[WEG] Goede proef voor Sanne Voets

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Flew

[WEG] Goede proef voor Sanne Voets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-14 17:38

http://www.bokt.nl / http://www.knhs.nl

Afbeelding
Sanne Voets. Foto: Hypic Hippische Fotografie

Voor het Nederlandse Para Dressuurteam op de Alltech FEI World Equestrian Games leverde Sanne Voets met Vedet PB N.O.P. als eerste starter in Grade III een meer dan puike prestatie. Met een score van 72.052% eindigde zij op de tweede plaats.

Drie van de vijf juryleden hadden Voets als eerste staan, maar de Duitse Hannelore Brenner bleef haar toch net voor. Sanne Voets was de eerste om de uitslag te relativeren. "De verschillen tussen Brenner en mij zijn heel klein en er komt nog een wedstrijd".

De rit van Sanne en Vedet PB N.O.P. was een hele mooie constant gereden rit. Ze begon iets voorzichtig, maar gedurende de proef groeide het zelfvertrouwen en begon ze gedurfder te rijden. "We hebben een proef gereden waar we thuis naar hebben toegewerkt en dat alles nu zo goed uitpakte geeft mij een stukje rust. Tijdens het losrijden liep het al lekker en dan ga je met nog net iets meer vertrouwen de ring in. Feitelijk is een wedstrijd niet meer dan je paard zonder fouten rondrijden. Deze proef is technisch erg moeilijk en dan is het foutloos aan elkaar rijden van de oefeningen heel belangrijk. Juist daarin worden vaak foutjes gemaakt, maar gelukkig bleven die bij mij achterwege!".

Sanne legt uit waarom ze iets voorzichtig was begonnen. "Het stadion waarin we rijden is een echte kampioenschapsarena, alleen ziet het er nu wel heel anders uit. Niet alleen door de regen, maar ook door alle mensen met paraplu's. Toch reageerde Vedet heel normaal, vandaar dat ik vrij snel durfde te schakelen naar iets meer risico. Ook de bodem is perfect en van het grote videoscherm dat in een hoek van de piste staat opgesteld krijg je niets mee."

Sanne helpt met haar rit het Nederlandse team ook op weg naar het tweede doel op dit WK: FEI kwalificatie afdwingen voor Rio 2016. "Alle teamruiters hebben Rio 2016 met hoofdletters geschreven, we willen ons hier rechtstreeks kwalificeren en dat kan alleen met een medaille. Wat ik als heel leuk tijdens mijn rit heb ervaren was de grote oranje plek op de tribune. Echt gaaf", aldus Voets, die zich morgen samen met haar trainster Emmelie Scholtens gaat voorbereiden op de wedstrijd van woensdag.

peetje82

Re: [WEG] Goede proef voor Sanne Voets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 13:57

super!!!!