Het Grand-Prix paard van de Amerikaan Jan Ebeling Rafalca (v. Argentinus) heeft afgelopen weekend afscheid genomen van de wedstrijdsport. Dit afscheid vond plaats tijdens de eerste Central Park Horse Show in Central Park, New York. De 17-jarige merrie nam met Ebeling deel aan de wereldbekerwedstrijden en de Olympische Spelen in 2012. De combinatie was in de race voor een team plaats voor de wereldruiterspelen, maar een blessure gooide roet in het eten.
De merrie is inmiddels genezen van de blessure. Ebeling nam tijdens het zaterdagavondprogramma afscheid van het publiek.
Het is de bedoeling om Rafalca komend voorjaar te dekken. Ze zal voorlopig verblijven op de stoeterij van de familie Ebeling. De merrie zal verder nog licht getraind worden. "Als ik naar buiten kijk, wil ik haar graag zien staan met een veulen aan de voet."
17 is niet te oud voor een veulentje inderdaad. Vaak geeft het lichaam nog wel aan of het kan. Wij hebben hier merrie's gehad die 19 waren en nog fokte. Maar ook merrie's die na hun 14e niet meer drachtig te krijgen zijn. Dit geeft het lichaam dus zelf aan.
Ik heb het erover als het het eerste veulen zou zijn , ik heb altijd begrepen dat dit in combinatie met die leeftijd niet al te handig is eigenlijk .
meggiemeg
Geplaatst: 24-09-14 12:50
ohjajoh6 schreef:
Ik heb het erover als het het eerste veulen zou zijn , ik heb altijd begrepen dat dit in combinatie met die leeftijd niet al te handig is eigenlijk .
Dat heb ik ook altijd te horen gekregen van mijn dierenarts. Ons is het afgeraden om het te proberen met onze merrie ondanks dat ze in goede conditie is en niets mankeert om op die leeftijd een eerste veulen te gaan fokken.