De 40-jarige Australische Leanne voelt zich verwant met paarden. Zodanig dat ze in haar vrije tijd zichzelf een bit, hoofdstel en hoefschoenen aanmeet en zich als een paard gedraagt. Voor het tv-programma Forbidden is Leanne, die als paard door het leven gaat als Shyanne, enige tijd gevolgd. Het tv-programma wordt onder andere uitgezonden door Discovery Channel.
Leanne neemt de kijker mee in haar wereld. Een wereld waarin ze zich laat inspannen voor een karretje en daarin haar vriendin rondtrekt door de omgeving. Leanne gaat in haar vrije tijd gekleed als paard en draagt daarbij een hoofdstel en een zadel. Leanne heeft zelfs een eigen stal gebouwd en draagt hoefschoenen met een ijzertje. Daarnaast heeft Leanne ook een paardenmasker, welke ze met tijd en wijlen op zet. Volgens eigen zeggen helpt het haar om tot rust te komen.
Leanne heeft naast tijdrovende hobby gewoon nog een baan en werkt als webdesigner. Voor Leanne is het een manier van leven. "Als ik mijn harnachement op heb, voel ik mij echt vrij. Ik ben dan echt mijzelf." Leanne heeft zelf een aantal paarden en daarnaast nog een aantal katten. De vrouw ziet paarden als haar gelijke.
Als Leanne als Shyanne wordt ingespannen voor de wagen is het haar vriendin die haar vertelt waar ze naar moet gaan. Dit gebeurt, zoals ook bij echte paarden, met teugelhulpen.
Leanne, die in het echte leven extreem verlegen is, gaat in haar paarden-outfit gewoon naar de racebaan. Ze hoopt met haar optreden in het programma mensen kennis te laten maken met pony-play en hoopt zelfs dat meer mensen op het idee komen. Goedkoop is het niet, de outfit van Leanne kost tussen de circa 5.200 en 11.000 euro.
Enkele foto's van Leanne/ Shyanne