroken, paard had er spierpijn aan overgouden en een gebroken teugel, doordat ik het nog steeds stevig vasthad terwijl hij los wilde komen.......
Veel sterkte voor deze meisje, altijd erg naar en hopelijk komt ze er weer bovenop.
Nog steeds is het mijn grootste angst om te vallen doordat een paard struikelt in de volle galop.
Dat is een van mijn angsten als ik op het paard stap. Maar ik hoop voor het meisje dat ze zonder veel lichamelijke / geestelijke problemen weer snel zal herstellen
Och jee. Is mij ook overkomen in volle galop op buitenrit. Bij mij ernstige interne bloedingen en een gescheurde achterste kruisband in knie. De operatie om dat te herstellen komt er nog aan. Het paard hield er een ernstige peesblessure aan over. Ik wens haar alle sterkte en beterschap!
Pfff, wat een rotte manier om zoiets mee te maken Dit is zo'n situatie die je makkelijk over het hoofd ziet als potentieel gevaarlijk. Wel de reden waarom ik ooit van mijn merrie gedoken ben op het moment dat we aan het vallen waren, uit angst om eronder te komen. Gelukkig waren we op dat moment op een volte in een rustige draf waardoor dit ook mogelijk was. Mijn paard struikelde en op het moment dat we wel erg laag zakten (zag ik aan de bakwand) en ik mijn moeder naar adem hoorde happen wist ik dat we niet recht zouden blijven en besloot ik maar te duiken. Gelukkig heeft geen van ons beiden hier iets aan over gehouden (behalve ik een verrekte spier in mijn kont geloof ik x))