Paard bekneld in trailer bij botsing op A58

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Paard bekneld in trailer bij botsing op A58

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-14 12:02

http://www.bokt.nl

Bij de botsingen die gisteren plaatsen vonden op de A58 tussen het Zeeuwse Middelburg en Goes was tenminste ook 1 trailer betrokken. De bestuurder zat tussen twee botsingen in en wist op tijd te remmen, maar zat vervolgens vast op de snelweg. Het paard was in de trailer gevallen, maar volgens spitsnieuws durfde de eigenaar het paard niet uit de trailer te halen. De vluchtstrook werd namelijk veelvuldig gebruikt door ambulances en politie die met hoge snelheid passeerden. De auto en trailer heeft, samen met tientallen andere auto's, uren vast gestaan in de file.

Een andere persoon die in de buurt stond had een plastic bak met water, waaruit het paard kon drinken.

Eén persoon die in de mist terecht kwam zei tegenover de nieuwsredactie van Bokt.nl dat de mist als een muur opeens op kwam. “Het was alsof er een laken over de auto werd getrokken.”

De ongevallen vonden in de ochtend plaats en zorgde voor chaos op de eige snelweg van Zeeland. Voor de mensen die uren op de A58 moesten verblijven, waren mobiele toiletten neergezet en werd koffie en water uitgedeeld. Een deel van de A58 richting Vlissingen ging pas aan het einde van de middag weer open. Bij het ongeluk, die bestond uit in totaal drie botsingen verdeeld over de snelweg zijn twee mensen omgekomen. Een 55-jarige automobilist die bij het uitstappen is geschept door een ander voertuig en een motorrijder. Elf mensen zijn zwaargewond.

Hoe het op dit moment met het paard is is niet bekend.

Ravenna18

Re: Paard bekneld in trailer bij botsing op A58

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 12:07

Hopen dat het goed gaat met het paard.
Was even een best heftige kettingbotsing.

zippora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 12:14

Verstandig dat hij het dier er niet uitgehaald heeft. Heb idd verhalen gehoord van vrienden die erin zaten/naast de snelweg wonen en foto's hadden gemaakt. Het was echt 1 grote chaos. Beter veilig in de trailer dan in die chaos.
Maar het zal er wel heet zijn geworden als hij daar ook 6 uur/langer in de zon heeft moeten staan.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 12:14

tja,wat een chaos....hoorde een vrouw op de radio die reed 85 km per uur(wat al te hard is met GEEN zicht)en die werd steeds ingehaalt.
Mensen rijden echt veel te hard met mist.
Sterkte voor het paard en aan de nabestaanden van de twee overleden mensen.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 12:22

T klinkt misschien bot en hard, maar waarom rijd je in hemelsnaam ook zo hard als er mist lijkt te komen of je erin rijd? Mij is altijd geleerd je snelheid aan te passen, mislichten aan en zonodig een parkeerplaats op te zoeken... Nu zijn er 2 mensen overleden, sterkte voor de nabestaande, paard ook enorm veel sterkte en alle mensen betrokken...

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 12:37

Heb er ook gereden, en idd de meeste reden nog veel te hard.
Maar op het ene moment had je vol zicht en geen seconde later was het potdicht.
De eerste reactie de je hebt als je ineens de mist inrijdt is remmen of iig gas los. Als degene achter je dat te laat ziet (wat niet raar is met die mist) ben je de lul.

Wat ik vooral heel erg raar vond, is dat er nog mensen zonder licht reden. Die waren dus helemaal niet te zien.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 12:38

Dat zonder verlichting zal ik nooit snappen...wat is de moeite even je lampen aan te doen? Mogen ze van mij prima verplichten als het schemerig word lichten aan.

zippora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 12:39

Het probleem was dat ze niet in de mist reden en toen opeens wel. En niet zo maar mist. Gewoon geen hand voor ogen meer zien mist, terwijl je vlak daarvoor in het zonnetje reed en goed kon doorrijden.

Alleen op een deel van Walcheren was er constante mist (daar reedt ik in), daar ligt dus het grootstse deel van de A58 niet.
En helaas had ik daar ook nog eens last van bumperklevers... lekker handig als je zelfs met je zachte gangetje al opeens moet remmen voor uit de mist opduikende rotondes/stoplichten op het moment dat je al bij de rotonde/het stoplicht bent.
Als je dat dan hebt op de snelweg waar je vanuit het zonnetje opeens een dichte mistbank induikt....... tja....

Het stomste was dat vlak voor de ongelukken bij Arnemuiden er bij het pompstation daar al bekend was dat er bij lewedorp een ongeluk was gebeurt en er file was + dichte mist en de pompbemanning de mensen al waarschuwden om niet verder te rijden maar via de slagboom van het station naar de rotonde te gaan en naar huis te rijden. En bijna iedereen reed gewoon door de snelweg op... om vervolgens in de file of in het 3e ongeluk vlak bij Arnemuiden terecht te komen. Dat is pas dom. Blijkbaar luisteren mensen alleen als het politieagenten zijn die het doorrijden gewoon verbieden.
Laatst bijgewerkt door zippora op 17-09-14 12:41, in het totaal 1 keer bewerkt

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 12:40

Gewoon altijd je lichten aan. Bij mijn auto kan je ze gewoon aan laten als je de sleutel eruit haalt, gaan ze gewoon uit.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 15:20

_Caitje__ schreef:
Gewoon altijd je lichten aan. Bij mijn auto kan je ze gewoon aan laten als je de sleutel eruit haalt, gaan ze gewoon uit.

Ik heb dat ook.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 16:23

zippora schreef:
Het probleem was dat ze niet in de mist reden en toen opeens wel. En niet zo maar mist. Gewoon geen hand voor ogen meer zien mist, terwijl je vlak daarvoor in het zonnetje reed en goed kon doorrijden.

Alleen op een deel van Walcheren was er constante mist (daar reedt ik in), daar ligt dus het grootstse deel van de A58 niet.
En helaas had ik daar ook nog eens last van bumperklevers... lekker handig als je zelfs met je zachte gangetje al opeens moet remmen voor uit de mist opduikende rotondes/stoplichten op het moment dat je al bij de rotonde/het stoplicht bent.
Als je dat dan hebt op de snelweg waar je vanuit het zonnetje opeens een dichte mistbank induikt....... tja....

Het stomste was dat vlak voor de ongelukken bij Arnemuiden er bij het pompstation daar al bekend was dat er bij lewedorp een ongeluk was gebeurt en er file was + dichte mist en de pompbemanning de mensen al waarschuwden om niet verder te rijden maar via de slagboom van het station naar de rotonde te gaan en naar huis te rijden. En bijna iedereen reed gewoon door de snelweg op... om vervolgens in de file of in het 3e ongeluk vlak bij Arnemuiden terecht te komen. Dat is pas dom. Blijkbaar luisteren mensen alleen als het politieagenten zijn die het doorrijden gewoon verbieden.

mensen luisteren zelden of nooit....heel vreemd eigelijk.