Britse jeugd redt paarden uit brandende stal

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Britse jeugd redt paarden uit brandende stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-14 11:01

http://www.bokt.nl / http://www.manchestereveningnews.co.uk/

Gisteravond laat brak er voor de derde keer brand uit in een stal aan de Bowerfold Lane in Heaton Norris, Stockport, Groot-Brittannië. De brand is vermoedelijk aangestoken en begon in een gebouw naast de stallen. De vlammen sloegen al snel over, vanwege het vele hooi en hout in het gebouw.

Twee jongens zagen de vlammen overslaan en wisten vier paarden die in hun stal stonden te redden. Ze wisten de paarden naar een nabijgelegen veld te brengen. De paarden bleven ongedeerd.

De stal brandde echter compleet uit. De opgeroepen brandweer die snel arriveerde wist te voorkomen dat de brand oversloeg op een ander nabijgelegen gebouw waar zeven paarden stonden.

De brand is, zoals het zich nu laat aanzien, aangestoken. Het is de derde keer dat een soortgelijk incident op het terrein plaats vindt. Enkele weken geleden is er bewust voor een leegstaand gebouw gekozen, ook toen vloog nabijgelegen hooi in de brand. De eerste brand was in april. Toen brandde een leegstaande box en springmateriaal uit. Tot nu toe zijn er geen paarden gewond geraakt, al waren de paarden bij de eerste brand geagiteerd. Wie de branden aansteekt is niet bekend.

Angela Niven heeft drie paarden op de stal staan. Zij zegt: "Het is erg afgelegen, maar makkelijk te bereiken voor de jeugd. Voor je weet wat er aan de hand is, is het eigenlijk al te laat. De schade is groot. Die brandstichters hebben de paarden zonder voedsel achtergelaten. We zijn blij dat de jongens de paarden hebben bevrijd. Het is goed dat ze de paarden hebben vrij gelaten."

Enkele foto's

MerleSimone

Re: Britse jeugd redt paarden uit brandende stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 11:08

Die jongens hebben de paarden zonder voedsel achtergelaten, maar uiteraard zijn we blij dat ze hen hebben bevrijd.
:=

Heftig hoor, zo vaak brand en ook nog eens aangestoken.. Ik zou me niet meer veilig voelen :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 11:24

Rubber_Duck schreef:
Die jongens hebben de paarden zonder voedsel achtergelaten, maar uiteraard zijn we blij dat ze hen hebben bevrijd.

Heftig hoor, zo vaak brand en ook nog eens aangestoken.. Ik zou me niet meer veilig voelen :oo

Ze waren de paarden ook vergeten poetsen, dat begrijp je toch niet :n maar goed, ze zijn gered.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 11:26

Robin_S schreef:
Rubber_Duck schreef:

Ze waren de paarden ook vergeten poetsen, dat begrijp je toch niet :n maar goed, ze zijn gered.

_/-\o_

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 11:26

Ik denk dat ze niet de jongens bedoelden die hun paarden bevrijd hebben, maar de jongens die hun hooi voorraad in brand hebben gestoken.

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 11:27

volgende vraag is: wat deden die jongens daar :+

Gelukkig hebben ze wel besef gehad om de paarden te bevrijden.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 11:27

Denk het niet, want ze zegt toch ook: 'maaar ik ben blij dat ze ze hebben bevrijd.' De jongen die de brand stichtten hebben de paarden niet bevrijd toch?
Misschien bedoelde ze dat wel maar dan is dit wel beetje krom geschreven.

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 11:29

Rubber_Duck schreef:

Klinkt nogal ondankbaar .

Wees blij dat ze de paarden gered hebben.. ze hadden het ook niet kunnen doen.. :=

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 11:30

ladypaard schreef:

Idd, er staat ook dat het heel afgelegen ligt... Toevallig dat die twee jongens er dus precies op tijd bij waren... Was ook het eerste wat door mijn hoofd heen schoot.

Maar goed laten we uitgaan van het positieve en blij zijn dat die 2 de paarden hebben gered :j

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-14 11:31

Rubber_Duck schreef:
De jongen die de brand stichtten hebben de paarden niet bevrijd toch?

Die kans is wel degelijk aanwezig, maar wordt niet als zodanig uitgesproken.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 11:31

In het Engels staat het er anders en kan het inderdaad wel slaan op de brandstichters:
"“They’ve left the horses with no food. But we want to say thank you to the boys who let them out - they did a grand job of letting them out and kicking the fences down to get them onto the field.”"

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 11:37

Killyenn schreef:
In het Engels staat het er anders en kan het inderdaad wel slaan op de brandstichters:
"“They’ve left the horses with no food. But we want to say thank you to the boys who let them out - they did a grand job of letting them out and kicking the fences down to get them onto the field.”"

A kijk! Dat zegt al iets heel anders!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 11:40

Sammie, ik zou het wel even aanpassen want dit is wel heel verwarrend. Ik werd bijna pissig op die vrouw toen ik het las. :')

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-14 11:41

Het is al aangepast :+ Vond 't trouwens zelf ook in eerste instantie al een rare uitspraak :=

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 12:46

De stak met hooi was toch ook opgebrand?

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 18:04

Een horsebox betekent trouwens een paardenvrachtwagen, niet een box zoals wij die kennen ;)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 12:27

ladypaard schreef:

Anoli schreef:
Idd, er staat ook dat het heel afgelegen ligt... Toevallig dat die twee jongens er dus precies op tijd bij waren... Was ook het eerste wat door mijn hoofd heen schoot.

Maar goed laten we uitgaan van het positieve en blij zijn dat die 2 de paarden hebben gered :j

Afgelegen, maar makkelijk te bereiken door de jeugd. Zal wel iets van een "hangplek" zijn, waar meer jongeren komen. Hoeven dus niet de jongens te zijn die de boel hebben aangestoken.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 14:30

De brandstichters hebben de hooi voorraad verbrand, dus is er geen voer meer voor de paarden, is de betere omschrijving/ vertaling.
Citaat:
They’ve left the horses with no food
verwijst dan ook naar de brandstichters en niet naar de redders :o .