Binnen de hippische wereld is de Paradressuur volledig geïntegreerd en de wereldkampioenschappen in deze discipline vinden dan ook plaats in het kader van de Alltech FEI World Equestrian Games in Frankrijk. Voor Nederland kwamen woensdagochtend Sanne Voets en Vedet PB N.O.P. in actie voor de strijd om de individuele medailles. Sanne veroverde in Grade III zilver, achter de Duitse titelverdedigster en Paralympisch kampioene Hannelore Brenner met Women of the World. Het brons was voor de Deense Susanne Jensby Sunesen met Thy's Que.
Na haar rit was Sanne Voets dik tevreden. "Ik heb een twee procent hogere score gereden als op het EK vorig jaar in Herning. Mede daarom ben ik met mijn score van 73.146% heel tevreden", aldus een stralende amazone direct na haar rit. In de eerste galopreprise had Vedet iets meer van de grond had mogen galopperen. "Het schouderbinnenwaarts werd volgens mij actief getoond. Daarbij waren we in staat om het mooie silhouet dat Vedet PB N.O.P. kenmerkt gedurende de gehele proef te behouden". Toch bleef het beeld gedurende de gehele proef iets braaf. "In het verleden heb ik wel iets meer met het mes tussen de tanden gereden, maar dat resulteerde vaak in een iets hectisch beeld en dat kost ook weer punten. Samen met mijn trainster Emmelie Scholtens hebben we thuis hard gewerkt aan dat actievere beeld met behoud van de rust en dat kwam er vandaag volgens mij goed uit. Zo was de aanleuning gedurende de gehele proef mooi stil. Misschien heb ik nu in de uitgestrekte stap iets punten laten liggen. Daar kreeg ik van de jury een gemiddeld cijfer van 7.5, terwijl ik daarvoor ook wel negens heb gehad. Toch heb ik daar de wedstrijd niet verloren, want het verschil tussen een 7.5 en een negen voor dat onderdeel zou mijn achterstand van een half procent op goud niet goed hebben gemaakt".