Outdoor Brabant: vanaf 2015 geen gratis toegang meer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Flew

Outdoor Brabant: vanaf 2015 geen gratis toegang meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-14 11:01

http://www.bokt.nl / http://www.bndestem.nl
Ingezonden door Anoli

Aankomende editie zal Outdoor Brabant voor de laatste keer gratis toegankelijk zijn voor bezoekers. Vanaf 2015 gaat het welbekende paardensportevenement in Breda entreeprijzen hanteren. Directeur John de Vos verklaarde tijdens een persbijeenkomst dat het zal gaan om “sympathieke toegangsprijzen”.

Hoe hoog deze prijzen zijn wil de Vos niet zeggen, maar duidelijk wordt wel dat het niet om hoge bedragen zoals 50 a 60 euro zal gaan. Angst om bezoekers te verliezen door het invoeren van een entreeprijs is er dan ook niet.

De Vos heeft juist de ervaring dat veel mensen vragen waar ze een kaartje kunnen kopen om toegang te krijgen tot het terrein. Bezoekers zijn dan ook verbaasd dat ze zomaar door kunnen lopen. Daarnaast is de directeur van mening dat de kaartverkoop zorgt voor een inkomstenbron waarmee ze het evenement kunnen promoten, wat weer ten goede komt voor de sponsoren.

Outdoor Brabant vindt plaats van 24 t/m 28 september in Breda.

Billy

Re: Outdoor Brabant: vanaf 2015 geen gratis toegang meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 16:16

Het gebrek aan entreegeld wordt wel gecompenseerd door het parkeergeld....wordt dubbelop betalen dus.....

Michellette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 16:20

Met 2 WK's mennen in het vooruitzicht (2015 pony's, 2016 paarden) is dat niet geheel onlogisch.

lauratjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 16:26

Wij gaan dr weer naar toe:)

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 16:49

niet om hoge bedragen zoals 50 a 60 euro zal gaan...

Hmmm ik vind 20 a 30 euro ook al geld zat... 50 a 60 is echt no go...

menfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 19:16

Doordat de toegang "gratis" (met de auto betaal je toch 7,50 euro)is, krijgen ze veel bezoekers, ook bezoekers die niets met paarden hebben, maar gewoon nieuwsgierig zijn naar wat er allemaal te doen is. Deze mensen zullen echt geen kaartjes kopen. Ik weet ook niet of de gemeente daarmee akkoord gaat.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 21:41

Ik vind het eigenlijk nou net zijn charmes hebben dat het voor iedereen toegankelijk is. Geen bedragen als 50-60 mag ik hopen dat zou ECHT belachelijk zijn... vind het parkeergeld eigenlijk wel zat.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 07:45

vencedor schreef:
Ik vind het eigenlijk nou net zijn charmes hebben dat het voor iedereen toegankelijk is. Geen bedragen als 50-60 mag ik hopen dat zou ECHT belachelijk zijn... vind het parkeergeld eigenlijk wel zat.

Als je de OP goed leest zie je staan dat er geen prijzen gevraagd gaan worden van 50 a 60 euro.

Sja, zo'n evenement kost een hoop geld en wanneer het geld gebruikt gaat worden om het evenement te verbeteren en meer sponsoren te krijgen, snap ik het "probleem" niet zo. Prima toch? Ik gok zo maar dat je het gaat hebben over +/- 10 euro en daar krijg je een hele mooie dag paardensport voor.. Mooi toch!

Voor de mensen die over de parkeerkosten vallen, het is toch logisch dat je geld daarvoor moet betalen? Noem een evenement waarbij dat niet is.. Zelfs bij dierentuinen/pretparken met hoge entree prijzen moet je nog 7-8 euro betalen. Dus ik snap niet dat men daar over valt.
En dubbele inkomsten? Nee hoor, het parkeerterrein ( zeker wanneer dit gras is) kost ook een hoop geld om af te huren/ te onder houden.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 08:50

Nou dan genieten we er dit jaar nog maar een keer van...gratis en zie ik volgend jaar wel of de prijs rendabel is of niet en anders houdt het gewoon op, indoor Brabant en Horse Event heb ik ook al jaren geleden afgeschreven omdat ik de prijzen belachelijk hoog vind.

Het is niet alleen de entree op zo'n dag, komt nog parkeergeld en benzine bij, je wilt wat eten en drinken,paar keer naar de toilet, dus dan kom je makkelijk aan de 100,=nou dat vind ik gewoon van de zotte, dan ga ik wel naar de regionale wedstrijden kijken.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 08:59

Toen het nog Breda Hippique heette moest je wel entree betalen, toch? Ik weet het niet zeker omdat ik toen altijd sponsorkaarten had. Dat zullen ze ook wel niet voor niets afgeschaft hebben. Ik heb ook wel het idee dat het evenement voldoende gepromoot wordt, mensen die niks met paarden te maken hebben vragen een maand van te voren vaak al of ik daar niet heen moet, die moeten dat toch ook ergens gezien hebben.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 09:11

@Nies :Het heette van tevoren Military Breda, Breda paard dit werd toentertijd nog bij de Galderse Meren gehouden,en toen Breda Hippique en nu Outdoor Brabant op Prinsenhoeve, door de afname van opkomst hebben ze eerst de dames die een hoedje ophadden gratis entree gegeven daarna werd het gratis entree.
Tenminste zo kan ik het me herinneren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 09:20

Of het snugger is weet ik niet hoor... Ik betaal toch liever voor Horse Event dan voor Outdoor Brabant denk ik.. Beetje lullig dat het in dezelfde maand valt wel :+

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 09:57

Paddenpad schreef:
Het is niet alleen de entree op zo'n dag, komt nog parkeergeld en benzine bij, je wilt wat eten en drinken,paar keer naar de toilet, dus dan kom je makkelijk aan de 100,=nou dat vind ik gewoon van de zotte, dan ga ik wel naar de regionale wedstrijden kijken.

Eten en drinken kan je zelf ook gerust mee nemen van thuis. Toilet is op een hele dag gezien misschien een paar euro en parkeren is 7 euro. Laat je dan voor een hele dag, met een vol programma, 20 euro kwijt zijn.. geen idee hoe je aan 100 euro komt..

( benzine is een keuze, je kan ook kiezen voor trein/bus en als je dichtbij woont voor de fiets. Of je komt uit Groningen.. Maar dan zou ik niet naar een evenement helemaal in Brabant gaan.)

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 10:15

@Nessah wanneer ik een dagje weg ga ben ik niet van plan met een rugzak of tas eten en drinken mee te leuren, ga voor mijn ontspanning, die 20,= euro die jij zo mooi mogelijk geschat hebt zijn exclusief entreekaartje dus tel er nog eens tussen de 50,= en 75,= aan entreebewijs bij op, kom je aardig in de buurt van die 100,=.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 10:18

Nee hoor incl. Er van uitgaande dat een entree kaartje 10 euro kost, parkeren 7 euro en 3 euro toilet kosten.

Sja, dat is een keuze dat je niet met 2 flesjes water en een zakje broodjes wilt lopen. Niemand die jou verplicht dure broodjes op een evenement te kopen..

Er staat heel duidelijk in de OP dat er géén entree prijzen gevraagd gaan worden van 50 euro. Dus hoe kom je dan aan 50-75 euro entree bewijs?

Snap nog steeds die 100 euro niet..

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 10:34

@Nessah lees anders even mijn berichten terug misschien dat je het daarna wel begrijpt.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 10:38

Paddenpad schreef:
@Nessah lees anders even mijn berichten terug misschien dat je het daarna wel begrijpt.

Ja daar heb je het over entree prijzen van 50 a 75 euro :) Maar goed, voor dat dit een hele ja-nee discussie wordt.. Prima, mijn punt was alleen dat als de entree prijzen rond de 10 euro gaan liggen ik het prima te doen vind :)

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 10:41

Is ook al een flinke smak geld als je met een gezin gaat.

Meeste gezinnen gaan dan wel ergens anders naar toe wat goedkoper is.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 10:42

Inderdaad Nessah en mijn punt is wanneer de entreebewijzen richting die van Indoor Brabant en Horse event gaan dit het laatste jaar is dat ik ga en het dan wel bij regionale wedstrijden houdt.

Dus er is helemaal geen ja/nee discussie.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 10:44

Paddenpad schreef:
Inderdaad Nessah en mijn punt is wanneer de entreebewijzen richting die van Indoor Brabant en Horse event gaan dit het laatste jaar is dat ik ga en het dan wel bij regionale wedstrijden houdt.

Dus er is helemaal geen ja/nee discussie.

Máár er staat heel duidelijk in de OP dat de entree prijzen niet richting de 50 euro gaan maar laag zullen blijven. Dus de prijzen gaan sowieso niet richting die van indoor/horse event.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 10:51

Staat ook nergens dat de entree een 10tje zal zijn waar jij vanzelfsprekend vanuit gaat Nessah.

Dus we gaan het vanzelf wel meemaken en aan de hand daarvan een keuze maken, maar eerst nog genieten van komend weekend!

aim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 12:35

Ik denk toch wel dat er een stuk minder mensen heengaan.
Ik vind 50 a 60 euro behoorlijk veel geld maar, 20 a 30 voor een kaartje als het eerst gratis was vind ik ook nogsteeds duur.. plus dat iedereen zegt dat je zoveel parkeergeld moet betalen.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 12:43

Ik ga nog maar 1 keer per 2 jaar naar een groot paarden evenement juist wegens de kosten die er overal bij komen kijken. Al ging ik voorheen wel regelmatig naar Outdoor Brabant, maar dat ligt niet echt in de buurt dus dat deed ik alleen als ik mij auto kon volladen met mensen die er ook heen wilde en dan deelde we de kosten (parkeren en benzine) En ik neem dan zelf eten en drinken mee (die tas wordt toch lichter dus zo ramp is dat dragen niet) maar andere mensen nemen alleen hun pinpas mee, en die zaten dan inderdaad al heel snel over de 50 euro. Zelfs wel eens meegemaakt dat iemand ruim 200 euro had uitgegeven (en niet eens paardenspullen gekocht)

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 12:57

Ga dr maar vanuit dat de entree rond de 25-30 euro komt te liggen...

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 14:19

Vindt het wel jammer. Ben zelf niet zo'n fan van dat soort te bezoeken dus een paar uur vind ik wel leuk, maar niet een hele dag.
Maar ik werd altijd Door niet paardenmensen aangesproken dat ze even gingen kijken.dat vond ik wel leuk, die gaan dus niet meer komen.