Na twee foutloze rondes in de Longines Global Champions Tour in Londen met Embassy II, werd springruiter Hans-Dieter Dreher gediskwalificeerd. Tijdens de verplichte check na de tweede ronde werd een spoorafdruk gezien. De voorzitter van de FEI-grondjury vertelde al aan Horse&Hound dat er geen aanwijzing was dat het paard mishandeld was, en refereerde aan het feit dat "... dergelijke dingen kunnen gebeuren, maar de FEI-regels zijn erg streng op dat vlak."
Dreher vertelt nu zelf aan World of Showjumping: "De spoorafdruk was ongeveer 5 milimeter groot en ik weet echt niet hoe het is gebeurd. Ik heb herhaaldelijk de opnames van de ronde bekeken om het te kunnen begrijpen. Ik kan niet zeggen dat ik hem met de sporen aangespoord heb, dus het moet per ongeluk gebeurd zijn tijdens een van de sprongen. Ik ben erg verdrietig dat zoiets kan gebeuren en ik heb het paard uiteraard nooit pijn willen doen. Maar het is gebeurd en daar kan ik helaas niets aan veranderen." Dreher voegt ook nog toe dat de spoorafdruk een dag later al niet meer zichtbaar was. Hij zegt ook nog: "Ik ben erg blij met hoe goed Embassy de twee rondes heeft gesprongen!"
Als 'ie ze toch niet gebruikt kan 'ie ze toch net zo goed niet aan doen...
Anoniem
Geplaatst: 22-08-14 16:03
Konstantine schreef:
Als 'ie ze toch niet gebruikt kan 'ie ze toch net zo goed niet aan doen...
Er zit natuurlijk wel verschil in gebruiken en gebruiken.. Als in, tik je een keer licht bij of rag je die spoor er vol in.. Ik denk dat hij dus bedoelt dat hij niet in de situatie is geweest dat hij flink been moest geven.