http://www.knhs.nl
Nicole den Dulk heeft met haar paard Wallace vandaag brons gewonnen op het WK para dressuur. Een absolute topprestatie van de Nederlandse amazone die uitkomt in grade 1b. "Wallace heeft me naar brons gedragen", vertelde de amazone stralend.
Het WK para dressuur is onderdeel van de Alltech FEI World Equestrian Games in het Franse Caen. Op dit WK voor acht paardensport disciplines, is het brons de derde Nederlandse medaille die te vieren is. Nicole den Dulk, die geen lid is van het Nederlandse team maar individueel start, vertelde enthousiast: "We zijn nog maar een paar maanden een combinatie. Mijn doel was in het veld van 25 starters een top zeven klassering te halen om mij te kwalificeren voor de Kűr. Dat is gelukt. Deze medaille is helemaal geweldig!".
De amazone reed een hele sterke proef en volgens haar zelf de beste proef ooit. "Dit is echt ongelooflijk, derde worden. De activiteit die Wallace de gehele proef toonde was geweldig. Dat was in mijn eerste proef iets minder, mede door de spanning die zich in mijn armen manifesteerde. De stap was vandaag gewoon hartstikke goed en de negens die ik wilde hebben zijn gegeven. Vooral de vrije stap was super. De uitgestrekte draf had misschien net iets meer mogen hebben, maar hij was wel kaarsrecht. Dat is voor mij een moeilijk onderdeel", aldus Nicole, voor wie deze bronzen medaille als een enorme verrassing kwam. "Deze medaille draag ik op aan het gehele team dat mij omringt, want ik heb dan wel gereden en Wallace heeft me naar brons gedragen, maar het gehele team speelde vandaag een cruciale rol, waardoor alles klopte en deze medaille is daarvan het gevolg", aldus een stralende winnares.
goud) Lee Pearson (Eng) - Zion - 77.310%
zilver) Pepo Puch (Oos) - Fine Feeling S - 74.793%
brons) Nicole den Dulk (Grou) - Wallace - 71.621%