Ruiter gewond bij paardenevenement Outdoor Helvoirt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Ruiter gewond bij paardenevenement Outdoor Helvoirt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-14 21:41

http://www.omroepbrabant.nl/

Bij het paardensportevenement Outdoor Helvoirt is zondagmiddag rond halfvier een ruiter gewond geraakt. De vrouw viel van haar paard, waarna het dier op de vrouw belandde. Ze is met onbekende verwondingen naar het ziekenhuis gebracht.

Het evenement lag korte tijd stil, maar werd enige tijd daarna hervat. Het ongeluk gebeurde bij een hindernis met water.

Springs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 21:52

Ik was er bij toen het gebeurde, zag er niet fijn uit (oa bloed in gezicht).
EHBO'ers hebben haar nagekeken, er werd omgeroepen dat het uiteindelijk mee is gevallen (naar situatie) maar ze nog wel naar het ziekenhuis moest voor controle natuurlijk.

EHBO was er iig goed georganiseerd en volop aanwezig gelukkig.

Hier iets meer info:
http://www.bd.nl/regio/den-bosch-en-omg ... -1.4501929

Hubbels

Re: Ruiter gewond bij paardenevenement Outdoor Helvoirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 05:35

Sterkte voor de dame in kwestie

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 05:50

Ze is rechtop zonder sirenes naar ziekenhuis gebracht dus zal gelukkig losgelopen zijn.

Bij de combinatie bergje op bergje af met hindernisses viel er ook een flink af. Stond eersr en daarna weer plat. Auto s erbij en veel mensen. En meisje dat paars gevangen had liep er ontzettend lang mee ( in stromende regen) zonder dat er iemand naar het paard kwam. Iemand een idee hoe het met deze ruiter afgelopen is?

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 10:10

De vrouw die onder haar paard terecht was gekomen bij de waterbak ik voor controle naar het ziekenhuis gebracht, toen werd er vermoed dat er iets met haar kaak was, maar zeker niks ernstigs, gelukkig.
Ik was hindernisjury bij de 3 heggen op het veld, en er was inderdaad een man erg hard gevallen bij dat heuveltje, hij is uiteindelijk met een auto naar de EHBO gebracht. Het duurde inderdaad ontzettend lang voordat het paard werd opgehaald.

SplashIsLief

Re: Ruiter gewond bij paardenevenement Outdoor Helvoirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 10:23

Ik heb het ongeluk zien gebeuren en ik moet zeggen dat het er wel even in hakte. Je weet dat er iets kan gebeuren, maar zo eerste rang staan wees me weer even op de risico's van de sport.
Sowieso veel valpartijen gezien, maar verder stond iedereen weer op en liep weg.