Drafsport: Erwin Lobell heerst in Derby E

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Flew

Drafsport: Erwin Lobell heerst in Derby E

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-14 11:58

http://www.bokt.nl / http://www.drafsport.nl

Niet geheel onverwacht heeft Erwin Lobell zich de beste mogen noemen in de Derby E op Duindigt die gisteren verreden werd. Voor eigenaar en fokker Arie van Bellen betekende het na Zoran Lobell zijn tweede succes in de belangrijkste koers voor driejarige draver. Voor rijder Hugo Langeweg Jr was het een nieuwe parel aan zijn reeds overladen kroon.

“Maar het winnen van de Derby is altijd bijzonder, iedere Derby is op zich weer een speciale koers. En dit was natuurlijk ook als koers een mooie, met veel positiewisselingen. Ik wist dat Erwin Lobell vreselijk goed was. Vooral in zijn laatste kilometer is hij iets bijzonders”, aldus de winnende rijder die ook de Merrie Derby op zijn naam schreef. Daarin was hij de sterkste met Explosive Shadow van de Alkmaarse families Baron en Snijder, die de merrie ook zelf fokten. De Troost Derby werd – zoals verwacht – een prooi voor Exceptional Boko met Dion Tesselaar.

Easytowin, de enige merrie die in de Derby van start ging, wist de derde plaats te bezetten, achter Eagle B Butcher.

Gerelateerd nieuws:
[VN] Drafsport: Easytowin enige merrie in Derby E

Odetje92

Re: Drafsport: Erwin Lobell heerst in Derby E

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 23:13

Ik miste al het verslag van de derby op de voorpagina, daar is ie!

Ik vond het een erg spannende koers waarin veel gebeurde. Erwin Lobell maakte zijn favorietenrol meer dan waar, wát een paard!
Exceptional Boko terechte winnaar van de troost, al vond ik het eeuwig zonde dat hij de echte derby misliep. Voor dat soort paarden zou er iets van een wildcard ingevoerd moeten worden

Bernoe

Re: Drafsport: Erwin Lobell heerst in Derby E

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 09:16

Ja! Mijn eerste kennismaking met de drafsport! Een erg spannende koers idd! Probeer deze week nog een verslag van mn interessante drafsportdag op bokt te zetten!