Ponyhengst Ismar gestorven

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Ponyhengst Ismar gestorven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-14 11:17

http://www.nrps.nl

Afbeelding
Ismar. Foto: www.nrps.nl

De ponyhengst Ismar pref; prest.sport is op 24-jarige leeftijd gestorven. Als gevolg van het feit dat zijn gezondheidstoestand plotseling sterk achteruit ging, heeft fokker en eigenaar Adri van Esch besloten hem te laten inslapen.

Ismar was een van de laatste rechtstreekse zonen van Ismaël ox en komt uit de ene stammoeder van Van Esch, Oldert's Karola keur; pref; prest.sport&fok (Oldert's Fastwind x Springbourne Blueberry). Zelf heeft Ismar Z2 dressuur, M springen en Z SGW gelopen en is tot vlak voor zijn dood nog door kinderen bereden. Hij heeft naast zijn goedgekeurde zoon Irakion een aantal fijne afstammelingen met kindvriendelijke karakters nagelaten.

Een van zijn bekendste dochters is Simply the Best ster; prest.sport (uit Daisy Brown keur; pref; prest.sport v. Kebir II ox x Mudeford no White), die met drie kinderen ZZ heeft gesprongen.

blue_sky

Re: Ponyhengst Ismar gestorven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 11:32

Oohh Wat erg. Deze zomer heeft hij op de keuring nog de rijrubriek gewonnen waarin wij ook mee deden met een 24-jarige ponyhengst. Hij liep er toen nog top bij. Wat kan het dan toch snel gaan. Hier schrik ik echt van. Ik hoop heel erg dat Nando nog een flink aantal jaartjes te gaan heeft.

Cavalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 14:59

Wij hebben ook een nakomeling van Ismar. Idd erg kindvriendelijk. Gouden pony

mrieeek

Re: Ponyhengst Ismar gestorven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 19:38

Vader van mijn eerste verzorgpony! Wat een topbeestje was dat. En leek enorm op haar vader.