Paarden moeten weg uit Leidse Professorenwijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Paarden moeten weg uit Leidse Professorenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 17:55

http://www.omroepwest.nl/

Het kleine boerderijtje in de Professorenwijk in Leiden gaat verdwijnen. De gemeente heeft de eigenaren van de vier paarden en twee geiten dringend gevraagd de dieren weg te halen. Er zou sprake zijn van stankoverlast en omwonenden zouden gek worden van de vliegen.

Dat is slecht nieuws voor Paula Buijn, één van de eigenaren. Paula houdt nu zo’n zeven jaar paarden en geitjes op het terreintje bij de Sitterlaan. Afgelopen donderdag kreeg ze een brief van de gemeente met daarin het slechte nieuws. 'Ik ben radeloos, boos en verdrietig,’ vertelt de eigenaresse in tranen. ‘Ik hou van die dieren. Ik ben er dag in dag uit mee bezig.’

Twaalf weken de tijd heeft Paula om de geiten en paarden weg te halen. Doet ze dat niet dan volgt een boete van 15.000 euro. ‘Het overvalt me gewoon. Ik weet dat veel mensen in de buurt juist dol zijn op de paarden en geiten. Kinderen vinden het ook hartstikke leuk. En zo groot kan de overlast helemaal niet zijn.’

Toch zijn klagende buurtbewoners snel gevonden. Anoniem willen zij hun verhaal wel doen. ‘Het is vies, modderig en het stikt hier van de vliegen, maar daarnaast vinden we ook dat dit terrein helemaal niet geschikt is voor die paarden. Het is te klein en de stallen zijn er slecht aan toe.’

Twee van de vier paarden vertrekken zondag naar een manege in de buurt. Voor de rest is de toekomst onzeker. Bruijn: ‘Die zijn al op leeftijd en daar kun je geen eigenaar meer voor vinden. Ik vrees dat ze uiteindelijk bij de slacht terecht komen.’

De Partij van de Dieren heeft inmiddels schriftelijke vragen over het kleine boerderijtje gesteld.

video

easygoing

Re: Paarden moeten weg uit Leidse Professorenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 17:57

Die twee oude paarden kan ze toch ook zelf houden en verzorgen? Beetje vreemd dat als je je landje kwijt raakt je ineens niet meer voor je beestjes kan zorgen.

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 17:59

Een beetje ruw gezegd hoor hierboven. Misschien heeft ze het geld helemaal niet om twee paarden te stallen? Ik vind het heel erg sneu en belachelijk van de gemeente.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 18:00

Misschien kan zij het zichzelf niet permitteren en was het landje een goedkope oplossing? Stallen in de buurt van Leiden zijn nou niet bepaald goedkoop.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 18:04

Ben wel erg benieuwd waar die paarden precies stonden. Mijn ouders wonen daar, maar ik weet niet waar ze dan zouden moeten staan. Gek vind ik het niet, het is echt een woonwijk, kan me niet voorstellen dat er veel ruimte voor is.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 18:12

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 18:14

Iedereen heeft meer last van vliegen door de zachte winter.
Misschien had ze nog kunnen proberen de 2 oudere paarden te houden en de rest allemaal weg.
Heb je ook al minder stank.
Geiten stinken ook toch?
Of zijn dat bepaalde soorten schapen.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 18:20

Met alle respect, maar zelfs 1 paard is al teveel op dat postzegel stukje, en mevrouw in kwestie heeft er 4 én nog 2 geiten?
Ik kan het me voorstellen, dat men daar last van heeft, het is écht gewoon letterlijk midden in de stad.
Ze zal het ongetwijfeld heel goed voor hebben met haar dieren, maar denk dat die zelf ook veel gelukkiger worden van een mooie weide en gewoon lekker paard zijn.

Heb ook een klein beetje het idee dat ze die uitspraak over slacht doet om zo toch nog 'gered' te kunnen worden door de één of andere liefhebber, het komt er in mijn ogen nogal dubbel uit.
Laatst bijgewerkt door JoyCiej007 op 22-08-14 18:22, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 18:20

dat is toch geen plek voor paarden?Ze kunnen hun kont niet keren en het lijkt wel een krottenwijk.
Heel triest voor die vrouw,dat wel.Je kunt geen drie paarden houden op een baggerpostzegel.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 18:26

Raar dat er pas na 7 jaar klachten komen. Ik kan wel begrijpen dat mensen vinden dat het te klein is. Van het filmpje kan je niet veel zien maar het lijkt klein. Ik wens de eigenaar geluk met de twee paarden die ze nog heeft, hopen dat ze er toch een plekje voor vindt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 18:47

Ik heb net het filmpje gezien en ik vind het echt een te klein stuk om die paarden te houden op een klein stukje grond.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 19:17

Ben het met de rest eens; hoe kun je daar nu paarden houden? Is net groot genoeg om een leuk hondenspeelveldje van te maken...of een kleine kinderspeelplaats, maar paarden houden?
Van de zotte dat dit 7 jaar lang gedoogd is.

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 19:26

Weet je wat me dan altijd verbaast..

Er word gelijk gemiept over dat het een te klein stuk is.
Maar menig paard in de randstad staat 23 uur per dag in een stal van 3 bij 3.

Dan denk ik dat ze nog liever in een iets groter stukje buiten staan.

Mevrouw zal best het beste voor hebben met haar beestjes.
De boel kan alleen wel een onderhoudsbeurt gebruiken.

Jammer alleen dat er steeds meer plekken waar paarden gehouden worden moeten verdwijnen.

Hoop dat ze nog een plekje weet te vinden voor de 2 andere pony's.

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 19:31

Best wel triest hoor je ziet dat ze er goed voor zorgt.
En na zeven jaar ineens weg moeten is wel erg zuur.
Maar ja overlast is overlast.
En dat het er zo beroerd uitziet ben ik het niet mee eens heb wel erger gezien.
Een vijf sterrenhotel is het niet nee maar is dat nodig dan

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 20:06

ik heb nog geen foto gezien van de postzegel, maar er is ook nergens gezegd dat ze nu pas na zeven jaar voor het eerst over last hadden van dieren. Op mijn oude rijvereniging heeft ook jarem een strijd gewoed tussen de vereniging en een buurman.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 20:21

Heel rot voor die mensen.
Ik vind dat de pony's daar erg krap staan. Klein stalletje, heel weinig grond.

Hopelijk kunnen ze een passende oplossing vinden. En hoeft die oude pony niet naar de slacht.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 20:36

Andere stalling vinden in Leiden is heel moeilijk en vooral heel erg duur

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 21:33

12 weken is wel kort voor een andere oplossing zeker na 7 jaar. Het is niet een beestje waar een andere plek voor gezocht moet worden.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 21:35

Jennyj01 schreef:
12 weken is wel kort voor een andere oplossing zeker na 7 jaar. Het is niet een beestje waar een andere plek voor gezocht moet worden.

niet als je geld zat hebt...maar dat heeft die arme vrouw niet.Is er nu geen boer die stikt van het land die een stukje kan missen voor deze dieren?
Ik vind het echt vreselijk voor haar,maar ik blijf het geen goede plek vinden...te klein,te blubberig.

inverda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 23:03

zijn er contact gegevens van deze mevrouw bekend?
wij hebben nog weide over helaas niet bij haar in de buurt maar kunnen het beestje een fijne plek bieden met genoeg gras en een stal en ander paarden.

dushishoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 00:37

talithalotje schreef:
wij hebben nog weide over helaas niet bij haar in de buurt maar kunnen het beestje een fijne plek bieden met genoeg gras en een stal en ander paarden.

ik zou zeggen neem contact op me de omroep die haar gefilmd heeft. Die weten vast en zeker wie deze mevrouw is ! En Google doet wonderen ;)

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 06:55

talithalotje schreef:

Wat goed van je. +:)+

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 11:37

Wauw wat klein zeg.. Zelfs voor alleen die Shet al... Hopelijk vind ze een goed plekje voor de dieren en dat ze deze kan houden.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 11:39

En de partij voor de dieren stelt vragen over de klachten/klagers.
Dat snap ik nou echt niet.

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 11:48

Toen mijn broer daar in de buurt woonde ben ik weleens geweest bij die paarden. Super lieve beestjes, maar inderdaad een klein stuk! De geur vond ik persoonlijk wel meevallen.