Endurancewedstrijd tussen mens en paard

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Endurancewedstrijd tussen mens en paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-14 09:33

http://www.bokt.nl

Afbeelding
Tabe de Boer en Ilian Trichopoulos
Foto: Han Altena Fotografie

Op zaterdag 4 oktober (Werelddierendag) wordt in Arnhem een bijzondere wedstrijd gelopen. Ultra-marathonloper Tabe de Boer zal het opnemen tegen amazone Ilian Trichopoulos en haar paard Chivas. Dat meldt De Gelderlander op hun website.

De wedstrijd is het gevolg van een weddenschap in een café. Tabe de Boer en Trichopoulos/Chivas zullen op zaterdag 4 oktober om 07.00 uur 's morgens starten voor een race van 100 kilometer op de Veluwe. Naar schatting zal de wedstrijd negen tot elf uur duren. Tussen 16.00 en 18.00 uur worden ze terug verwacht.

De Boer is in het dagelijks leven werkzaam bij de Landmacht en heeft als hobby hardlopen over lange afstanden. Zo heeft hij meerdere tochten van 90 en 100 kilometer in de benen zitten. Eveneens heeft hij ooit 80 kilometer over de Mont Blanc afgelegd.

Trichopoulos rijdt met Chivas endurancewedstrijden van 40 tot 80 kilometer. Tijdens deze wedstrijd zal er voor Chivas om de 25 kilometer een verplichte rustpauze zijn en staat er een dierenarts klaar om het paard te onderzoeken.

In het café waar alles is begonnen kan men een weddenschap afsluiten of en wie er als eerste finisht. De opbrengst gaat naar een goed doel.

heidi73

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 09:38

Anoniem

Re: Endurancewedstrijd tussen mens en paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 10:45

Ik vind het al helemaal humor als ik mijn eigen bedenk dat die 2 dames , onder het genot van een biertje zo een weddenschap zouden hebben afgesloten! _/-\o_ super 8-)

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 11:19

ohjajoh6 schreef:
Ik vind het al helemaal humor als ik mijn eigen bedenk dat die 2 dames , onder het genot van een biertje zo een weddenschap zouden hebben afgesloten! _/-\o_ super 8-)

2 dames?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 11:22

Danique_G schreef:
ohjajoh6 schreef:

2 dames?

In de OP wordt naar de ene verwezen met 'Amazone' (vrouw dus) en de andere met 'ze' (ook een dame dus).

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 11:23

Dacht dat Conchita Würst de enige vrouw was met een baard!

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 11:28

Danique_G schreef:
ohjajoh6 schreef:

2 dames?

Volgens het artikel wel;

"De Boer is in het dagelijks leven werkzaam bij de Landmacht en heeft als hobby hardlopen over lange afstanden. Zo heeft ze meerdere tochten van 90 en 100 kilometer in de benen zitten. Eveneens heeft ze ooit 80 kilometer over de Mont Blanc afgelegd."

"amazone Ilian Trichopoulos en haar paard Chivas. "

Oke, paard hoort er natuurlijk ook bij :+

Ik vind het heel grappige weddenschap en een zeer goed plan om het geld over te maken naar een goed doel.

heidi73

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 11:37

De op zal aangepast moeten worden, Tabe is een man :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 11:47

Dank jullie wel, blijkt toch nog dat ik wel lezen kan...
Niet lullig bedoeld, maar aan de voornamen alleen hadden het beide kerels kunnen zijn, maar toen ik bij beide "ze" zag staan nam ik aan dat ik dat verkeerd begreep...
Niettemin blijf ik het een top idee vinden, dat ze (meervoud, danique) er op geklonken hebben...

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 11:53

Dat zijn de betere weddenschappen.
Even uit nieuwsgierigheid: naar welk goed doel gaat de opbrengst?

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 11:56

ohjajoh6 schreef:
Dank jullie wel, blijkt toch nog dat ik wel lezen kan...
Niet lullig bedoeld, maar aan de voornamen alleen hadden het beide kerels kunnen zijn, maar toen ik bij beide "ze" zag staan nam ik aan dat ik dat verkeerd begreep...
Niettemin blijf ik het een top idee vinden, dat ze (meervoud, danique) er op geklonken hebben...

Bedoelde het ook niet alsof jij niet lezen kan! Maar had de foto erbij gezien dus was even verward.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 11:56

Klinkt als een leuke weddenschap. Ben benieuwd wie er gaat winnen.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 12:10

Ik ben ook benieuwd wie er wint.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 12:19

Ik ben ook heel benieuwd wie er wint := leuk bedacht! :D

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 12:28

Wendy schreef:
Dat zijn de betere weddenschappen.
Even uit nieuwsgierigheid: naar welk goed doel gaat de opbrengst?

Naar een stichting die Nomaden kinderen in Mongolie helpt naar school te gaan. Toch?

Illian en haar Chivas winnen dit natuurlijk..

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 12:59

Oh dat zal manlief jammer vinden dat ie dit niet kan zien die dag. Het is een hardloop onderdeel dat hem erg fascineert. Maar helaas al twee afspraken die dag. -O-

In Engeland is het ieder jaar een wedstrijd hardlopers tegen jachtpaarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 14:55

Waar ik eigenlijk nieuwsgierig naar ben is of de hardloper ook om de 25 km mag rusten? Ik vind het eigenlijk best een ongelijke strijd , maar echt lachen dat de hardloper hem aangaat!

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 14:58

Mwah ik denk dat het best spannend kan worden! Hardlopers gaan zo langzaam nog niet en ilian en chief hebben toch 3x een halfuur verplichte rust. Denk dat de hardloper dit zelf mag plannen?

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 15:00

Ik had de vraag er al uit gegooid naar hun toe over hoe de wedstrijd zal verlopen! Dus ik zal hun antwoord wel hier neer zetten.

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 15:01

De hardloper mag zolang rusten als hij wilt. Voor hem gelden de regelementen van het ultrarunnen en voor de amazone gelden de regels van de endurance. Toch? Zij heeft een veterinaire controle na 25km en de verplichte rust. Ilian moet dus in die 25km haar tijd goed maken wat resulteert in een hogere snelheid per 25km om voor te blijven. De hardloper kan zijn snelheid lager houden omdat hij geen verplichte rust heeft en daardoor minder snel vermoeid raakt.

heidi73

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 22:33

Tabe loopt zo'n 10 km p/u gemiddeld. Hij loopt in principe aan een stuk door en hoeft niet te stoppen als hij dat niet wil. Ilian en Chivas doen (even als voorbeeld) in draf zo'n 13 km per uur, maar hebben dus om de 25 km een half uur verplichte rust. Het is voor Ilian van belang om Chivas steeds 'fit to continue' te houden, alleen dan zal zij toestemming krijgen om de rit te vervolgen. De gezondheid van Chivas staat bovenaan /3

heidi73

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 22:00

Op 4 oktober kunnen jullie Tabe, Chivas en Ilian volgen via Bokt en de facebookpagina. Regelmatig zullen gedurende de dag updates en foto's geplaatst worden.

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 07:45

Men kan natuurlijk ff live komen kijken en Ilian en Chivas (ok Tabe ook) aanmoedigen.. Wij doen ons best te komen met een cluppie..

heidi73

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 18:25

heidi73

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 11:19