In Panningen zijn zaterdagochtend negen paarden uitgebroken. Dat gebeurde tegen 10.00 uur aan de Steenstraat. De eigenaar probeert met hulp van de brandweer de dieren te vangen.
Dat is een lastige klus omdat de jonge paarden zich inmiddels hebben verspreid over een groot gebied, meldt de brandweer. Toch lukte het rond 10.30 uur om vijf van de losgebroken dieren te vangen.
Hoe de paarden konden ontsnappen is nog niet bekend. De dieren zouden zaterdagochtend voor het eerst in de wei aan de Steenstraat staan. Mogelijk heeft de nieuwe omgeving de jonge dieren onrustig gemaakt.
Update: Inmiddels zijn alle paarden gevangen door de brandweer, politie en medewerkers van de stal Hendriks. Verder hebben nog verschillende burgers meegeholpen. Er zijn geen ongelukken gebeurd, wel hebben twee van de paarden lichte verwondingen opgelopen.
Heeft het niet iets met de paardensnijder te maken? Gezien er daar 1 mishandeld is? (Limburg, geen idee waar precies) Maar misschien zijn ze in paniek ontsnapt toen dat beest het land in kwam? Of zeg ik nu iets heel raars .
Peerke_
Geplaatst: 04-10-14 10:29
Tessa_93 schreef:
Heeft het niet iets met de paardensnijder te maken? Gezien er daar 1 mishandeld is? (Limburg, geen idee waar precies) Maar misschien zijn ze in paniek ontsnapt toen dat beest het land in kwam? Of zeg ik nu iets heel raars .
Dacht ik ook al meteen aan omdat het ook in Panningen was. Laat die gek nu ook al paarden los, of zijn ze "ontsnapt" aan hem en daarom losgebroken ? Misschien zie ik spoken ... maar is toch een rare situatie.
TJolieke
Geplaatst: 04-10-14 10:44
Nee hoor heeft niks met elkaar te maken. *edit* paarden zijn inmiddels allemaal weer gevangen
Waren bovendien 9 hengsten. 5 hadden ze vrij vlot te pakken en de andere 4 hebben ze met behulp van een merrie gevangen.
jackyline
Geplaatst: 04-10-14 16:40
xoranlover schreef:
Waren bovendien 9 hengsten. 5 hadden ze vrij vlot te pakken en de andere 4 hebben ze met behulp van een merrie gevangen.
ppfffffffffffffff mannen
Equisync
Geplaatst: 04-10-14 16:47
xoranlover schreef:
Sorry moest hier toch wel even om lachen haha. Gelukkig dat ze gevangen zijn en ook dat het niks te maken heeft met de paardenbeul.. 't komt me allemaal veel te kort bij..
Zo te zien van de foto's waren het gespeende veulens ??? Mijn vraag dan wie doet nu een stel gespeende veulens alleen op een onbekend weiland? Waarom geen oudere 'oppas' erbij, anders vraag je voor problemen? Geen wonder dat ze naar de merrie gingen .. steun zoekend van een 'mama' misschien?