Archiefbeeld Koos de Ronde. Foto: FEI.org
Op dit moment staat IJsbrand Chardon op een eerste plaats, gevolgd door Koos de Ronde op een tweede plaats.
IJsbrand kwam als eerste in de baan en was niet geheel tevreden over zijn punten. Toch staat de Nederlander nog steeds aan kop met 42.12 stafpunten.
De Ronde reed vanmiddag onder de Franse zon met zijn vierspan vossen een nette, maar geen foutloze proef. "Ik had twee foutjes, wat heel jammer was,” vertelt De Ronde aan Hoefnet. Mijn rechtervoorpaard sprong twee keer aan in galop en ik had een foutje in de stap. De voorbereiding verliep goed, maar mijn span was te druk in de ring. De strijd is nog niet voorbij, ik ga voor een plaats in de top vijf van het eindklassement." De Ronde kwam uit op een totaal van 46.25 strafpunten.
De derde, en tevens het laatste teamlid voor Nederland, Theo Timmerman, rijdt op vrijdag om 11.01 uur zijn dressuurproef. De marathon wordt op zaterdag verreden vanaf 09.30 uur op het terrein van de renbaan La Prairie. De kaarten voor de marathon zijn allemaal uitverkocht.