[WEG] Geen Nederlanders op het podium in de Special

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

[WEG] Geen Nederlanders op het podium in de Special

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-14 16:47

* http://www.bokt.nl

Afbeelding

Terwijl de medailleceremonie nog plaats moet vinden, kunnen we alvast melden dat er dit jaar géén Nederlanders op het podium staan in de Grand Prix Special. Hoewel het spannend was tot de laatste ruiter, kon Adelinde Cornelissen net niet in de buurt komen voor brons. Ondanks wat grove fouten gaat het goud naar Charlotte Dujardin met Valegro (v. Negro). Zilver naar de Duitse Helen Langehangenberg met Damon Hill (v. Donnerhall) die een keurige proef neer zette. Ook brons gaat naar Duitsland. Kristina Sprehe met Desperados (v. De Niro).

Later vandaag komen we met de reacties van de ruiters en natuurlijk ook met de foto's.

Morgen een rustdag voor de dressuur, vrijdag de kür. De anders sporten (reining, para en de endurance) gaan morgen gewoon verder. Vijftien ruiters zien we vrijdag terug.

Stand Special:

1) Charlotte Dujardin (GBR) - Valegro (v. Negro) 86,120 procent
2) Helen Langehangenberg (DUI) - Damon Hill (v. Donnerhall) 85,602 procent
3) Kristina Sprehe (DUI) - Desperados (v. De Niro) 79,762 procent
4) Adelinde Cornelissen (NED) - Parzival (v. Jazz) 79,426 pocent
5) Tinne Vilhelmson Silfvén (ZWE) - Don Auriello (v. Don Davidoff) 78,235 procent
9) Diederik van Silfthout (NED) - Arlando (v. Paddox) 75,924 procent
11) Hans Peter Minderhoud (NED) - Johnson (v. Jazz) 75,630 procent
25) Edward Gal (NED) - Voice (v. De Niro) 70,392 procent

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 16:57

:o? Zit ik heel dom te bedenken hoe dit kan terwijl ik het op NOS zit te kijken. Had er niet bij stilgestaan dat de NOS wel eens achter kon lopen op het programma :').
Maar zeker mooie scores! En het weer zit ook meer mee dan van de week.

Suusje92

Re: [WEG] Geen Nederlanders op het podium in de Special

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 17:12

Was Adelinde niet 79,342 %?

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 17:19

Adelinde had 79,328 :)

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 17:21

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 17:25

Mooie score van Diederik zeg.

wabisabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 17:29

Door storing internet, alles gemist ;( Maar nette scores. Erg jammer dat Werth niet mee heeft kunnen rijden.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 17:42

Vond Desperados wel gek doen met zn achterbeentjes in de passage alleen... dat zag ik niet terug in de scores.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 17:44

Ik vraag me wel af hoelang de fouten van Charlotte nog minder zwaar mee tellen dan fouten van anderen, het is me al vaker opgevallen maar het klopt niet.

Armitage

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 18:16

Grove fouten???????

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 18:18

bigone schreef:
Ik vraag me wel af hoelang de fouten van Charlotte nog minder zwaar mee tellen dan fouten van anderen, het is me al vaker opgevallen maar het klopt niet.

Heb ik ook hoor. Charlotte is mijn meest favoriete ruiter misschien, maar het klopt niet dat zei bij een fout nog geen 1% aftrek krijgt en een ruiter als Edward maar ook Hp en andere ruiters meteen 8 a 9%.. Maar het is haar gegund hoor, maar het hoort niet.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 18:20

Armitage schreef:
Grove fouten???????

Wat ik.mij zo herinner was het in de wissels om de pas.

Ik lees nu een excuses van Adelinde dat ze niet de ring in mocht van de ringmeester, hierdoor maar enkele meters rond de baan kon en dus te veel spanning had bij parzival... Ze gaat een protest indienen.

Oke, oké, oké :')

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 18:39

eenitraM schreef:
Armitage schreef:
Grove fouten???????

Wat ik.mij zo herinner was het in de wissels om de pas.

Ik lees nu een excuses van Adelinde dat ze niet de ring in mocht van de ringmeester, hierdoor maar enkele meters rond de baan kon en dus te veel spanning had bij parzival... Ze gaat een protest indienen.

Oke, oké, oké :')

Ze kreeg -2 omdat ze later binnenkwam door een ringmeester. Tenminste zo begrijp ik het van de Hoefslag. Dan snap ik wat je een protest indient.

Citaat:
Adelinde Cornelissen en Parzival stonden met 79.32% net naast het podium. Het duo begon kwam te laat in de ring, waarmee ze bij voorbaat al op -2 achterstand kwamen, iets wat hen uiteindelijk het brons zou kosten.

http://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuws/dressuur/dujardin-wint-goud-late-entree-kost-cornelissen-brons.html

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 18:41

De ring niet in mogen? Heel bijzonder. Het zou sneu voor haar zijn wanneer dat inderdaad zo is.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 19:11

Ik blijf er bij ze zijn niet fair geweest met de puntentelling..
Charlotte word overgewaardeerd en word heel mild met de puntenaftrek gegaan wat bij anderen meteen heel wat meer is ...
En van Adelinde Cornelissen kan ik me bij aansluiten! Zou ook niet lachen en er mee verder gaan!

Saskia505

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 19:11

HorseTimeXL schreef:
bigone schreef:

Heb ik ook hoor. Charlotte is mijn meest favoriete ruiter misschien, maar het klopt niet dat zei bij een fout nog geen 1% aftrek krijgt en een ruiter als Edward maar ook Hp en andere ruiters meteen 8 a 9%.. Maar het is haar gegund hoor, maar het hoort niet.

Jullie missen hier toch even hoe de jurering precies in z'n werk gaat. Een jury denkt bij een fout niet: "laat ik er nu maar 5% aftrekken, want het is Edward", maar dat gaat per punt. Als je ziet hoe er per onderdeel gepunt is bij Edward (voor slechts vijf onderdelen een paar onvoldoendes) en dat vergelijkt met de punten van Charlotte (voor drie onderdelen een paar onvoldoendes) zal je zien dat de jury geen onderscheidt maakt tussen de ene of de andere ruiter, waarbij natuurlijk wel vermeld moet worden dat de fouten die Edward maakte groter waren dan de fouten van Charlotte.
Charlotte had er een heel stel onderdelen bij zitten voor 9-ens en 10-en, waardoor een laag cijfer minder impact heeft dan wanneer je 7-ens en 8-en scoort.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 19:14

Vind het altijd raar dat men 10'en gaat geven, een oefening kan toch niet altijd perfect tot in de puntjes zijn en dat meerdere malen? Of ben ik iets te sceptisch :D

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 19:16

Het viel mij ook al op dat Adelinde te laat de ring in kwam. Op TV was de oorzaak niet te zien, maar het leek me slordig.
Nu ik de andere kant van het verhaal hoor, snap ik dat ze baalt.

Ik vond Charlotte erg goed. Heb niks met het type paard, maar wat een proef!!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 19:46

Ik heb het niet meer kunnen zien omdat ik om 15 u naar huis ging van mijn werk en thuis gewoon mijn eigen stallen en paarden heb gedaan.

Moet zeggen dat ook bij de Spaanse Morgan Barbaçon de bel erg snel ging. Ze was amper 3 passen binnen in het stadion toen hij al ging dus ook niet veel tijd meer om nog even de baan rond te gaan. De ene ruiter kreeg meer tijd dan de andere. Dat viel mij gewoon op gedurende de dag.

Dus ja dan snap ik Adelinde haar excuses wel. Ze moet vrijdag er gewoon voor gaan.

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 20:06

HorseTimeXL schreef:
bigone schreef:

Jullie missen hier toch even hoe de jurering precies in z'n werk gaat. Een jury denkt bij een fout niet: "laat ik er nu maar 5% aftrekken, want het is Edward", maar dat gaat per punt. Als je ziet hoe er per onderdeel gepunt is bij Edward (voor slechts vijf onderdelen een paar onvoldoendes) en dat vergelijkt met de punten van Charlotte (voor drie onderdelen een paar onvoldoendes) zal je zien dat de jury geen onderscheidt maakt tussen de ene of de andere ruiter, waarbij natuurlijk wel vermeld moet worden dat de fouten die Edward maakte groter waren dan de fouten van Charlotte.
Charlotte had er een heel stel onderdelen bij zitten voor 9-ens en 10-en, waardoor een laag cijfer minder impact heeft dan wanneer je 7-ens en 8-en scoort.

Dat is wel zo, maar zag op de website waarbij je de live scores kan zien geen punt omlaag ging. Ik heb precies hetzelfde. De piaffe waarbij Valegro ging mesten was toch echt een zware onvoldoende en zo slopen er meerdere fouten in. Oké ze kan het compenseren, maar is het allemaal wel perfect waardig of gaat het om de naam...?

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 20:07

_Alarm_wlkp schreef:
Vind het altijd raar dat men 10'en gaat geven, een oefening kan toch niet altijd perfect tot in de puntjes zijn en dat meerdere malen? Of ben ik iets te sceptisch :D

Helemaal mee eens! :j

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 20:11

Welkom in de wondere wereld van de dressuursport.

Herinneren jullie Totilas nog met Edward Gal? Door zijn favostatus toentertijd kon hij fouten permitteren en toch winnen.

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 20:42

Flauwe reacties altijd over het jureren. Charlotte liet een goede proef zien en dan kan je ondanks een paar fouten toch hoog scoren.

Ik heb mij mateloos geirriteerd aan het commentaar van Laurens van Lieren tijdens de proef van Carl Hester dat de juryleden hem teveel en te makkelijk de punten gaven. Verschrikkelijk onsportief vond ik dat, Carl is een naar het paard toe zeer sympathieke ruiter en is voor mij qua rijden een groot voorbeeld hoe dressuur er uit moet zien.

Mensen zouden zich eens wat meer moeten verdiepen in waar de dressuur om draait....

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 20:50

The_Stig schreef:
Flauwe reacties altijd over het jureren. Charlotte liet een goede proef zien en dan kan je ondanks een paar fouten toch hoog scoren.

Ik heb mij mateloos geirriteerd aan het commentaar van Laurens van Lieren tijdens de proef van Carl Hester dat de juryleden hem teveel en te makkelijk de punten gaven. Verschrikkelijk onsportief vond ik dat, Carl is een naar het paard toe zeer sympathieke ruiter en is voor mij qua rijden een groot voorbeeld hoe dressuur er uit moet zien.

Mensen zouden zich eens wat meer moeten verdiepen in waar de dressuur om draait....

Ik vind dat Laurens juist erg goed commentaar geeft. Heel reeel, benoemd de fouten en ook de goede dingen. Ook bij buitenlandse ruiters. Hij had ook keihard gelijk bij Hester. Heeft niks met onsportief te maken want hij zei bij Gal ook gewoon wat er mis ging

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 20:55

bliver schreef:
The_Stig schreef:

Ik vind dat Laurens juist erg goed commentaar geeft. Heel reeel, benoemd de fouten en ook de goede dingen. Ook bij buitenlandse ruiters. Hij had ook keihard gelijk bij Hester. Heeft niks met onsportief te maken want hij zei bij Gal ook gewoon wat er mis ging

Ook ik kan mij vinden in het commentaar van Laurens. Alleen het stoort mij dat hij steeds dezelfde begrippen noemt. Dat het paard een mooi silhouet heeft bijvoorbeeld :') Dat heb ik ondertussen wel 20 keer gehoord. Maar wb de punten die hij geeft en wat de ruiter krijgt klopt over het algemeen wel!