[HE] Horse Event 2014, wat een prachtige editie!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Olympia

[HE] Horse Event 2014, wat een prachtige editie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-14 12:30

* http://www.bokt.nl

Geschreven door : StillAngel
Foto's : Femkex

‘Mam, mag ik die alsjeblieft hebben?!’ Horse Event dag 3!’

Prachtige paarden kwamen er voorbij, geweldige shows werden er gegeven en bij sommige kon je zelfs de emotionele banden tussen mens en dier goed voelen. Dag 3 van Horse Event 2014 was weer net zo bijzonder als voorafgaande jaren.

Toch is het altijd weer goed om te zien hoe hard de organisatie en iedereen er om heen weer enorm zijn best doet, petje af! Op Horse Event zag je dit weekend alles, van klein tot groot en van chique sportpony’s tot de manegepaarden. Je ziet ieder jaar maar weer hoe weinig de manegepaarden onder doen voor andere paarden en dat is mooi om te zien.

Ook mensen die je in eerste instantie niet verwacht tijdens een clinic, bijvoorbeeld van Britt Dekker met haar paard als ze les krijgt van Imke Schellekens-Bartels. Zij bracht de nodige luchtigheid en humor om iedereen aan het einde van dag 3 toch wat te laten ontspannen na al dat gewandel. Om plezier te hebben, kon je uiteraard ook op een neppaard zitten en eraf gebokt worden. De kinderen die dit deden, zaten te glunderen van plezier.

Misschien een tip voor de ouders, toch wat goedkoper zoiets? Want als je zoveel kindergezichten verwonderd ziet kijken naar die stoere showpaarden, hou je je hart als ouder toch even vast. Want een ‘Mam, mag ik die alsjeblieft hebben?!’ ontbrak uiteraard niet. Tijdens Horse Event hebben wij geen enkel chagrijnig gezicht gezien en gelukkig nam iedereen het zonnetje mee op zijn gezicht, letterlijk en figuurlijk. Femkex en ik hebben onze uiterste best gedaan om jullie te voorzien van live verslagen en foto’s van allerlei clinics en we hopen dat jullie hier ook van hebben genoten.

Vanaf volgend jaar is Horse Event te zien vanaf Ermelo, de nieuwe locatie. Nieuwe locatie, nieuwe kansen. Dit betekent: hop hop in galop, op naar een jaar vol training maar ook vooral plezier. Misschien zien wij jou dan ook op Horse Event volgend jaar? Maar ook als bezoeker ben je meer dan welkom om te komen, wij kijken er in ieder geval alvast naar uit!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoli

Re: [HE] Horse Event 2014, wat een prachtige editie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 15:06

Leuk stuk en mooie foto's dames! :j

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 20:24

Hihi, 't eerste wat mij opviel was dat het filmpje geen Horse Event compilation, maar een complication is :D Maar evengoed een leuk filmpje!
Valt me wel op dat die paarden van Lorenzo allemaal ontzettend not happy kijken...

Getup

Re: [HE] Horse Event 2014, wat een prachtige editie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 20:50

leuk om te zien, bedankt!

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 08:18

Roadracer schreef:
Hihi, 't eerste wat mij opviel was dat het filmpje geen Horse Event compilation, maar een complication is :D Maar evengoed een leuk filmpje!
Valt me wel op dat die paarden van Lorenzo allemaal ontzettend not happy kijken...

Die paarden kijken geconcentreerd, zijn aan het werk en letten op hun baas. Die paarden leiden een beter leven dan welk Nederlands paard dan ook, zowel tijdens hun training als wanneer ze "vrij" zijn, dan zijn ze ook echt vrij!

Ik denk dat hier weinig mensen hun paarden in zoveel vrijheid kunnen opleiden!
http://www.lorenzo.fr/crbst_2_en.html

Ik heb op Horse Event tijdens een aantal demo's ( o.a. in dressuur en western) paarden pas echt unhappy zien kijken ( in de krul getrokken en/ of met zeer heftige teugelwerking).

JaJa36

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 08:53

Ja, ook ik heb me verwonderd over de gezichtsuitdrukkingen van zijn paarden. Ze zijn heel expressief. Volgens mij is het geen "not happy" gezicht maar gewoon communicatie tussen de paarden onderling. Ze lopen allemaal wel in elkaars persoonlijke ruimte en tja, dan moet je toch wel laten merken dat je wel doet wat de leider wil, maar ook aan je buurman laten zien dat hij je wel moet respecteren en zich niets in zijn hoofd hoeft te halen......

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 09:06

Die gezichtsuitdrukkingen zie je in kuddes paarden heel veel, paarden zijn nou eenmaal zeer expressief met hun hoofd maar tonen dat niet zoveel ( en de meeste mensen zien het zelden omdat veel paarden nog steeds op stal worden gehouden of omdat men nou eenmaal niet 24 uur bij de paarden aanwezig is). Op deze manier maken paarden hun soortgenoten dingen duidelijk; de oren naar achteren is niet altijd boosheid maar kan ook concentratie en letten op de omgeving aangeven.
Ga maar eens kijken in een kudde en je zal zien dat de paarden zelden tot nooit de oortjes recht naar voren hebben, behalve als ze "opeens" iets zien.
Onze hengsten staan naast elkaar op stal, in de wei en in de paddock en de smoelen die die 2 soms naar elkaar trekken is prachtig om te zien en zeer variabel.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 11:16

Wat is er ooit gebeurd met al die selfies? En die paardelongen... moest dat nou écht? (onsmakelijk! :( )

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 11:40

Thanks voor de leuke reacties (dat is toch ook waar je het een beetje voor doet uiteraard ;) )!

Tsja, over Lorenzo.. Er zijn paarden die het slechter hebben gok ik. :o

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 09:15

ElCid schreef:
Roadracer schreef:

Die paarden kijken geconcentreerd, zijn aan het werk en letten op hun baas. Die paarden leiden een beter leven dan welk Nederlands paard dan ook, zowel tijdens hun training als wanneer ze "vrij" zijn, dan zijn ze ook echt vrij!

Ik denk dat hier weinig mensen hun paarden in zoveel vrijheid kunnen opleiden!
http://www.lorenzo.fr/crbst_2_en.html

Ik heb op Horse Event tijdens een aantal demo's ( o.a. in dressuur en western) paarden pas echt unhappy zien kijken ( in de krul getrokken en/ of met zeer heftige teugelwerking).

Haha, volgensmij doelt RoadRacer op de titel van het filmpje, die hebben ze zelf "complication" genoemd, in plaats van het waarschijnlijk bedoelde "compilation" :))