Ruiters lastiggevallen tijdens buitenrit in Diever

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Flew

Ruiters lastiggevallen tijdens buitenrit in Diever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-14 07:08

http://www.bokt.nl / http://www.dasmooi.nl

Afbeelding

Afgelopen zondag zijn in de bossen van Diever drie dames te paard lastiggevallen door een man. De drie maakten een buitenrit met de paarden in gezelschap van hun hond.

In het losloopgebied ter hoogte van Camping Diever liepen een een man en vrouw met hun eigen hond. De man gebruikte fysiek geweld tegen de hond van de dames, die naast één van de paarden liep. Daarna werden de ruiters verbaal bedreigd en enige tijd tegengehouden, waardoor ze hun weg niet konden vervolgen.

Gisteren is door de ruiters aangifte gedaan bij de politie. De hond lijkt niets te mankeren.

lady62

Re: Ruiters lastiggevallen tijdens buitenrit in Diever

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 07:13

Hadden ze geen zweep mee.
Had die kerel toch een lel verkocht en dwars door hem heen gereden.
Pure intimidatie is dit, te gek voor woorden.

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 07:15

Oh wat naar! Lekker zo'n buitenrit! Die dames zullen wel bang zijn, tenminste, in dat geval zou ik niet meer naar buiten durven...

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 07:16

Leuk, om zo te reageren op een eenzijdig verhaal...
Voor hetzelfde was er wat tussen de honden of zo....en reageerde de man daarom boos...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 07:28

Ik ben wel benieuwd naar de kant van de man in dit non-nieuws verhaal.

Frosti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 07:29

Ik ben 1 vd ruiters dier erbij was. Er is niks tussen de honden gebeurd dat is nou het hele enge van dit verhaal. Wij liepen daar gewoon rustig in stap. Onze hond liep naast ons. Wij liepen op een ruiterpad, passeren die man en vrouw en die man begint ineens in te hakken op mijn hond. We weten nog steeds de reden niet :-(

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 07:39

Dit is waarvoor ik op buitenrit altijd een zweep mee heb...

ingridxxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 07:43

Wat zijn sommige mensen echt raar ..
ze hadden van mij toch een klap met die zweep gekregen.

maar, als jullie werden tegengehouden, ik bedenk mij dan dat weg galloperen een optie is? of lukte dat niet ?

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 07:44

Frosti schreef:
Ik ben 1 vd ruiters dier erbij was. Er is niks tussen de honden gebeurd dat is nou het hele enge van dit verhaal. Wij liepen daar gewoon rustig in stap. Onze hond liep naast ons. Wij liepen op een ruiterpad, passeren die man en vrouw en die man begint ineens in te hakken op mijn hond. We weten nog steeds de reden niet :-(

Pff ik rij daar ook altijd rond, gelukkig nog niet echt zulke mensen tegen gekomen.
Ben wel benieuwd naar de beweegredenen van deze man, mochten jullie dat te weten komen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 07:44

Hoe dan ook mensen dienen van anderen en andermans spullen af te blijven. Sterkte Frosti hebben jullie een goed dadersprofiel af kunnen geven en met de hond is alles goed?

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 07:50

Dit is toch geen nieuws? Dit soort dingen gebeuren nou eenmaal te vaak.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 07:55

Jennyj01 schreef:
Dit is toch geen nieuws? Dit soort dingen gebeuren nou eenmaal te vaak.

Geen nieuws?
Nou ja ik heb zoiets nog niet meegemaakt dat ik me dusdanig onveilig voelde of aangevallen ben door een persoon zonder enige reden daartoe te geven.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 07:56

Die man heeft toch wel iets gezegd?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 07:57

In Diever is dit met enige regelmaat gaande. Ik ben zelf een keer bedreigd op straat te paard in Diever en dat heeft een enorme impact gehad dus voor de betrokken mensen is dit geen kattepis.

In de bossen bij diever is al heel wat gedonder geweest zelfs zo erg dat er paden gesloten zijn door staatsbosbeheer.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 08:11

Oh maar ik zal de laatste zijn die dit af doet als kattepis. Maar lastig gevallen worden in het park of bos om je hond of paard is niet normaal meer tegenwoordig. Er loopt er altijd wel een die wat te ventileren heeft.

Mosquito1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 08:19

Gefrustreerde man... }:0

En wat met de vrouw deed zij niets? >;)
Je zou als vrouw je toch dood schamen met zo'n onbenul van een man 8)7 8)7

Frosti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 08:21

De man schopte onze hond en vervolgens haalde hij de hond weer aan en zegt: sorry hondje. Jij bent niet zo haatdragend als dat ik dacht. Wij stonden perplex!uiteraard heb ik hem de huid vol gescholden en ja mijn handen en zweep jeukte van woede maar ik ga niet voor eigen rechten spelen. Kan tegen je gebruikt worden. De man wilde onze hond niet meer loslaten en heeft haar ondanks dat ik vroeg of hij haar los wilde laten wel 5 min vastgehouden. Geen haar op mijn hoofd om dan in volle galop weg te rennen. Wij laten onze hond niet in de steek bij zo'n viezerik. Deze man en vrouw wonen in Diever en komen wij regelmatig tegen. Ik weet waar ze wonen en hoe ze heten. Alles is al bekend bij de politie.
De vrouw deed inderdaad niks. Die rende weg met haar hond.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 08:31

Ik snap goed dat je dan niet weg galoppeert. Misschien voor de volgende keer:filmen met je mobiel. Maar kan zijn dat hij dan nog agressiever wordt.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 08:34

Die kerel had van mij een lel gehad daar belikte hij zich 3 dagen van!!! ~~}>
Tegenwoordig kan iedereen maar zomaar een ander aanvallen en als je je dan verweerd ben je de klos?
Nog effe en men moet als ruiter contnue met een camera rijden zodat alles op film staat?

Bij zulke situaties speel ik graag voor eigen rechter hoor. -:(-

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 08:42

Frosti schreef:
De man schopte onze hond en vervolgens haalde hij de hond weer aan en zegt: sorry hondje. Jij bent niet zo haatdragend als dat ik dacht. Wij stonden perplex!uiteraard heb ik hem de huid vol gescholden en ja mijn handen en zweep jeukte van woede maar ik ga niet voor eigen rechten spelen. Kan tegen je gebruikt worden. De man wilde onze hond niet meer loslaten en heeft haar ondanks dat ik vroeg of hij haar los wilde laten wel 5 min vastgehouden. Geen haar op mijn hoofd om dan in volle galop weg te rennen. Wij laten onze hond niet in de steek bij zo'n viezerik. Deze man en vrouw wonen in Diever en komen wij regelmatig tegen. Ik weet waar ze wonen en hoe ze heten. Alles is al bekend bij de politie.
De vrouw deed inderdaad niks. Die rende weg met haar hond.

Pff wat een rare!!
Hoe gaat t met jullie en je hondje? :(:)
Wel fijn dat jullie naam etc weten..

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 08:48

Wat een nare gebeurtenis Frosti.. :(:)

Ik kan me voorstellen dat je dan niks doet als die man je hond vast heeft. Wat een lamzak zeg..

Goed dat jullie naar de politie zijn gegaan, hopelijk heeft die man zijn lesje geleerd en kunnen jullie weer ongestoord op je paard de bossen in. Hoewel je de komende tijd vast nog wel even op je hoede zult zijn. Komt vast weer goed!

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 08:54

Ik kom heel vaak op deze camping en men er dan met mijn pony's. Wat erg dat dit is gebeurt en ik wist niet dat er zo vaak gedonder is in het bos. Het is een geweldig bos en ik schrik ervan dat in een voor ons zo schijnbaar rustig en veilig gebied zo wordt omgegaan met elkaar.

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 09:01

Jeetje wat zijn er toch mensen op de wereld. Ik heb het vroeger ook weleens meegemaakt dat iemand van uit het niets tegen ons ruiters begon te schreeuwen, geen idee waarom, maar dat is al weer lang geleden. In augustus nog met paard in Hoogersmilde geweest en daar het bos verkent. Weinig mensen tegen gekomen en die er waren, waren altijd vriendelijk.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 09:06

En die man is tegen ruiterpaden ofzo? Wat een mafkees!

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 09:09

Wat een raar stel zeg :?
Tjonge wat zullen jullie kwaad geworden zijn. naar hoor dat dit zo gebeuren kan.