Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Tinexx schreef:Hij zit niet in het team. Is ook niet eerlijk tegenover de andere.
http://equnews.be/varia/persbericht-kbr ... -selectie/
Mijn mening over dit is dat het ronduit belachelijk is wat hij heeft gedaan (ik denk dat er nog vele andere belgen hetzelfde denken). De chef d'equipe maakt een beslissing, leg je er dan ook bij neer. Hij had misschien wel een plek in het team verdient, maar de andere 5 die er nu inzitten verdienen deze kans zeker ook. Van Paesschen is nog jong, hij zal nog genoeg kansen krijgen.
betadine schreef:Ja maar zijn paard onterecht laten afkeuren is ook geen mooie manier om één van de best belgische springruiters uit het team te houden.
Jos Lansink en Jos Verlooy hebben veel minder gepresteerd het laatste jaar en ik snap best dat ze talent willen gaan combineren met ervaring, maar ze mochten dan beter communiceren en desnoods Verlooy of Lansink als reserve zetten, maar het is gemakkelijker om een jonkie thuis te laten dan tegen een Jos Lansink te zeggen dat hij 'maar' reserve is. Als je naar hun rijstijl kijkt dan zie je meteen dat de nieuwe generatie over meer techniek beschikt als de vorige. Voor mij dus volledig onterecht dat deze 2 wel in het team zitten en Constant niet.
Tinexx: het argument hij is nog jong vind ik dus geen argument. Kan binnen het jaar verlamd raken en heeft het dan ook niet gehad... Jos Lansink heeft al kansen genoeg gehad als je het op die manier bekijkt en Verlooy staat lager als Constant in de ranking en is ongeveer even oud... Ik snap zelf helemaal niet waarom ze Verlooy in het team hebben geplaatst. Die heeft de laatste jaren geen successen geboekt... geen enkele CSI op zijn naam geschreven tenzij in de jonge paarden rubrieken.
betadine schreef:Bij een herkeuring door andere DA bleek zijn paard volledig in topform te zijn...waarom denk je dat hij zijn paard aan een andere ruiter meegaf om de WEG mee te lopen...
besita schreef:Constant was in Rome NC dubbel nul en dat was de bijdrage dat we daar wonnen ,sindsdien is ie door een vete met DA en bondscoach altijd maar weer aan de kant gezet ..
Gini schreef:Maar wat dan? Een jong team sturen enkel en alleen om een jong team te sturen? Ze moeten toch ook iets gepresteerd hebben? En ik zeg niet dat Constant dat helemaal niet gedaan heeft (dat zou maar erg zijn) maar om er nou van achterover te vallen en niet te snappen dat die niet geselecteerd is, nou nee, zo constant zijn zijn prestaties nu toch ook weer niet.
Bij de Philippaerts-broertjes heeft het toch ook een tijd geduurd. Natuurlijk wonnen die jonge gasten hier en daar wel iets of hoorden ze bij het toptien-klassement, maar het is toch pas sinds een tweetal jaar dat je echt van constante prestaties kan spreken en dat ze ook de grotere wedstrijden kunnen winnen. Constant zit nu in die fase: hij begint op te komen, begint al wat meer wedstrijden goed te rijden, maar om nu moord en brand te schreeuwen omdat die niet geselecteerd voor de WEG, zo goed vind ik hem inderdaad niet. Al mag die er van mij wel bij, ik heb niets tegen Constant. Ik schat hem ongeveer evenwaardig aan Pieter Devos.
En over Jos Lansink, tja, daar blijf ik met mijn gedachte: een ouwe gediende die zijn strepen verdiend heeft, mag van mij zo geselecteerd worden. Je noemt nu net de Britten, besita, maar als er nou 1 team is die heel lang zijn anciens aanhoudt, dan is het wel het Britse springteam. Die mannen zijn 60 en springen nog rond. Dat is ook pas recent dat die hier en daar wat jong talent mee laten opdraven (wat België dus ook doet, een mix van jong en oud).