Sluiting dreigt voor Trailranch Uffelte

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Sluiting dreigt voor Trailranch Uffelte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-14 21:20

http://rtvdrenthe.nl
Ingezonden door Bokker JPitty

De Trailranch in Uffelte dreigt per december te moeten sluiten. Dit kan alleen voorkomen worden als er een nieuw pand wordt gevonden voor de paarden.

Het echtpaar Sacha Vijsma en Jan Klaster heeft het pand in Uffelte nu in bruikleen van Stichting Natuurmonumenten. Omdat dit pand verkocht is, moeten zij er per december uit. Financiële middelen om zelf een nieuw onderkomen te kopen zijn er niet. De eigenaren zijn hard op zoek naar investeerders.

Mocht er geen nieuw huurpand gevonden kunnen worden, dan moeten de paarden worden verkocht en staat het gezin op straat. "Die paarden zijn als mijn kinderen, ik kan echt niet zonder ze. Ik blijf positief en ga er hoe dan ook voor zorgen dat zij een nieuw onderkomen met ons krijgen", vertelt eigenaar Jan Klaster.

Jaarlijks komen duizenden mensen uit alle windstreken naar de ranch op er op een 'westernachtige' manier paard te rijden. Het bedrijf organiseert onder meer buitenritten en clinics. De mensen die paardrijden bij het bedrijf kunnen zich niet voorstellen dat de ranch moet sluiten. "Het is hier als een familie, als ik dat moet missen dat wordt echt flink slikken", aldus een van de paardrijders.

video

MISTRAL94

Re: Sluiting dreigt voor Trailranch Uffelte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 22:29

We hopen dat er een geschikte locatie gevonden gaat worden!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 16:18

Niet negatief bedoeld maar waarom ga je op basis van bruikleen in een pand zitten met zoveel paarden. En nu moet er pats boem een oplossing gevonden worden maar ze hadden ook al veel eerder kunnen proberen een investeerder te vinden of een beter contract met natuurmonumenten af te sluiten.
Dat betekend niet dat ik het niet heel vervelend voor hun en hun klanten vind maar het getuigd wel van naïviteit om op deze losse basis een bedrijf op te zetten. En maar hopen dat het nooit verkocht word.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 16:26

Het is niet zo zwart wit als door rtv Drenthe geschetst werd. Hart van Nederland heeft gisteravond meer daarover verteld.

Bruikleen/huren is allemaal 1 pot nat. Als je door omstandigheden op straat staat moet je wat.

Overigens schieten deze mensen met een discussie over naïviteit ook niets op. Ze willen graag voor 1 december een dak boven hun hoofd hebben net als voor de paarden. Ik denk dat dat van belang is. Het is zo 1 december.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 17:25

Ja, over acht weken maar hoelang weten ze dit al want ik kan me niet voorstellen dat je iets huurt en er dan binnen acht weken uit gezet word. Ze zullen al van alles geprobeerd hebben maar door deze berichtgeving lijkt het alsof ze pats boem op straat komen te staan terwijl er meestal nog een grijstint tussen het zwart en wit zit. Ik gun ze van harte een nieuwe plek maar kan toch wel vraagtekens zetten bij het hele bericht, misschien is er iemand hier die precies alles weet en het kan uitleggen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 17:47

Dat weten ze nog maar kort.Ze huren ook niet ze hebben het in bruikleen (uit nood geboren) en dan kun je dus zomaar op straat komen te staan.

Maar nogmaals dit zal ze niet helpen hopelijk zijn er hier nog mensen die geschikte locaties weten. Er zijn al wat opties door gestuurd maar we horen graag meer.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 19:20

Bigone, als je al op straat staat met je gezin en paarden, dan ga je direct op zoek naar een nieuw onderkomen. Ze kunnen moeilijk blijven rond zwerven. (ze hebben eerder een andere locatie gehad, waar ze dus weg moesten ook)
Er zit wel meer achter het hele verhaal dan er hier "plat" geschreven word, het is niet NU ineens ze zijn al vanaf het begin bezig om alles weer 'op de rit' te krijgen.
Ik hoop natuurlijk voor Jan en Sacha dat ze niet de deuren hoeven te sluiten, dat is ze niet gegund !!

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 19:25

Ik woon dichtbij Uffelte maar nooit geweten dat dat er zat

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 19:26

JoycexEnya schreef:
Ik woon dichtbij Uffelte maar nooit geweten dat dat er zat

ze zitten er ook nog niet zo lang :j ze hebben eerder in Diever (oldendiever) gezeten.
Maar zijn dus voor nood in Uffelte gevestigd

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 20:17

Dat is ze zeker niet gegund nienSCHaap!

Maar we moeten er ook voor waken dat niet alle informatie op de "bokt tafel" komt te liggen vandaar dat ik heel summier dingen neer gezet heb hier.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 20:22

MISTRAL94 schreef:
Dat is ze zeker niet gegund nienSCHaap!

Maar we moeten er ook voor waken dat niet alle informatie op de "bokt tafel" komt te liggen vandaar dat ik heel summier dingen neer gezet heb hier.

Ik zeg ook veder niks hoor, maar 'spook' verhalen heb je toch en al helemaal in de dorpen hier...
Het is dan soms gewoon jammer dat het nieuws wat geschreven word, soms verkeerd overgebracht word.
En dat wil je dan toch wel wat recht trekken :j

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 21:27

Dat klopt. Hart van Nederland heeft het verhaal wel goed neer gezet overigens.

Spook verhalen blijf je houden idd maar waar het mij om gaat dat niet alle informatie lukraak op bokt geplaatst wordt maar dat vooral de privacy van Jan en Sacha gewaarborgd kan worden.Beperkte informatie is nodig maar discussies over hoe of wat op bokt hebben ze niets aan. Vandaar mijn reactie.