Britse universiteiten gaan strijd met elkaar aan op renbaan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Flew

Britse universiteiten gaan strijd met elkaar aan op renbaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-14 12:43

http://www.bokt.nl / http://www.horseandhound.co.uk
Ingezonden door Anoli

De Britse universiteiten Oxford en Cambridge houden al sinds 1829 een vriendschappelijke strijd in de vorm van de jaarlijkse roeiwedstrijd. Volgende maand komt daar een spannende wedstrijd bij in de vorm van een paardenrace op Newmarket. De race wordt gehouden op 17 oktober en er zullen tien ruiters gaan racen.

Op het moment zijn er zeven ruiters van Cambridge en zeven ruiters van Oxford aan het trainen bij de British Racing School in Newmarket en bij de Injured Jockeys Fund’s Oaksey House in Lambourn. Van elke universiteit gaan er uiteindelijk vijf ruiters de race rijden en deze namen zullen volgende maand bekend worden gemaakt.

Het idee van de race komt van een student, Harry Beckett. Hij hoopt dat de race een jaarlijks evenement zal worden op de competitiekalender. Harry is al twee jaar bezig om deze wedstrijd te organiseren en is dan ook zeer blij dat het nu uiteindelijk gelukt is. Hij hoopt dat het een begin is van een samenwerking tussen racebanen en studenten.

De ruiters die mee zullen doen zijn leden van de rij- en poloverenigingen van de universiteiten. Zij komen met regelmaat samen tijdens de trainingen van de verenigingen. Ze hebben een gevarieerde achtergrond vanuit de manege, ponyclub, springen, jacht en eventing.

Aanvoerder van het Cambridge team, Oli Lawrence, ziet de race als een fantastische aanvulling op het bestaande competitieprogramma en hoopt dan ook dat het een blijvend evenement zal worden voor de aankomende jaren. Ook Lizzy Hamilton van Oxford vindt het een uitdaging. De rivaliteit tussen de universiteiten gaat terug tot in eeuwen en ze kan dan ook niet wachten om te concurreren met Cambridge op de renbaan.

hetismij

Re: Britse universiteiten gaan strijd met elkaar aan op renbaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 14:06

Gaaf idee! Hier wordt dat elkaar al gedaan door diergeneeskundige studenten tegen elkaar op de sulky :)

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 11:41

Leuk dit hier tegen te komen!
Ik heb tijdens een buitenlandstage gereden bij de Cambridge studenten dus mijn favoriet staat al vast :D
Ik hoop dat ik het ergens kan zien (2 zenders zouden het filmen; Racing UK zendt het live uit en Channel 4 de volgende dag. Alleen weet ik niet precies of we dat in Nl kunnen krijgen)

Overigens is er al jaren een 'Varsity' tegen Oxford in de dressuur- en springsport, ik vind dit een hele leuke aanvulling :j