[WEG] Stel jouw vraag aan een van de dressuurruiters!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

[WEG] Stel jouw vraag aan een van de dressuurruiters!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-14 13:49

* http://www.bokt.nl

Afbeelding
Foto: Alltech

Over drie dagen zal de zevende editie van de Wereld Ruiterspelen in Frankrijk van start gaan. Deze editie van de Wereld Ruiterspelen zal de grootste ooit worden, met meer dan 1000 deelnemers van 74 verschillende landen. In totaal zullen er 27 medailles uitgereikt worden.

Ook Bokt zal aanwezig zijn tijdens de Spelen: van 24 tot en met 30 augustus gaan twee reporters op pad om ter plaatse verslag uit te brengen. Zij zullen aanwezig zijn bij alle dressuurwedstrijden en persconferenties.

Natuurlijk zullen er van alle dagen verslagen en nieuwsberichten verschijnen op Bokt, maar we zijn natuurlijk ook erg benieuwd of jullie zelf vragen hebben die gesteld kunnen worden aan de dressuurruiters. Heb jij dus nog een leuke, interessante, of grappige vraag waar je het antwoord op zou willen weten? Plaats je vraag dan in dit topic! Het insturen van een vraag is echter geen garantie dat deze ook daadwerkelijk gesteld gaat worden. Je kunt een vraag stellen aan een dressuurruiter naar keus. Klik hier voor alle dressuurruiters die zullen deelnemen.

Dus, hebben jullie een brandende vraag, heb je áltijd al iets willen weten over de dressuurruiters die aan start komen op de Wereld Ruiterspelen, hun paarden, of welke inhoudelijke vraag dan ook: plaats hem hier gerust!

Tabaluga12

Re: [WEG] Stel jouw vraag aan een van de dressuurruiters!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 13:52

Nederlands team, hebben zij een bepaald ritueel/voorbereiding voor de wedstrijd (laatste uren).

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 14:42

Voor LANGEHANENBERG, Helen Damon Hill NRW. Wat vindt zij (voor een overbouwd klein paardje 1.43 ) "DE dressuuroefening" vanuit Duits klassieke dressuur om op den duur verruimingen c.q. middendraf uitgestrekte draf te kunnen rijden. Of welke samenhangende oefeningen zou zij mij aanbevelen om te rijden.
Als de vraag gesteld kan worden aan haar, zou het fijn zijn om haar te vertellen dat zij voor mij de beste amazone is op dit niveau, dat ik haar al jaren volg en een grote bewonderaar van haar vriendelijke manier van rijden ben.
Leuk dit topic.

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 15:18

Wat hebben jullie allemaal gedaan om dit niveau te bereiken, en dan ook dingen naast het trainen?

Hebben jullie vaste trainingsschema's voor de paarden?

Wat doe je op een laatste dag voor zo'n belangrijke wedstrijd?

Wat willen jullie nog graag bereiken?

Babbelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 15:57

In hoeverre wordt er in de topsport rekening gehouden met het welzijn van het paard? (Ik bedoel dan niet zozeer goed voer of medische verzorging ofzo, maar meer bijvoorbeeld zoveel mogelijk weidegang, of het paard gezelschap krijgt en mag behouden van paarden waar ie een band mee heeft, wat er gedaan wordt als een paard duidelijk last heeft van het maken van veel/verre reizen, etc. Dus meer emotioneel welzijn.)

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 16:04

Hebben jullie een vast trainingsschema?

Lovethokkaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 16:04

Ik vraag me al heel lang af hoe je al die oefeningen onder het zadel aanleert. Hoe kun je in hemels naam een paard leren wijken in draf, ja veel trainen, maar hoe? Waar moet je beginnen? Welke hulpen gebruik je in de oefening?

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 16:14

Hoe combineer je de voedingsopbouw met je trainingsopbouw ? En na zo'n , hoeveel hersteltijd hanteren ze dan

Silkwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 16:20

kan je ook zo hoog in de top komen als je niet veel geld hebt en nog geen eigen pony op 13 jarige leeftijd?
En hoelang heeft het geduurd voordat zo hoog aan de top kwam?

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 16:41

Lovethokkaa schreef:
Ik vraag me al heel lang af hoe je al die oefeningen onder het zadel aanleert. Hoe kun je in hemels naam een paard leren wijken in draf, ja veel trainen, maar hoe? Waar moet je beginnen? Welke hulpen gebruik je in de oefening?

dit!

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 16:42

gabixcoen schreef:
kan je ook zo hoog in de top komen als je niet veel geld hebt en nog geen eigen pony op 13 jarige leeftijd?
En hoelang heeft het geduurd voordat zo hoog aan de top kwam?

En dan vooral zonder eigen pony haha

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 16:48

gabixcoen schreef:
Wat is daar mis mee Xfjord?

Ik bedoel dat ik wil weten hoe maar dan als je geen paard heb, want ik heb ook geen paard snap je?

Silkwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 17:53

oh sorry, door dat bericht voor jouw dacht ik dat je hetzelfde bedoelde. Had hem ook al verwijderd toen ik erachter kwam!

vosje2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 18:13

Lovealmar: hoe kan je M2 en Z gereden hebben als je je paard niet hebt kunnen leren wijken? Hoe heb je hem die andere oefeningen dan geleerd?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 07:43

Dames, vragen als hoe leer ik mijn pony wijken wordt wel heel lastig :D Dat zijn meer vragen die je in een uitgebreid interview misschien kan stellen, maar je moet dit meer zien als even aanschieten, vragen hoe ze de wedstrijd/proef vonden gaan en dan hopen namens gebruiker zus en zo wil ik u nog vragen of wat meer kunt vertellen over …?

Vragen over trainingsschema’s, hoe heb je je voorbereid e.d. kunnen wel. Je zou bij Isabell Werth bijv. kunnen denken: Je hebt al zoveel bereikt in je carrière, wat staat er nog op je verlanglijstje?

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 08:15

Haal je als dressuurruiter ook weleens inspiratie uit andere hippische disciplines en zoja kun je daar voorbeelden van geven?

Hoe belangrijk is het voor jou dat je paard plezier heeft in wat hij doet, en hoe zorg je er in de training voor dat het paard het leuk blijft vinden?

Welke (dressuur)combinatie van ruiter en paard was voor jou in je jeugd een voorbeeld en waarom?

Love_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 09:32

Doen/rijden jullie naast dressuur ook nog een andere discipline in de paardensport?

Wat was als kind jullie favoriete discipline in de paardensport?

jolienvdb

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 10:52

Stel je voor dat je met je eigen paard én het paard van een andere geselecteerde dressuurruiter de kür zou moeten rijden, welk paard zou je dan kiezen?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 11:53

Waar let je op bij de aanschaf van een paard? Adviseer je je sponsor op dit vlak? En dan bedoel ik met name de beweging en het exterieur.

We weten ook allemaal dat het perfecte paard nog geboren moet worden maar welke minpuntjes stap je overheen en welke minpunten wil je echt niet zien bij een sportpaard?