Maandagmiddag is er in Ureterp, Friesland, een vrouw ernstig gewond geraakt na een val van haar paard. Tijdens het rijden in een weiland schrok het paard van schrikdraad. Hierdoor maakte het paard een onverwachte beweging en viel de amazone van het dier af.
Er werd alarm geslagen toen het paard rondliep op stal zonder de amazone, en zij werd even later zwaargewond in het weiland gevonden. De vrouw is per ambulance naar het ziekenhuis in Drachten gebracht, later werd de vrouw naar het UMCG in Groningen overgebracht.
Oh nee toch! Ken erg veel ruiters in deze omgeving.... Weet iemand misschien meer?
Boelles
Geplaatst: 02-10-14 20:49
Poeh, als ze alsnog naar Groningen vervoert is dan is het niet goed... (Waar ik me wel een beetje aan stoorde is dat er Friese vrouw van gemaakt is... als het iemand uit Limburg was zou er dan Limburgse vrouw gestaan hebben...?)
Is het uberhaupt zeker dat het een Friese vrouw is. Zo ver weg is de provincie Groningen niet. Heftig zeg, ze moet wel heel raar gevallen zijn want in Drachten kunnen ze best veel. Ik hoop dat alles goed komt. Sterkte voor de ruiter zelf, vrienden, familie en kennissen.
Goh niks van mee gekregen en ik ben zéér regelmatig in Ureterp het is notabene vlakbij het adres van mijn vader ... Hopelijk niet al te ernstig en mag ze snel weer naar huis.
Mahitri
Geplaatst: 05-10-14 20:50
Wat ik begrepen heb, gaat het nu naar omstandigheden goed met haar maar heeft ze nog wel een lange weg te gaan.
Ik stoor me ook aan de benaming 'Friese' vrouw in de titel