[HE] Druk bezochte tweede dag van Horse Event

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Leo

[HE] Druk bezochte tweede dag van Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-14 22:34

http://www.bokt.nl

Ook zaterdag was bokt weer van de partij met een vol dagprogramma in de Lounge. Al vroeg in de ochtend liep het terrein vol met enthousiaste bezoekers. De teamleden van Bokt hadden er ook weer erg veel zin in want het beloofde een mooie dag te worden.

Om half 11 vanmorgen was er een ontzettend interessante presentatie door Marijke Eekels over de wetten rondom paardenwelzijn. Ze vertelde veel nieuwe informatie en ook nog over de toekomstplannen.
Wist je bijvoorbeeld dat schuilstallen niet verplicht zijn? Wist je dat je niet met je paard naar Duitsland mag zonder een vervoersbewijs? Of dat je paard ook vastgelegde rechten heeft?
Wist je dit niet? Kom dan zondag om 10.30 naar de Bokt Lounge om de presentatie van Marijke Eekels zelf bij te wonen.

Op het Groenhorst Barneveld terrein trapte Malene Nootenboom af met een clinic over bewust wedstrijdrijden. De deelnemers bestonden uit drie van onze eigen bokkers. Meer over deze clinic kun je lezen in het verslag van Boktreporter Joolien: [HE] Dag 2 van Horse-Event, kijk mee met Joolien en Maureen_95

Ook het tweede reporters-duo heeft weer een live-verslag bijgehouden van de dag, hun topic kun je hier vinden: [HE] Liveblog dag 2: Beleef Horse Event met Sani en Claudia93

Bij de Lounge was vandaag een hoop te zien, zoals het herkennen van een goede pasvorm van een zadel door Herman van de Bunt. Lammert Haanstra met zijn team gaf een heuse show weg over het fit houden van je eigen lichaam en wat voor een invloed het heeft op je rijstijl.
Tevens kwamen Anne Muller en Annemarie van der Toorn aan het woord tijden hun eigen presentatie.
Afbeelding

Helaas kon de Bokt workshop 'Hoe masseer ik mijn paard' niet doorgaan, vanwege een plotselinge koliek aanval van het paard van Marjan Brandon. Dit kon goed opgevangen worden door Jessica Reurich, die in plaats van de oorspronkelijke workshop haar kennis deelde over osteopathie bij paarden. De deelnemers van de workshop leerden enkele handige trucjes om zelf problemen bij hun paard te herkennen.
Afbeelding

Nieuw dit jaar was de Bokt Wedstrijd: test jouw paardenkennis. Drie duo's namen het tegen elkaar op gedurende twee rondes gevuld met uitdagende vragen en opdrachten. Voor alle deelnemers waren leuke prijzen beschikbaar gesteld door Country Mill. Ook morgen is er weer een wedstrijd, je kunt je opgeven in de Bokt Lounge.
Afbeelding

Tijdens de presentatie van Young Riders heeft Anne Muller veel aandacht besteed aan de houding van de jonge deelnemers. Dit deed zij met behulp van een speciaal zitje genaamd Back Joy, welke je houding verbetert en te testen is bij hun stand op Horse Event.
Vervolgens hebben de Young Riders les gehad van Anne Muller op het Groenhorst Barneveld terrein om bovenstaande in de praktijk te brengen.
Afbeelding

Vandaag kwam ook de welbekende Tristan Tucker in actie in o.a. de Bit piste. Hier liet hij met behulp van een van zijn studenten en een prachtige zwarte merrie zien hoe zijn trainingsmethode van begint tot eind in zijn werk gaat. Zoals alleen hij dat kan, wist hij het publiek te vermaken en tegelijkertijd een prachtige show neer te zetten.
Afbeelding

Ook in de Bit Piste vandaag; Britt Dekker met haar merrie Eve, onder begeleiding van Imke Schellekens-Bartels:
Afbeelding

De zonnige zaterdag werd wederom afgesloten door Lorenzo en zijn twaalf schimmels. Morgen is de laatste kans om deze prachtige show live te kunnen aanschouwen.

Mis het niet en koop nu nog je kaarten voor zondag!
Als je nog geen kaartjes hebt kun je die nog bestellen via Bokt met 20% korting.
1. Ga naar http://www.horse-event.nl/tickets
2. Vul in de ticketshop de actiecode in: bokt2014. Daarmee word de korting van 20% automatisch verrekend.
3. Kies het ticket van je keuze en vul je gegevens in.
4. Na de betaling krijg je de entreekaart per e-mail toegestuurd.

mrvie

Re: [HE] Druk bezochte tweede dag van Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 02:12

Ziet er leuk uit! Jammer dat ik dit jaar niet kon komen, wegens een onbetrouwbare wagen

rox_en_wilvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 11:42

De huishoudbeurs voor penny's >;)

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 12:17

Ik was nooit op horse event geweest en vond het wel leuk om een keer mee te maken. :) Bizar ook hoe druk het was!
Maar verbaasde me gister toch wel over hoe sommige mensen met hun dieren om gingen op het los rijd-terrein.
Wat een ge-ruk en ge-pluk, om je dood aan te ergeren. Ook niet erg professioneel. :=

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 12:18

rox_en_wilvy schreef:

_O- Dat idee kreeg ik ook, haha!

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 12:25

rox_en_wilvy schreef:

Die opmerking heb ik ook vaker gehoord :')

Ik vraag me af wat t toch is met die Britt Dekker... Ik kan mij wel interessantere mensen bedenken die paardrijden.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 10:39

rox_en_wilvy schreef:

Ik ben het helemaal met je eens hoor, ik ben er 1 keer geweest en gelijk genezen.
Nee, ik ga lekker elke 2 jaar naar Equitana, Duitsland. Veel groter, leuker en langer.

romy_paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 16:18

Barneveld? Vlakbij mij :D maar gave foto's!! Mooi vastgelegd

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 17:14

Leuk verslag :j
Wel jammer dat er hiervoor precies van die scheve foto's zijn uitgezocht. Is dat een bewuste keuze geweest?

En ik was benieuwd wie de andere bokt wedstrijd heeft gewonnen en hoe het verlopen is? Ik heb wat van de voorpret meegekregen :) maar kan daar niks over vinden?

Deejay102

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 20:32

Was echt leuk om te zien allemaal! Jammer dat het naar Ermelo gaat :(

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 21:22

rox_en_wilvy schreef:

:j :=
Ben ik het wel een beetje mee eens.
Ben er een paar jaar terug eens geweest, maar vond het niet voor herhaling vatbaar.
Verder leuk evenement hoor...