Diederik van Silfhout en Arlando NH N.O.P. in Caen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Flew

Diederik van Silfhout en Arlando NH N.O.P. in Caen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 07:17

http://www.knhs.nl / http://www.bokt.nl

De reserveruiter van het Nederlandse dressuurteam Diederik van Silfhout en zijn paard Arlando NH N.O.P. zijn gisteren in Caen gearriveerd voor de Alltech FEI World Equestian Games. "Donderdagochtend belde teamveterinair Jan Greve me op om mijn paard te komen keuren en aan het eind van de middag hoorde ik van bondscoach Wim Ernes dat ik alsnog naar Caen mocht afreizen. Heel mooi voor mij, maar voor Daniëlle Heijkoop moet het een enorme deceptie zijn geweest dat Kingsley Siro N.O.P. zich licht heeft geblesseerd waardoor deelname niet mogelijk bleek", vertelde Diederik.

Toen braken voor de ruiter hectische momenten aan. "Ik moest al mijn spullen pakken en ben naar de Nieuwe Heuvel gereden om daar alles te pakken om er zo voor te zorgen dat we op vrijdagochtend om 04.00 uur konden vertrekken", aldus Diederik, die toegeeft hier op geen enkele wijze rekening mee te hebben gehouden. "Natuurlijk ben ik na de Nederlandse Kampioenschappen rustig doorgegaan met de training, want als je reserve bent moet je er wel staan op het moment dat de bondscoach je nodig heeft. Dit zijn wel de wedstrijden waar je het hele jaar voor traint, maar vanaf het begin van dit jaar wist ik dat ik maximaal reserve zou zijn, tenzij er mega scores gerealiseerd zouden worden. De reden daarvan is dat mijn paard nog relatief jong en onervaren is. Of wanneer er iets als dit gebeurde".

Bondscoach Wim Ernes tast in het duister over de oorzaak van de lichte blessures die Glock's Undercover N.O.P. en Kingsley Siro N.O.P. hebben getroffen. "We hebben in Vorden een trainingskamp gehad en daar normaal getraind. We hebben niets geforceerd. Op dinsdag had Undercover bij thuiskomst last van zijn wervelkolom en Siro was licht onregelmatig, omdat hij zichzelf vermoedelijk even had geraakt. Teamveterinair Jan Greve was er op dat moment van overtuigd dat deze lichte blessure voor de WEG zou zijn verdwenen. Helaas bleek dat op donderdagochtend Siro nog steeds iets last had, waardoor we moesten besluiten een beroep te doen op Van Silfhout".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 07:28

Ik probeer mij voor te stellen hoe die paarden het toch voor elkaar krijgen om zich zelf aan te tikken terwijl ze altijd in de bandages en de springschoenen worden getraind. :?
Voor Diederik is het natuurlijk een mooie kans.

Lante

Re: Diederik van Silfhout en Arlando NH N.O.P. in Caen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 07:38

Ja, ik rijd meestal helemaal zonder bescherming en heb het nog nooit gehad! Maar goed; ik train ook op een iets lager niveau haha! :D :P

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 07:43

Anoniem schreef:
Ik probeer mij voor te stellen hoe die paarden het toch voor elkaar krijgen om zich zelf aan te tikken terwijl ze altijd in de bandages en de springschoenen worden getraind. :?
Voor Diederik is het natuurlijk een mooie kans.

Je bent niet de enige hoor. Ik lees het meer als een diplomatiek antwoord. Aangetikt. Oh ja vervelend. Kan gebeuren. Bij ons opstal hoor ik het nooit. Dan is het gewoon hoefzweer of dikke pees e.d.. :Y)

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 08:09

Dat ze zich aantikken is niet zo vreemd, wel dat daardoor een blessure ontstaan. Tenminste, het is volgens mij makkelijk te voorkomen als je paard harde peesbeschermers draagt in plaats van zachtere of bandages. Tenminste, zo heb ik mijn paard jarenlang gezond kunnen houden, ondanks dat ie op jonge leeftijd door aantikken een schiefel op zijn pijpbeen had. Gewoon goedkopen harde peeskappen zowel in de wei als in de training. Maar ja, dat staat niet zo mooi...

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 08:16

Misschien heeft hij zich in de stal aangetikt, of terwijl hij op de poetsplaats stond? Feit is dat hij niet regelmatig is en heel wijselijk om hem dan niet over te belasten. Jammer dat het net voor de WEG gebeurt.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 08:18

Een trainingskamp nog geen week voordat ze af moeten reizen naar Frankrijk? Ze hoeven toch geen achttal te rijden? :?
Er wordt nogal met die paarden rondgereisd, en dan vaak overnachten in vreemde, te kleine noodstalletjes. Ik kan me wel voorstellen dat die paarden wat meer risico's lopen op blessures.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 09:00

Ik gun het Diederik van harte! Sterker nog ik vond het in eerste instantie heel jammer dat hij niet mee ging en nu gaat hij als nog. Hij kan misschien wel de verrassing worden!

Maar uiteraard gunde ik het Danielle ook.

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 09:25

Ik denk als je echt peesbeschermers om hebt voor en achter, dat er een stuk minder risico's zullen zijn, bandages geven totaal geen bescherming, maar dat is mijn mening, het blijft altijd sneu als een paard geblesseerd raakt.

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 09:30

Wens Diederik veel succes is met Arlando een heel mooie combinatie.
Maar als Mytens fan natuurlijk bevooroordeerd :)

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 09:36

Misschien dat juist de beenbescherming er voor zorgt dat de kans op blessures hoger worden. Het word natuurlijk bloedje heet onder de bescherming. Misschien dat alles weker word? Mijn Haflinger heeft hoefijzers en ik rijd zonder beenbescherming. Soms tikt hij zich aan, maar hij heeft er nooit iets aan over gehouden.

Maar ik wens Diederik veel succes!

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 12:27

Ik rij heel vaak zonder en heb (hout vasthouden) op die manier nooit blessures gehad.. Maar de belasting van mijn paarden ligt natuurlijk een heel stuk lager. Maar ik denk dat ze door al die bescherming net onvoorzichtig worden op vlak van aantikken... Daarom doe ik bij dressuur rijden heel vaak niks aan, bin het springen wel!