Wederom gele kaarten voor eventers

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Flew

Wederom gele kaarten voor eventers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 19:52

http://www.bokt.nl / http//www.horseandhound.co.uk
Ingezonden door Timo_040

Eerder deze maand (6 september), werden er twee ruiters berispt door de FEI in verband met hun rijgedrag tijdens de cross van de Burghley Horse Trials.

De Nieuw-Zeelandse Megan Heath heeft een gele kaart gekregen voor het overmatig gebruik van de zweep op haar paard St. Daniel. Heath had twee weigeringen op hindernis vier – de Lord Burghley Hurdles hindernis in de hoofdpiste – en werd uitgebeld na een derde weigering op hindernis zeven.

Aoife Clark heeft een verbale waarschuwing gekregen voor het gevaarlijk en ongepast rijden op Vagualy North. Clark ontsnapte al aan een valpartij op haar weg terug door de Discovery Valley, voordat het verkeerd ging in de Rolex Combination. De combinatie viel toen bij de Stamford-kruising.

Eind vorige maand (29 augustus) ontving Aoife al een verbale waarschuwing voor roekeloos en onverantwoordelijk rijgedrag op Fenyas Elegance op de Wereld Ruiter Spelen.

Het gele kaartensysteem van de FEI is kritisch onderzocht dit jaar nadat Mary King een drie maanden lange schorsing kreeg naar aanleiding van twee gele kaarten voor dezelfde overtreding in een zes
maandelijkse periode. Fans van Mary King zijn toen een petitie gestart om te proberen de schorsing vroegtijdig te laten opheffen.

Eerder deze maand was een minipony het middelpunt van een geschil over een gele kaart. Toen kreeg de Amerikaanse Katie Frei een kaart, omdat de reisgenoot van haar paard was ontsnapt tijdens een evenement.

Gerelateerd nieuws:
[VN] Gele kaarten voor twee WEG-eventers
[VN] Minipony bezorgt eventingamazone een gele kaart

Marjo

Re: Wederom gele kaarten voor eventers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 08:36

Goede zaak, die gele kaarten. Bij de WEG was die van Anna Hilton dan ook volledig terecht, zij had nooit door mogen rijden :n

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 08:47

Het werd gisteravond uitgezonden op Eurosport en ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet heel paardvriendelijk vond om te zien. Sowieso een loodzwaar parcours maar hoe sommige ruiters met hun paard omgingen..
Terecht dat een aantal mensen een gele kaart kregen.

De winnaar van de cross (? volgens mij) vond ik wel erg leuk om te zien, volgens mij het oudste paard van de wedstrijd maar wát een power en looplust :D Deze ruiter reed erg sympathiek.

[edit] Ik bedoel Sam Griffiths met Happy Time. Leuke combinatie.
Laatst bijgewerkt door Sabine op 25-09-14 08:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 08:50

Marjoow schreef:
Goede zaak, die gele kaarten. Bij de WEG was die van Anna Hilton dan ook volledig terecht, zij had nooit door mogen rijden :n

Inderdaad, hoog tijd dat ze eens gaan doorpakken! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 09:45

Ik ben ook geen watje maar ik vond het gisteravond wel zware sport om naar te kijken
Te krappe tijd, paarden over hun tempo, meerdere valpartijen, paarden helemaal stuk aan het eind van het parcours... Ik kijk liever springen of dressuur, ook sport maar iets minder extreem

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 13:32

Ach het was idd een zware cross idd gister maar dat was het op de WEG ook ;)

Goed dat ze gele kaarten uit delen zouden ze in de basis sport ook eens moeten doen :D