Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
winnie70 schreef:Intressant!
Ik ben benieuwd of een verhaal van jaren geleden, dat ik ooit gehoord heb, waar is. Hopelijk komt dat aan bod! Dat paarden die hoog in springen lopen, worden getraind met balken die onder stroom staan!?

Kaus schreef:Maar een paard ziet niet op dezelfde manier als wij.
Een paard met 1 oog kan prima springen op hoog niveau. Als ik met 1 oog dicht spring gooi ik de hele sprong om. Ik heb echt 2 ogen nodig om een sprong ik in te schatten.
Overigens vind ik het van een mens of wat voor dier dan ook knap dat we afstanden zo goed in kunnen schatten. Stoepje op, stoepje af, drempeltjes, alles zonder te struikelen zonder een overdreven grote stap te nemen.
Kaus schreef:Het deel wat Jeroen heeft verteld snap ik. Hij zorgt er voor dat het paard goed uit komt en het paard springt dus op de goede hoogte.
Echter ben ik totaal nog niet op een niveau waar ik mijn galopsprongen kan aanpassen en kan controleren wanneer mijn paard springt (wel enigszins natuurlijk, maar niet precies) maar mijn paard springt wel hoog genoeg. En ze zorgt er echt wel voor dat ze niet te hoog springt, dat is dan weer te veel inspanning
Kan iemand mij uitleggen hoe dat werkt?
Kaus schreef:Het deel wat Jeroen heeft verteld snap ik. Hij zorgt er voor dat het paard goed uit komt en het paard springt dus op de goede hoogte.
Echter ben ik totaal nog niet op een niveau waar ik mijn galopsprongen kan aanpassen en kan controleren wanneer mijn paard springt (wel enigszins natuurlijk, maar niet precies) maar mijn paard springt wel hoog genoeg. En ze zorgt er echt wel voor dat ze niet te hoog springt, dat is dan weer te veel inspanning
Kan iemand mij uitleggen hoe dat werkt?