Politie op zoek naar paardenmishandelende voetbalhooligan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Politie op zoek naar paardenmishandelende voetbalhooligan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-14 15:51

http://www.omroepbrabant.nl

Afbeelding

Opsporing Verzocht besteedde dinsdagavond aandacht aan een man die na de voetbalwedstrijd Willem II - FC Dordrecht een politiepaard mishandelde met een riem.

Na de onrustige wedstrijd op 4 april waren er ongeregeldheden buiten het Willem II-stadion aan de Goirleseweg in Tilburg. Op camerabeelden is te zien hoe een man met een wit petje meerdere keren met een riem uithaalt naar agenten en paarden. Een van de paarden lijkt daarbij te worden geraakt.

De politie hield in totaal twaalf mensen aan. De paardenmishandelaar is nog spoorloos. Het gaat om een gespierde, blanke man met een witte pet en een grijs shirt.

Bekijk hier het fragment van Opsporing Verzocht

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 16:08

Totaal off-topic, maar ik begrijp nog steeds niet waarom in deze maatschappij waar mensen al geen respect hebben voor elkaar laat staan voor dieren paarden ingezet worden bij rellen
Je kon er op wachten dat er zoiets zou gebeuren ...
Ik hoop dat hij gauw herkent wordt al ben ik bang dat het wel weer dienstverlening zal worden waar dit soort mensen om lacht ...

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 16:11

Ach arm beestje, dat met vies pijn doen. Achterlijke tokkie.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 16:12

Snap nog steeds niet waarom er zoveel mensen lol hebben in het amok maken voor of na een voetbal wedstrijd.
Tis potjandorie een spelletje....

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 16:14

jorika1986 schreef:
Snap nog steeds niet waarom er zoveel mensen lol hebben in het amok maken voor of na een voetbal wedstrijd.

ze zijn meestal zo bezopen dat ze niet eens weten wat ze doen....daar begint de ellende vaak

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 16:15

Wat verwacht je als je dieren hiervoor inzet?

janneke_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 16:16

Sowieso snap ik al die rellen om die voetbal wedstrijden niet...

hoop dat ze die vent te pakken krijgen.

kinel

Re: Politie op zoek naar paardenmishandelende voetbalhooligan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 16:57

Daar het respect voor velen onderling ver te zoeken is. Een woord verkeerd en je wordt al in elkaar gerost. En dat uit zich tegen iedereen en helaas ook tegen dieren.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 18:21

ik dacht yes ze hebben eindelijk de jacht op de paardenbeul geopend maar t is weer eens zo een vreselijke voetbal nerd...ze zouden voetbal gewoon zonder supporters moeten gaan spelen

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 18:23

geerke schreef:
jorika1986 schreef:

ze zijn meestal zo bezopen dat ze niet eens weten wat ze doen....daar begint de ellende vaak

Zuipen is vaak het probleem niet, ik denk dat snuiven een groter probleem is. Jammer, want deze mensen verpesten het vooral voor hun medevoetbalfans, die wel puur voor het voetbal komen.

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 18:28

capopjekop schreef:
geerke schreef:

Zuipen is vaak het probleem niet, ik denk dat snuiven een groter probleem is. Jammer, want deze mensen verpesten het vooral voor hun medevoetbalfans, die wel puur voor het voetbal komen.

Er wordt inderdaad vaak drugs gebruikt door supporters!

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 18:56

Nou en inderdaad... snap dus ook echt niet waarom ''mot'' gaan lopen maken na een voetbalwedstrijd :o.
Voetbal vind ik zo al helemaal niks meer aan, als je keer op keer weer al die rellen hoort.

Zelf ga ik met mijn man ook wel regelmatig naar wedstrijden van Ajax als ze thuis moeten spelen, en ja ook daar heb ik al de nodige irritaties bij meegemaakt. Maar daar nog geen keer gezien dat er uit gehaald wordt naar de paarden, want ook daar lopen ze rond politie te paard.
jorika1986 schreef:

Al die lui, verpesten het hele voetbal ritueel voor alle overige voetbal fans. Die alleen maar komen om hun club aan te moedigen, en als het dan niet gaat zoals men het wilt dan is dat voor de ''normalere'' fans treurig maar we dealen ermee.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 19:08

Wij gaan elke thuiswedstrijd van Feyenoord kijken en waarom er politie te paard is, is ons een raadsel.
De paarden worden geaaid, krijgen schouderklopjes van supporters en wij hebben ze nog nooit 'in actie' gezien. Of is het heen en weer stappen de actie? :D

Die mafkees mag van mij ook met een riem bewerkt worden als ze hem hebben, naast een paar maandjes cel.
En een stadionverbod, liefst levenslang.

Waar staat een politiepaard eigenlijk in de wet..?
Als agent?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 19:12

Haha als dat stappen de actie is dan zie ik ook wekelijks veel actie. Maar echte actie heb ik ook nog nooit gezien. Je kunt met zo'n paard natuurlijk wel makkelijk mensen uiteen drijven, zo'n imposant paard geeft meer aanzien dan een politiemannetje te been. Maar je hebt idd dus wel risico dat mensen het paard iets aandoen. Goed dat ze er serieus werk van maken om deze 'stoere' meneer te zoeken.

Sowieso vind ik die politiemacht bij al die wedstrijden een beetje overdreven. Vaak behandelen ze iedere supporter als potentieel gevaar, waardoor ze juist zelf de sfeer zelf grimmer maken dan nodig is.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 19:14

volgens mij word een politie paard als een agent/ deel van t team beschouwd.

hier heb ik de paarden wel eens op de weg aan t werk gezien om de hooligans van de weg en rotonde af te halen.
maar paarden geven veel meer macht en kracht naar de mensen toe omdat die paarden toch niet gauw aan de kant zullen gaan.

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 20:04

Volgens mij valt het paard in de categorie 'geweldsmiddelen', zoals de wapenstok, pepperspray en hond ook vallen. Edit: nee, heb ik fout :+ , geen geweldsmiddel. Een hond is dat wel.

Paarden helpen al vele eeuwen de mens en zijn echt onmisbaar voor de politie als middel om in te zetten. Ik heb daar persoonlijk ook geen enkele moeite mee, maar juich het wel toe dat men zich sterk maakt om dit soort gasten wel te vervolgen. Ook al zet de politie bewust paarden in bij ongeregeldheden en loop het paard inderdaad risico om bijvoorbeeld geslagen te worden, dan hoeft men daar niet de schouders over op te trekken en denken "ach, risico van het vak, dat hoort er bij". Je hebt er gewoon met je poten van af te blijven.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 22:14

Ik heb politiepaarden meerdere malen vol actie gezien tegen de hooligans van zeer dichtbij.
Het werkt meestal erg goed!
Ze worden vooral gebruikt om groepen hooligans te splitsen en uit elkaar te halen.

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 06:30

Ach, arm paard.

Ik zie ze ook wel eens op drukke-feestdagen, en dan wijken ook de mensen voor ze uit. Dat zal bij hooligans haast hetzelfde zijn.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 07:06

Ligt het aan mij of.. ik zie wel een paard wat omhoog komen ( de schimmel) maar kan op het filmpje niet zien dat het paard daadwerkelijk geslagen wordt door die man?

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 09:05

Paarden zijn anders een zeer effectief middel een groot mensen (hooligans) in dit geval aan de kant te drijven. Ja, het is een risico dat ze geraakt worden, net als bij de politie agenten zelf en ook de honden die ingezet worden.

Feit is wel dat de gemiddelde hooligan wat sneller aan de kant gaat als er een paard langs komt lopen ipv een lopende agent.

Het gedrag van dit soort personen ga ik nooit begrijpen, waarom met een riem in de wilde weg gaan slaan richting politie/politiepaarden? What's the point?
Maargoed ik snap sowieso niks van het hele hooligan gebeuren (supporters overigens wel)

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 11:29

Jannepauli schreef:
Ligt het aan mij of.. ik zie wel een paard wat omhoog komen ( de schimmel) maar kan op het filmpje niet zien dat het paard daadwerkelijk geslagen wordt door die man?

Op het filmpje zie je (althans ik) eerst het paard omhoog komen en dan de man slaan. Maar nog blijf ik het tijd vinden om de paarden af te schaffen voor dit werk. Het is niet meer van deze tijd. Tijd om te zoeken naar andere methoden.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 12:11

Inderdaad, zoals ik hierboveen ook al kort aangaf, als je met je paard op een groep bezopen hooligans inrijdt, moet je niet raar opkijken dat het dier wat overkomt.
Daarmee rechtvaardig ik uiteraard niet de actie van degene die het paard geslagen heeft.
Ik vind, net als Jenny01 dat je geen dieren zou moeten misbruiken voor dit soort werk, er zijn andere methoden.

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 12:41

Ben ik wel heel benieuwd aan wat voor soort methoden of alternatieven jullie denken?

Denkende aan Hoek van Holland waarbij het peleton paarden gezorgd heeft voor de ontzetting van een groep politiemensen in het nauw, zie ik geen ME busjes of tanks die dat voor elkaar hadden kunnen krijgen. De snelheid en wendbaarheid van een paard is, in mijn hoofd dan althans, niet te vervangen door technologie. En, misschien niet geheel onbelangrijk (alhoewel ik kan snappen dat sommige daar anders over denken), beter een paard over een relschopper heen dan een tank gezien de mogelijke schade die dat kan opleveren aan de persoon.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 12:45

Tsja als de mening is dat er geen acceptabel alternatief is, dan moet je dus de onvermijdelijke schade op de koop toe nemen.
En dan is een tikje met een riem (citaat: een van de paarden lijkt te worden geraakt)zoals in de OP een lachertje.

aishcream

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 13:02

wauw, zeer triest en respectloos om een poging te doen, een paard te raken met een riem.. -O-

Maargoed, aan de andere kant is het niet vermijdbaar dat zo'n "rellende" en misschien wel dronken -of iets in die trant- man, zo gek wordt dat hij een politiepaard gaat slaan.
Jammer dat ze hem nog niet te pakken hebben, ik hoop dat ze hem nog wel vinden.. En hem een passende straf geven!