Belgische fokker verkoopt paard aan Bill Gates

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Belgische fokker verkoopt paard aan Bill Gates

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 13:47

http://www.hln.be

Afbeelding

Paardenfokker Roger Van Oproy (72) heeft 'Emilie de Diamant AS' verkocht aan de rijkste man ter wereld, Bill Gates. Van Oproy wist wel dat hij een topper in zijn stal had, maar hij vernam pas later dat de Amerikaanse miljardair de koper was. "Hij heeft het gekocht voor de achttiende verjaardag van zijn dochter", vermoedt Roger Van Oproy.
Roger Van Oproy en zijn echtgenote Mieke Caers (70) zijn al jarenlang paardenliefhebbers. Sinds 1977 fokken ze zelf raspaarden in hun stal in Vosselaar. Daaruit kwamen al meer dieren met internationale faam voort. Het eerste toppaard dat Roger ooit verkocht, was Remus Racing 2, een jumpingpaard dat drie keer Oostenrijks kampioen werd.

Roger Van Oproy kende zijn weg goed in het paardenwereldje en kocht tien jaar geleden de merrie Emilie de Diamant AS, een veelbelovende Belgische warmbloed. "Mijn ruiter Jan Vinckier heeft het paard dan grootgemaakt en al op achtjarige leeftijd is mijn paard opgemerkt", vertelt Roger. "In 2012 op een viersterrenconcours met Landenprijs in Lummen won Emilie de eerste prijs. En toen is de interesse van de familie Gates begonnen."

Acht bodyguards
Bill Gates, de medeoprichter van Microsoft, kocht het paard voor zijn dochter Jennifer. Zij beschikt nog niet over de ervaring van een professionele jumpingruiter, maar wordt wel voldoende begeleid en heeft potentieel. Het meisje kwam zelf tot in Nederland om het Kempense paard te zien voor het uiteindelijk verkocht werd. "De trainer van Jennifer Gates volgde mijn paard al langer en is vorige maand zelf naar Vosselaar gekomen", vertelt Roger Van Oproy. "Twee dagen later moest mijn ruiter met het paard naar Nederland om het daar nog eens te laten checken en toen was Jennifer erbij. Ze was in het gezelschap van acht bodyguards tijdens het bezoek. Pas toen wisten we eigenlijk dat het om de dochter van Bill Gates ging."

Kort daarna kreeg Roger een mailtje dat alles in orde was. Ook de vraagprijs was meteen goed voor de familie Gates. "Ik wil niet zeggen voor hoeveel de merrie verkocht is, maar de verkoop ging bijzonder vlot. Ze hebben niet afgedongen." Volgens insiders uit het is het paard voor ettelijke miljoenen euro's van eigenaar veranderd.

Uitnodiging
Op 12 augustus hebben Roger en ruiter Jan hun paard Emilie naar de luchthaven van Schiphol gebracht. Daarna is er nog contact geweest met de trainer van Jennifer Gates. De Kempense paardenfokker hoopt ooit nog zijn paard in actie te zien. "In januari, februari en maart houden ze in Florida elke week competities waar rijke Amerikanen met hun paarden aan deelnemen. Ik hoop dat ik bij de familie Gates uitgenodigd word om mijn paard eens in actie te zien", lacht Roger.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 13:51

Altijd prettig om een rijke pappie te hebben. :')

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 13:51

Is al verkocht begin augustus... staat nu ineens in alle Belgische kranten... 8)7

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 13:52

Niniane schreef:

Precies wat ik dacht :')

Pantykous

Re: Belgische fokker verkoopt paard aan Bill Gates

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 13:56

Leuk toch. Als ik zelf zakken met geld had en kinderen deed ik het ook. Super gaaf voor dat meisje :j

CAS_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 13:58

het paard op de foto is ook zeker Emilie de diamant niet :)
Het was zelfs op de radio vanmorgen...

Afbeelding

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 14:06

Minder leuk aan een rijke pappie!!! Acht bodygards dus je kunt nooit eens een normale puber zijn en lekker uit met je vrienden en vriendinnen. Lijkt me toch ook niet alles.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 14:07

Wat suf, heb de foto verwijderd :j

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 14:10

Focussed schreef:

Acht bodyguards
Bill Gates, de medeoprichter van Microsoft, kocht het paard voor zijn dochter Jennifer. Zij beschikt nog niet over de ervaring van een professionele jumpingruiter, maar wordt wel voldoende begeleid en heeft potentieel. Het meisje kwam zelf tot in Nederland om het Kempense paard te zien voor het uiteindelijk verkocht werd. "De trainer van Jennifer Gates volgde mijn paard al langer en is vorige maand zelf naar Vosselaar gekomen", vertelt Roger Van Oproy. "Twee dagen later moest mijn ruiter met het paard naar Nederland om het daar nog eens te laten checken en toen was Jennifer erbij. Ze was in het gezelschap van acht bodyguards tijdens het bezoek. Pas toen wisten we eigenlijk dat het om de dochter van Bill Gates ging."

... heeft potentie moet het zijn denk ik, i.p.v. 'heeft potentieel.' ?

Simmerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 14:56

Wat gaaf dat iemand die de middelbare school heeft overgeslagen alsnog dit heeft kunnen bereiken

Echt respect

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 18:43

Barbabientje schreef:
Niniane schreef:

Precies wat ik dacht :')

Echt? ik moet er niet aan denken om voor mijn veiligheid altijd acht bodyguards om me heen te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 19:05

Lizzyy schreef:
Focussed schreef:

Acht bodyguards

... heeft potentie moet het zijn denk ik, i.p.v. 'heeft potentieel.' ?

Kan beide.. Wat voegt dit verder toe aan het verhaal? :?

Ontopic, supergaaf! Was er vorig jaar ook niet een Nederlands paard (gereden door Bianca Schoenmaker) naar Gates verkocht?

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 08:14

Geloof dat ze vorig jaar of jaar daarvoor ook in NL bij Hans Dings gekocht hadden?

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 10:01

Zij kopen inderdaad vaker paarden in Nederland...

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 10:35

Handig zo'n papa met geld. Ik zou haar absoluut niet herkennen als ik haar tegen zou komen. Beetje overtrokken om met acht bodyguards rond te lopen in een land waar niemand haar zou herkennen. Wat een gedoe.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 10:41

En dit paard is niet door hem gefokt. Dit paard is gefokt door Assembly's stables..

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 10:46

karijn schreef:
Handig zo'n papa met geld. Ik zou haar absoluut niet herkennen als ik haar tegen zou komen. Beetje overtrokken om met acht bodyguards rond te lopen in een land waar niemand haar zou herkennen. Wat een gedoe.

Ja dat wel maar ja als er iets gebeurd dan was het verhaal weer andersom..

Gister keek ik naar een springconcour op eurosport, veel dochters met rijke papa 's zeg

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 10:52

karijn schreef:

Acht is misschien overdreven maar als zij gekidnapt wordt, kunnen ze héél veel geld eisen. jij herkent haar misschien niet, maar er zullen bepaalde types zijn die dat wel zouden kunnen.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 11:12

He? Hadden die laatst ook al niet een paard uit NL gekocht die weer terug is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 18:30

Schoentje schreef:
Zij kopen inderdaad vaker paarden in Nederland...

Bij jullie toch ook? :P