Toppers aan start van Military Boekelo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Toppers aan start van Military Boekelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-14 11:51

http://www.knhs.nl / http://www.bokt.nl

Vanaf woensdag 8 oktober gaat Military Boekelo-Enschede van start. In het Twentse landschap gaat de mondiale eventingtop van woensdag tot en met zondag de strijd met elkaar aan. Naast de individuele internationale wedstrijd, is ook de landenwedstrijd die meetelt voor de FEI Nations Cup zeer belangrijk. De Nederlandse ruiters die meestrijden in Boekelo doen allen een gooi naar het Nederlands kampioenschap.

Jaarlijks weet de internationale top van de eventingruiters zijn weg naar Boekelo te vinden. Zo komt ook de kersverse wereldkampioene Sandra Auffarth naar Twente. Haar paard Opgun Louvo geniet van een vakantie, in Boekelo start zij aanstormend talent The Blue Frontier. Auffarth kan in Boekelo tegenstand verwachten van meerdere WK-gangers en andere toppers.

Nederlands kampioenschap
In Boekelo wordt ook dit jaar weer het Nederlands kampioenschap verreden. Tijdens het WK in Frankrijk sleepte het team van Bondscoach Martin Lips in september een bronzen medaille uit het vuur. Het oranje team op het WK bestond uit Merel Blom, Andrew Heffernan, Tim Lips en Elaine Pen. Van deze vier zal alleen Tim Lips zijn opwachting maken in Twente. Lips rijdt de getalenteerde, pas achtjarige schimmel Bayro. Andrew Heffernan moest helaas deze week van deelname afzien omdat zijn Millthyme Corolla, het paard waarmee hij ook aan de Olympische spelen in Londen deelnam, niet honderd procent fit is. Elaine Pen kan niet starten vanwege een blessure die ze opliep bij de val van een jonger paard. Merel Blom geeft op dit moment prioriteit aan het afronden van haar studie. Gelukkig kan titelverdedigster Alice Naber-Lozeman wel aan de start verschijnen. Zij rijdt ACSI Peter Parker en Harry Belafonte. Rabo Talententeamlid Althea Bleekman – Meepswood Conquestor, Raf Kooremans – MC B Vulcano, Iris Pemen – Roosje Embregts, Jan van Beek – Vamp du Monselet en Boekelo debutant Theo van de Vendel – Zindane maken de Nederlandse afvaardiging compleet.

Nations Cup
In Boekelo wordt de laatste en dus beslissende wedstrijd van de FEI Nations Cup serie van dit seizoen verreden. Duitsland, Engeland en Frankrijk nemen de eerste drie plaatsen in het klassement in. Voor Nederland lag de focus dit jaar op het WK, en mede daardoor heeft bondscoach Lips bij een aantal eerdere Nations Cup wedstrijden geen volledig team af kunnen vaardigen. Oranje staat op dit moment zesde maar heeft met een fraai resultaat in Boekelo nog uitzicht op plaats vier.

Cross country
De Engelse top parcoursbouwer Sue Benson is, net als bij de Olympische spelen van Londen, verantwoordelijk voor het ontwerp van de cross country die op zaterdag verreden wordt. In totaal staan er op het 6000 meter lange traject 28 hindernissen opgesteld, waarvan meerdere combinaties waardoor er 40 sprongen genomen moeten worden. En dat alles bij een optimale gemiddelde snelheid van 570 meter per minuut.

Programma:
Woensdag 8 oktober
13.30 uur - Eerste veterinaire keuring
Donderdag 9 en vrijdag 10 oktober
9.00 – 16.30 uur - Dressuur
Zaterdag 11 oktober
Vanaf 9.00 uur - Cross country
Zondag 12 oktober
9.00 uur - Veterinaire keuring
11.00 uur – Springen

Gerelateerd nieuws:
[VN] Handradio's voor publiek bij cross country Boekelo
[VN] Wereldkampioene Sandra Auffarth publiekstrekker Boekelo

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 12:53

*\o/* Zaterdags weer voor de buis, van 9 tot 5 prachtige LIVE beelden op Rtv Oost *\o/*

Je ziet zoooveel meer. 'Vroeger' ging ik altijd met een vaste vriendin er naar toe en dan hadden we vrijkaartjes via haar vader. Tegenwoordig is het zóoooveel drukker en moet je 2 á 3 ruiters wachten om wat te kunnen zien. En alles is zoveel duurder geworden. De shuttle-bussen die niet voldoende zijn....
Nee, mijn tijd om daar ter plekke te kijken is even geweest; doe mij maar lekker hele dag voor de buis met wijn en hapjes en gezellig samen kijken :D

dalmarieke

Re: Toppers aan start van Military Boekelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 13:20

Ik ga er ook wel even heen, dichtbij..Misschien wel ff op fiets of hondjes mee en mooi rondlopen

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 14:49

Ik wil het ook wel heel graag zien op tv maar RTV oost kan ik, uiteraard, niet ontvangen. Komt er ook iets op een Nederlandse openbare omroepzender?

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 14:51

Percy schreef:
Ik wil het ook wel heel graag zien op tv maar RTV oost kan ik, uiteraard, niet ontvangen. Komt er ook iets op een Nederlandse openbare omroepzender?

Je kunt bij tv oost ook online kijken als het goed is.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 14:53

Percy schreef:

nee, en anders krijg je een week nadien korte samenvatting op eurosport..........

maar voor degenen die Rtv Oost niet in hun zenderpakket hebben, ze zenden ook live uit op internet wat er op tv is op dat moment:
http://www.rtvoost.nl/tv/live.aspx

dus dat moet volgens mij ook werken tijdens de cross!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 16:20

Ik ga er heen, zin in!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 16:30

Ah super! Bedankt voor de link. Even uitgeprobeerd en ik kan het ontvangen (van veel omroepen zijn de internet filmpjes niet te zien in een ander land dan Nederland). Kunnen we Jan en zijn Vampie volgen :)

verstijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 20:46

Waar is Madeleine brugman in dit verhaal eigenlijk?

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 23:39

Ik heb de box al ingesteld zodat hij het gaat opnemen. Heb eerst zelf wedstrijd en dan lekker vanaf het begin alles volgen. Vind het echt heel tof dat het zo uitgebreid op TV komt! :D

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 06:14

Ik ga ook!
Voor de 4e keer. Zaterdag en zondag.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 06:20

verstijnen schreef:
Waar is Madeleine brugman in dit verhaal eigenlijk?

Nergens, want die doet niet mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 10:08

Zin in, ik heb morgen de hele dag vrij gehouden om lekker thuis op de bank te kijken :)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 10:12

Joolien schreef:
Zin in, ik heb morgen de hele dag vrij gehouden om lekker thuis op de bank te kijken :)

Ik ook :D Helaas kan vriendin van mij niet, is toch leuker/gezelliger om met z'n 2en te kijken. Maar ga desondanks toch zelf lekker kijken. *\o/*

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 12:35

Wie heeft Alice met Harry gezien?
Er staat een hele rare score op de livestream.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 08:57

Waar kunnen we kletsen? Hier?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 09:27

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 09:33