Isabell Werth en Bella Rose zullen morgen tijdens de Grand Prix Special niet meer in actie komen. Eerder vandaag presteerde de combinatie zeer goed in de Grand Prix, Duitsland wist de landenwedstrijd te winnen, maar het duo ontbreekt op de startlijst voor morgen. De tienjarige merrie kampt met een acute ontsteking van de hoeflederhuid, waardoor verdere deelname aan de Wereldruiterspelen onmogelijk is.
Werth geeft aan dat deze blessure voor haar als een totale verrassing komt en dat ze enorm teleurgesteld is. Echter wil ze beslist geen risico's nemen met betrekking tot de gezondheid van het paard, daarom heeft ze zich teruggetrokken voor de Grand Prix Special.
Dank je wel voor je snelle antwoord in de HK zaten we met smart te wachten
Wel zonde
Anoniem
Geplaatst: 26-08-14 21:03
Sjonge jonge! Wat ontzettend zonde, ze gingen juist zo goed! Ik denk dat ze wel een kans konden maken op de individuele medaille, maar blessures gooien allemaal roet in het eten dit WK.
Niet!!! Wat zonde zeg. Heel jammer, wat mij betreft een van de smaakmakers
geerke
Geplaatst: 26-08-14 21:21
o.k...een ontsteking van de hoeflederhuid is toch echt bevangen...laminitis.Inflamation of the sensitive laminae.Heb ik ooit geleerd. Mag toch hopen dat dat het niet is,en inderdaad een zweer
Luz_ElenaE
Geplaatst: 26-08-14 21:21
Ja wordt meestal veroorzaakt door een verkeerd geslaagde nagel of iets in die richting en ongeveer dezelfde pijn als een hoefzweer. Pure pech voor Bella Rose dus
Wat sneu voor deze combinatie. Wel een dikke pluim voor Isabelle, paard komt op de eerste plaats en ze wil dus geen risico lopen ondanks het zo goed ging. Ik zeg: beterschap!