Achtergrond: Ben Maher succesvol met Zeeuws gefokt paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Achtergrond: Ben Maher succesvol met Zeeuws gefokt paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-14 20:24

http://www.kwpnzeeland.nl/ / http://www.bokt.nl

De Britse en meervoudig Olympiade ruiter Ben Maher heeft in de Zeeuws gefokte Diablo (Douglas x Lundy v. Cavalier) zijn paard voor de toekomst gevonden. Diablo zag het levenslicht in het Zeeuwse Zonnemaire bij fokker Jeannette Bervoets. Na een omzwerving via Zweden kocht Ben Maher de schimmelruin die eerst enige tijd door zijn stalamazone werd gereden. In september dit jaar stapte hij zelf in het zadel met een mooie zevende plaats in Portugal als gevolg.

Jeannette fokte Diablo uit Lundy (v. Cavalier). De zoektocht naar een goed paard voerde jaren geleden niet ver van huis. Ze vond Lundy namelijk bij Toon Brooijmans in Oud Gastel. De toen vierjarige merrie werd ingezet voor de fokkerij met mooie resultaten als gevolg. De eerste nakomeling van Lundy is de voshengst Papillon (v. Guidam) die door de dochter van Bruce Springsteen, Jessica Springsteen, binnen twee jaar in het 1.30m werd uitgebracht.

“Dat was een heel fijn paard, waar iedereen zo mee weg reed”, vertelt Jeannette. Daarnaast bracht Lundy o.a. de Lauriston dochter Ushi die met Medea Govers de Roo in Frankrijk in het 1.30m loopt. En het internationale springpaard Zipp (v. Numero Uno). De verwachtingen zijn hooggespannen op de kersverse combinatie Ben Maher en Diablo. Drie jaar geleden overleed Lundy, maar Jeannette heeft in de dochter G. Lundy (v. Carosso Z) een opvolger voor de fokkerij.

Diablo verhuisde als veulen naar de stallen van Cees Willeboer in Heinkenszand, die hem als vierjarige naar Zweden verkocht. Daar trof Ben Maher de talentvolle schimmelruin en schafte hem voor zichzelf aan. Lange tijd werd Diablo gereden door de stalamazone van Ben Maher. Via Social Media hield Jeannette nauw contact met deze amazone.

zigranta

Re: Achtergrond: Ben Maher succesvol met Zeeuws gefokt paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 20:26

Trefde? Of trof?

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 21:31

Beelddenker: ik zag Ben al rondhupsen in een 1.60 parcours op een mooi trekpaard. :+ :P

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 21:34

Zeelaaaaand :D Leuk!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 23:11

senna21 schreef:
Beelddenker: ik zag Ben al rondhupsen in een 1.60 parcours op een mooi trekpaard. :+ :P

Ik ook!!

:D

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 09:27

Leuk stukje ik heb ooit nog is stage gelopen bij jeannette

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 10:43

Wat leuk, 2 succesvolle paarden vanaf Schouwen Duivelandse bodem... Ik doel hiermee op Valegro en Diablo..

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 13:09

Top! Deze zetten Zeeland op de kaart.