EK TREC: Alle Nederlanders gefinisht op de POR

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Flew

EK TREC: Alle Nederlanders gefinisht op de POR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-14 16:48

* http://www.bokt.nl

Afbeelding
Deelnemer Wendy Koekoek bij het finishen.

Vandaag werd tijdens het Europees Kampioenschap TREC het eerste onderdeel, de POR, verreden. De POR is een rit waarbij de ruiters een vastgestelde route rijden aan de hand van een kaart die ze zelf hebben moeten intekenen. De route is opgedeeld in trajecten en per traject wordt van je verwacht dat je een bepaalde snelheid aanhoudt. Tijdens dit onderdeel moet je met een bepaalde bepakking rijden. Vanochtend heel vroeg moest de eerste Nederlander al van start. Marcelino Jacobs beet het spits af en vertrok om half 7 's ochtends. Gedurende de middag druppelden berichtjes van aanwezigen binnen over het finishen van de Nederlandse combinaties en inmiddels zijn ze allemaal gefinisht en zijn ook alle paarden goedgekeurd.

Afbeelding
De ingetekende kaart. Foto: Wendy Koekoek.

Er wordt gesproken over zeer zware omstandigheden. Wendy Koekoek, een individuele ruiter voor Nederland, vertelt aan de Nieuwsredactie dat zij haar POR niet volledig heeft uitgereden door deze zware omstandigheden. De temperatuur kwam vanmiddag boven de 30 graden uit en bovendien moest er flink geklommen worden. Na een kilometer of tien besloot zij haar paard rust te gunnen, om vervolgens terug naar het startterrein te rijden. Doordat zij wel gefinisht is, wordt ze niet uitgesloten voor de competitie, ze zal echter veel punten mislopen door het missen van controleposten. De overige Nederlandse combinaties hebben de POR wel volledig uitgereden.

De punten zijn op dit moment nog onbekend. Zodra die bekend zijn, zal dit bericht worden aangevuld. Morgen vinden de MA en de PTV plaats. De Nederlandse combinaties zullen daar allen aan meedoen, mits de paarden morgenochtend veterinair worden goedgekeurd.

Update: de voorlopige punten zijn er. Echter, er is bezwaar aangetekend, dus de punten kunnen nog veranderen. Marcelino Jacobs is nu de beste Nederlander, hij staat 28e in een 65 deelnemers tellend veld.

Gerelateerd nieuws:
[VN] EK TREC: Nederlandse paarden allen goedgekeurd

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 16:55

Zag het al op FB van Wendy, het is inderdaad afzien.
Maar top dat ze allemaal gefinisht zijn :).

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re: EK TREC: Alle Nederlanders gefinisht op de POR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 17:03

Respect voor Wendy's beslissing :)

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 17:32

Wat een warmte, wat dat betreft fijn dat Marcelino al zo vroeg moest starten. Ik ben benieuwd naar de klasseringen.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 21:47

Ik mis in het bericht WAAR deze TREC-EK was?

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 21:48

In Italië. :)

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 21:56

Ik snap alleen het stukje niet dat wendy na een km of 10 terug is gegaan,dan ben je toch niet gefinisht?In mijn ogen heb je het dan opgegeven.Niet als kritiek op wendy,ik ken de omstandigheden niet,maar vind dat een rare regel.Dan finish je al ,als je bij wijze van spreke gestart bent?
Of snap ik hier iets verkeerd aan?

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 22:10

beatje schreef:
Ik snap alleen het stukje niet dat wendy na een km of 10 terug is gegaan,dan ben je toch niet gefinisht?In mijn ogen heb je het dan opgegeven.Niet als kritiek op wendy,ik ken de omstandigheden niet,maar vind dat een rare regel.Dan finish je al ,als je bij wijze van spreke gestart bent?
Of snap ik hier iets verkeerd aan?

Het parcours (wat elke deelnemer zelf moet intekenen op zijn/haar kaart) heeft een aantal controle posten. Voor elke post of knip krijg je punten. Voor fouten, missen van posten, verkeerd aanrijden krijg je geen punten of zelfs strafpunten.
Wendy kan in het eerste deel punten hebben verdient, daarna is ze van de route afgeweken en heeft ze duidelijk punten verloren.

bij het terug rijden heeft ze de route vlak voor de finish opgepakt en is ze "gefinisht".
Met het correct finishen mag ze morgen starten in de MA en de PTV en daar verder punten scoren.
Daarmee voorkomt ze eliminatie na een onderdeel.

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 22:13

Het zijn toppers! Ik las het inderdaad ook al op FB!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 08:41

Punten van Marcelino zijn gecorrigeerd lees ik net. Hij staat nu 25e :)

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-14 08:47