Paard Rhine Hölzken overleden na ongeval

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

liesd

Paard Rhine Hölzken overleden na ongeval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-14 08:57

www.hbvl.be / www.hln.be / bokt.nl
Ingestuurd door lando2

Afbeelding

Het paard van paralympiër Rhine Hölzken (19) uit Maaseik stierf gisteren bij een verkeersongeval op de N78.
Het dier schrok op door een voorbijrijdende truck en sloeg op hol. Rhine viel daarbij van de koets en even later liep het dier tegen een Volvo op. De verwondingen waren zo zwaar dat het paard afgemaakt moest worden.

Het getoeter van een ongeduldige vrachtwagenchauffeur heeft woensdagnamiddag rond half vijf een paard met koets op hol doen slaan. Een veearts moest het dier laten inslapen nadat het tegen een wagen crashte. "Mijn dochter Rhine is er kapot van", vertelt papa John Hölzken, die samen met zijn gehandicapte dochter in de koets zat.

Vader John en Rhine keerden woensdagnamiddag terug van de training met Dietlof, een beloftevolle wedstrijdpaard van vijf jaar oud. Aan de verkeerslichten op de Koning Boudewijnlaan stonden vader en dochter te wachten, tot plots een vrachtwagenchauffeur teken deed dat het duo niet snel genoeg vooruit ging toen het licht op groen sprong. "Wij gingen daarom wat meer aan de kant rijden, half over het fietspad, om plaats te maken", vertelt John Hölzken. "Terwijl hij ons inhaalde claxonneerde hij nog eens luid waarop het paard op hol sloeg. Dietlof maakte rechtsomkeer, liep de middenberm over, en crashte tegen een Volvo die stilstond omwille van de wegeniswerken." John sprong nog vanuit de koets, op het paard om hem zo tot stilstand te brengen, maar hij werd daarbij enkele meters meegesleurd. Rhine werd door de klap uit de koets geslingerd en belandde met een harde smak op het wegdek. Dietlof was er het ergst aan toe een liep een zware beenbreuk op. "Rhine brachten we over naar het ziekenhuis aangezien ze pijn aan haar rug heeft, maar het blijft gelukkig bij kneuzingen. Voor Dietlof mocht hulp echter niet baten, en de veearts besloot hem een spuitje te geven. Rhine is er kapot van", zucht haar vader.

De 19-jarige Rhine, die met een motorische handicap door het leven gaat, vond nog niet zo lang geleden een passie in haar leven: het mennen van paarden. Afgelopen zomer nam ze voor het eerst deel aan het wereldkampioenschap in het Britse Sandringham waar ze België mocht vertegenwoordigen en op een verdienstelijke 10de plaats eindigde. "Dietlof was haar eigen paard dat ze nu wilde trainen om binnen twee jaar opnieuw aan het wereldkampioenschap voor paramenners deel te nemen. Dit zou haar toppaard worden, maar die droom kan ze nu weer een tijdje opbergen." De koets van 8.000 euro is klaar voor de schroothoop.

Van de vrachtwagenchauffeur ontbreekt voorlopig elk spoor. De familie is nu op zoek naar getuigen van het ongeval en hoopt op die manier de vrachtwagenchauffeur te kunnen opsporen. "Eén getuige verklaarde de vrachtwagenchauffeur te hebben horen toeteren, maar hij had niet meteen door dat dat op ons was. De kans bestaat de chauffeur niet meer in zijn achteruitkijkspiegel keek, en niet opmerkte welk drama zich achter hem afspeelde." Wie meer informatie heeft over de omstandigheden mag contact opnemen met de lokale politie van de zone Maasland via het nummer 089/790900.
Laatst bijgewerkt door Odysseus op 11-09-14 17:01, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: aangevuld met meer info

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 09:00

O wat vreselijk. Heel veel sterkte!!! Hoe is het met Rhine?

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 09:04

Wat triest..
Hopelijk gaat het goed met alle betrokkenen

Edit: de tekst is net aangepast zie ik.
Wat verschrikkelijk! Helaas zijn er veel bestuurders die niet weten dat je nooit moet toeteren bij paarden.. Het gebeurd nog veel te vaak!

Sterkte! Hopelijk kan ze haar droom nog waarmaken.. Helaas niet met haar topper maarmisschien tzt met een ander paard..
Laatst bijgewerkt door No_No op 11-09-14 09:10, in het totaal 1 keer bewerkt

FriesWytske

Re: Paard Rhine Hölzken overleden na ongeval

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 09:08

Jeetje, hoe asociaal kun je zijn als vrachtwagenchauffeur. Hoop dat ze hem op kunnen sporen.

Sterkte voor alle betrokkene

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 09:09

Wat erg...... Heel veel sterkte en ik hoop echt dat ze de verantwoordelijke persoon vinden. Dit soort kwalijk rijgedrag kan me zo kwaad maken!

nijland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 09:18

Hoop dat ze kunnen achter halen wie die chauffeur was en hem aansprakelijk kunnen stellen
te zot voor woorden hoe mensen kunnen reageren om misschien wel 1 minuut ergens eerder aan te kunnen komen

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 09:30

Rhine, ik vind het zo erg voor je! Heb er vanaf dat ik het las al aan lopen denken. Je nieuwe topper waarmee je nog zoveel plannen had... Dat je dit moet meemaken na alle vorige pech is zó oneerlijk. En dat allemaal door een ongeduldig persoon. Welke malloot gaat er nu náást een paard even lekker toeteren, alleen omdat je heel even niet door kunt rijden; waar zit je verstand!?
Ik ben blij dat het met jou en je pap lichamelijk goed gaat. Dapper van hem om nog op Dietlof te springen. Hopelijk kan er iemand opdraaien voor de kosten; zeker gezien de aangepaste wagen. Je maatje krijg je er alleen niet mee terug |( Sterkte meis, ik denk aan jullie!

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 09:41

Te zot voor woorden dat zo'n vrachtwagen chauffeur zo reageert. Gelukkig dat er lichamelijk niks ernstigs is met haar en haar vader.
Ik hoop dat ze op de een of andere manier de wagen vergoed krijgen.
sterkte daar!

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 09:41

Heel veel sterkte met het verlies van het paard en beterschap voor de betrokkenen

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 09:43

Rhine en familie, heel veel sterkte met dit grote verlies. Verschrikkelijk hoe dit heeft kunnen gebeuren -:(- .

Guess_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 09:45

Wat een ontzettend heftige en pijnlijke gebeurtenis.

Ik ben er stil van en hoop dat ze de boosdoener opsporen.

Heel veel sterkte met dit grote verlies

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 09:48

Ach nee..... heel veel sterkte rhine!! :(:)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 09:55

Lieve Rhine wat vreselijk voor jou, je paard en je familie. Heel veel sterkte. Geen woorden voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 10:02

Heel veel sterkte aan alle betrokkenen en ik hoop echt dat ze die vrachtwagen chauffeur te pakken krijgen en hem zijn rijbewijs afnemen, op zijn minst!! Vind dit heel erg schofterig gedrag en zelfs minstens een poging tot doodslag.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 10:05

Rhine.... wat een ongelovelijk drama zeg ;( wat een verdriet. Heel erg veel sterkte met het verlies van je topper.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 10:34

Rhine en familie, heel veel sterkte bij het verlies van jullie kanjer. :(:)

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 10:38

Wat vreselijk! heel veel sterkte..

Ik hoop dat de vrachtwagen chauffeur word gevonden. wat een .... -:(- vreselijk :(
Laatst bijgewerkt door TessJazz op 11-09-14 10:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Femia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 10:41

Wat een vreslijk gebeuren. We wensen jullie heel veel sterkte.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 10:43

ppfff kippenvel. Sterkte.

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 10:47

Rhine,

Heel veel sterkte met dit grote verlies. En veel beterschap voor jou en je papa.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 11:16

;( Oh jeetje hé, dit wens je echt niemand toe. Schrik hier echt heel erg van.

Rhine, ontzettend veel sterkte, wat enorm verdrietig is dit, jullie zijn zó hard op weg en wat hebben jullie al veel bereikt. :(:) Y;(

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 12:13

Rhine, wat verschrikkelijk! Heel veel sterkte toegewenst!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 12:16

Ergerlijk! dat getoeter bij de paarden in het verkeer.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 12:32

Tjee....Rhine..wat een vreselijk nieuws..ik hoop dat het naar omstandigheden "goed" met je gaat...heel veel sterkte voor jou en je familie met dit verlies.....

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 12:48

Wat een verschrikkelijk triest nieuws. Het is een wonder dat de mensen niet erger gewond zijn geraakt zo te lezen en wat een verdriet dat Dietlof het niet overleefd heeft. Heel veel sterkte voor alle betrokkenen en het zou inderdaad goed zijn als de chauffeur gevonden wordt.