Groot-Brittannië: Pony wordt beschoten en verliest oog

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoli

Groot-Brittannië: Pony wordt beschoten en verliest oog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-14 14:49

http://www.bokt.nl / http://www.horseandhound.co.uk

Afbeelding

De eigenaresse van een shetlander in Cornwall drukt jagers op het hart om voorzichtig te zijn nadat haar pony een oog verloor door een schietincident vorige week.

Shetlander Marty van Carla Ruberry werd in de ochtend in zijn weiland aangetroffen met een wond aan het oog. Carla vermoedt dat de wond is veroorzaakt door jagers die het op konijnen hadden gemunt. “Het was verschrikkelijk om te zien”, aldus Carla. “Marty was in zijn oog geschoten met een luchtbuks en het oog was dusdanig beschadigd dat het verwijderd moest worden.”

De kogel ging via het oog recht door het hoofd en kwam er aan de andere kant weer uit. Verwondingen aan de andere kant van het hoofd wijzen hierop. “Marty heeft veel geluk gehad dat de verwondingen niet erger zijn.”

Carla is niet tegen jagen maar is wel van mening dat jagers goed op moeten letten. “We hebben nooit eerder problemen gehad met jagers in de omgeving. We willen dat mensen zich bewust zijn van de gevaren die jagen met zich meebrengt”, vertelt de Britse. Ze heeft het incident gemeld bij de politie.

Marty herstelt gelukkig goed en is alweer bijna de brutale pony die hij was voor het incident. “Hij is nog wat verward over het feit dat hij wel geluiden kan horen maar met links niet kan zien waar het vandaan komt. Het zal nog wel even duren voor hij eraan gewend is, maar hij boekt al vooruitgang”, vertelt Carla.

heidy_wilco

Re: Groot-Brittannië: Pony wordt beschoten en verliest oog

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 15:29

Bah, wat een naar ongeval zeg!

En als het jagers waren dan moeten die hun jachtvergunning in getrokken krijgen. Ik weet trouwens niet of er hier ook jachtvergunning zijn... Maar een goede jager laat nooit een dier gewond achter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 15:57

Dat hele jacht gebeuren mogen ze van mij wel verbieden.
Het is toch idioot dat dat soort mensen met een geweer over straat mogen en er ook nog buiten gewoon mogen schieten met grote gevaar dat ze andere mensen, dieren, enz kunnen raken. Ik heb nooit begrepen.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 16:03

Omdat er een paar onnadenkend jagers zijn het hele jagen maar afschaffen? Erg kortzichtig. De jacht bestaat niet voor niets, daarbij is vlees van de jacht het beste vlees.

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 16:06

Zover ik weet jagen ze zelfs in Engeland niet met luchtbuksen op konijnen.
Denk eerder stropers als ik het verhaal zo lees.
En Fjorj..wees maar niet bang,ik schiet heus niet in het wilde weg hoor,zo een vergunning krijg je heus niet bij een pakje boter :Y) ;)

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 16:07

heidy_wilco schreef:
Omdat er een paar onnadenkend jagers zijn het hele jagen maar afschaffen? Erg kortzichtig. De jacht bestaat niet voor niets, daarbij is vlees van de jacht het beste vlees.

Inderdaad,het beste scharrelvlees wat je maar kan krijgen :9 ,ik vindt zwijn en eend het lekkerst :D

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 16:07

Oh wat vreselijk, je zal je pony maar zo aantreffen...

SilkyLover11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 13:13

heidy_wilco heeft helemaal gelijk
ik denk er net zo over
en als je amper weet waar je over praat, moet je je mond houden

ponyliefde12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 13:16

OMG wat erg!